Junija je statistika zabeležila velik skok v prodaji, saj je bilo registriranih kar 6.421 vozil oziroma 17,7 odstotka več kot maja in 15,8 odstotka več kot junija lani. Od tega je bilo 5.845 novih osebnih vozil, kar je 17,37 odstotka več kot junija lani, in 576 lahkih gospodarskih vozil oziroma 1,97 odstotka več kot junija lani.
V polletju je bilo sicer prvič registriranih 28.229 osebnih vozil oz. 0,35 odstotka manj kot v lanskem obdobju, medtem ko se je število registriranih lahkih gospodarskih vozil zmanjšalo za 1,49 odstotka na 3.313 vozil.
Pri osebnih vozilih je med blagovnimi znamkami prvo mesto zasedel Renault s 1.210 prodanimi avtomobili, sledili so Volkswagen s 735, Peugeot s 363, Opel s 487 in Kia s 481 prodanimi vozili.
Prodanih je bilo največ Renaultovih cliov (kar 718 vozil), sledili so Kiin ceed (292), Volkswagnov golf (261), Volkswagnov polo in Renaultov megane (po 155) ter Oplova corsa (127). Pri lahkih gospodarskih vozilih so bili junija na vrhu lestvice proizvajalci Peugeot (142 prodanih vozil), Renault (108) in Volkswagen (97).
50-odstotni skok v enem mesecu? Hec pa tak.
Uradne številke so eno, a pogled na statistične tabele je junija še posebno presenetljiv ob pogledu na prodajni uspeh renault clia, ki je za kar več kot dvakrat prekosil najbližjega zasledovalca. Še maja so pri nas "prodali" 361 cliov in 158 golfov, ceedov pa le 107. Skok v novih registracijah je tako očitno še en mesec več predvsem posledica iznajdljivosti uvoznikov, ki se poslužujejo t. i. enodnevnih registracij, nato pa avtomobile izvozijo v druge države. Poznavalci iz prodajalskih vrst menijo, da je slovenski trg novih registracij prenapihnjen že za tretjino, tako da je realno število prodanih avtomobilov v prvem polletju bližje številki 20 kot pa 30 tisoč.
Verjetno gre te številke pripisati predvsem dvigu DDV, kar so eni zelo dobro izkoristili. To, da je Kija s cee'dom prehitela golfa, je pa na določen način še bolj šokantno, čeprav zgolj na prvi pogled. Ko človek potegne črto in… ...prikaži več vidi, kaj dobiš za enak denar pri cee'du več kot pri golfu, je zadeva že bolj smiselna. Ljudje pač niso več ovce, ki bi slepo sledile predragemu volkswagnu. In ko se je zanj pokazal nadomestek v obliki Kije z več opreme, bolj atraktivno ali pač manj dolgočasno obliko ter enkrat daljšo garancijo, je bilo jasno, da se bodo zadeve spremenile. In so se! Še pred desetimi leti bi ob takšnih podatkih lahko zapisali zgolj to, da gre za 1.aprilsko šalo, na račun VW. Danes pa je zgodba drugačna. In prav je tako, naj zmaga boljši.
Vemo kaj pomeni statistika. Posebej pri inflaciji, volilnih kazalcih in brezposelnosti. To je orodje za nateg folka.
še ena iz niza nategov v Zloveniji!!!