Ameriški inštitut za prometno varnost IIHS je objavil prvi test avtomobilskih svetil. Kot opozarjajo, gre za močno podcenjen avtomobilski pripomoček, saj so razlike v osvetlitvi ceste pred avtom lahko ogromne, pa čeprav žaromet zadosti osnovnim standardom in obrazcem za certifikacijo.
Pri IIHS so testirali 31 novih modelov avtomobilov, ki so na voljo ameriškim kupcem, od tega jih je veliko na prodaj tudi v Evropi. Pri vsakem modelu so testirali vse tehnologije osvetlitve, ki so na voljo po ceniku, torej od klasičnih halogenskih žarometov do HID (ksenonke) in LED sijalk. Skupaj so tako pri 31 vozilih stestirali 82 različnih tipov žarometov.
Modele so testirali tako, da so s posebnimi napravami ponoči na pisti merili svetlobo zasenčenih in dolgih luči, seveda pri obeh prednjih žarometih. Meritve so opravili v petih scenarijih - ravna vožnja pri 112 km/h, oster ovinek levo, oster ovinek desno, zmerni levi ovinek, zmerni desni ovinek. Prav tako so merili bleščavost za voznike, ki prihajajo iz nasprotne smeri, kar je bil zelo pomemben dejavnik pri končni oceni. Upoštevali so tudi, če imajo vozila asistenta za samodejni preklop med dolgimi in kratkimi lučmi, veliko modelov je imelo tudi sistem prilagajanja osvetlitve ovinkom.
Izkazalo se je, da sama naprednost tehnologije sploh ni porok, da bo avto bolje osvetljeval cesto. Pri hondi accord se je tako klasični halogenski žaromet izkazal precej bolje kot opcijske ksenonke.
Med 82 testnimi vozili si je zgolj toyota prius z LED žarometi prislužil najboljšo oceno (dobro). Pri teh lučeh, ki so na voljo v nadstandardni opremi, bi imel voznik po mnenju testnikov pri hitrosti 112 km/h še dovolj časa, da bi ob desnem robu ceste zapazil oviro in se ji varno izognil. Kot primerjava, prius z običajnimi halogenskimi žarometi bi dobil zgolj oceno mejno (marginal) in bi moral voznik v istih okoliščinah peljati zgolj 80 km/h, da bi še pravi čas opazil isto oviro in se varno ustavil pred njo.
Pri IIHS še dodajajo, da so se kot najslabši žarometi pri kateremkoli modelu izkazali halogenski žarometi pri BMW serije 3, kjer bi moral voznik potovati komaj s hitrostjo 56 km/h, če bi želel ustaviti avto pred pozno opaženo oviro. Veliko boljša alternativa pri tem modelu so tako LED žarometi.
dezurni@zurnal24.si