Proizvajalec električnih vozil Tesla bi lahko zbrala več kot milijardo evrov odškodnin s strani konkurenčnih proizvajalcev avtomobilov, ki letos potrebujejo pomoč pri izpolnjevanju strožjih standardov onesnaževanja v Evropski uniji, so povedali analitiki UBS Group AG.
Po pisanju Bloomberga bo ameriško podjetje v skladu z dokumentom EU, izdanim pretekli torek, floto električnih modelov vozil združilo z najmanj petimi drugimi proizvajalci, na čelu s Toyota Motor Corp., Stellantis NV in Ford Motor Co.. Dogovor proizvajalcem avtomobilov omogoča, da izračunajo povprečje emisij svojih voznih parkov, pri čemer tisti, ki prodajo manj električnih vozil, CO2 prodanih vozil kompenzirajo s podjetji, kot je Tesla, kjer proizvajajo zgolj vozila, ki ne izpuščajo emisij v ozračje.
Musku se smeji
"Teslino nadomestilo bi lahko celo preseglo milijardo evrov," so v poročilu pod vodstvom Patricka Hummla zapisali analitiki UBS. Volvo Car AB, ki se združuje z Mercedes-Benz Group AG, bi lahko letos prejel kar 300 milijonov evrov odškodnine, je ocenil Hummel.
Proizvajalci avtomobilov so lobirali pri EU, da ublaži standarde CO2, ki so se letos zaostrili. Opozorili so, da bodo prisiljeni plačati milijardne kazni, zmanjšati proizvodnjo vozil z motorji na notranje zgorevanje, se združiti s tujimi konkurenti, kot sta Tesla ali kitajski BYD Co., ali pa prodajati električna vozila, kar bi prineslo velike izgube. Registracije priključnih avtomobilov so lani stagnirale, potem ko so vlade na trgih, vključno z Nemčijo, postopoma odpravile subvencije.
"Naše evropske blagovne znamke so prisiljene preveriti, ali je bolje plačevati Tesli ali BYD," je dejal Jens Gieseke, desnosredinski poslanec v Evropskem parlamentu, ki se je prejšnji mesec podpisal po dokument, v katerem je Evropsko komisijo pozval, naj ponovno pregleda svojo avtomobilsko politiko.
Vsi drugi proizvajalci, ki se želijo pridružiti Teslinemu združenju, imajo do 5. februarja čas, da oddajo vlogo, kaže dokument EU. Prosilci morajo podpisati pogodbo o nerazkritju podatkov in Tesli posredovati podatke o svojih emisijah CO2. Za proizvajalce, ki se želijo pridružiti skupini Volvo-Mercedes, veljajo podobni pogoji in se morajo prijaviti do 7. februarja.
Kaj bosta naredila Volkswagen in Renault?
Združevanje Stellantisa s Teslo je presenetljivo, so zapisali analitiki UBS, saj je nekdanji glavni izvršni direktor Carlos Tavares vztrajal, da bo podjetje organsko izpolnjevalo pravila EU. Povezava bo zmanjšala pritisk na Stellantis, da poveča proizvodnjo električnih vozil.
Začetne izjave o združevanju odpirajo tudi vprašanja o načrtih Volkswagen AG in Renault SA, so sporočili iz UBS. Obe podjetji morata zapolniti največjo vrzel med lansko prodajo in cilji glede emisij voznega parka, ki jih bosta morali doseči leta 2025.
Hummel je dejal, da ni jasno, ali se lahko še kdo od proizvajalcev vozil pridruži Tesli.
"V vsakem primeru menimo, da so se strateške možnosti za VW in Renault z včerajšnjimi objavami skrčile," je zapisal. Hummel ocenjuje, da bodo podjetja letos morda prisiljena prodati več električnih vozil z manjšimi maržami in se soočiti z okoli 10-odstotnim tveganjem padca svojih dobičkov.
Pri Renaultu so kritizirali Evropsko komisijo, češ da so proizvajalci prisiljeni sprejemati "kontraproduktivne" odločitve za izpolnjevanje standardov. "To vodi v oslabitev evropske industrije," so zapisali v francoski družbi, kjer še niso želeli razkriti ali se bodo združili s konkurenti.
Noro. Skrajni čas je, da EU razpade. Zaradi vsega skupaj ne bo šel v luft niti 1 kg co2 manj, bodo pa zato v luft izpuhteli milijoni evrov.
Sem mislil,da bo šolan narod pameten,pa je še bolj zabit in nor
EU KRETENI!!!