* - Fotografija je simbolna
Uberjevo vozilo, ki je delovalo v načinu samodejne vožnje, je v Arizoni v ZDA povozilo 49-letno peško, ki je prečkala cesto. Peška je umrla, so potrdili na policiji. Podjetje Uber je prekinilo vse svoje teste avtomobilov brez šoferja v Severni Ameriki, družini peške pa so vodilni izrekli globoko sožalje.
Je prečkala cesto pravilno?
Nacionalni odbor za varnost v transportu (NTSB) je v mesto Tempe pri Phoenixu, kjer je potekal test, poslal preiskovalno ekipo. Iz doslej znanih informacij pa je že jasno, da je šlo za nesrečo, kjer je tehnologija morda delovala brezhibno, vendar brez upoštevanja nepredvidljivega človeškega dejavnika. Ta je še vedno največji izziv strokovnjakov pri uvajanju nove tehnologije.
Na šoferskem sedežu Uberjevega testnega vozila je sicer sedel človek, vendar pa je bil avtomobil v samodejnem načinu obratovanja. Do nesreče je prišlo okrog 22. ure zvečer v nedeljo po krajevnem času. Elaine Herzberg so odpeljali v bolnišnico, kjer je kasneje podlegla poškodbam in postala prva smrtna žrtev avtonomnega vozila.
Uber je s testi začel leta 2016 v Pittsburghu, kasneje pa jih jih razširil še v Tempe in Toronto. Podobna vozila prihodnosti, ki bodo sčasoma bolj varna od vozil s šoferjem, preizkušajo tudi druga podjetja, med njimi Google in Tesla.
Leto dni brez nesreč
Do nesreč je že prišlo, vendar brez smrtnih žrtev. Uberjevo vozilo brez voznika, športni terenec volvo XC90, je bilo lani v mestu Tempe vpleteno v nesrečo, ki jo je zakrivil voznik drugega avtomobila, ko je izsilil prednost v križišču.
Arizona je podjetjem dovolila testiranja vozil brez šoferja in ta so to s pridom izkoristila. Google pri Phoenixu že leto dni pobira in odlaga potnike z avtomobili brez šoferja in nesreč še ni bilo.
Tovrstno testiranje je na primer v mestu, kot je New York, kjer pešci razen obiskovalcev redno kršijo prometne predpise pri prečkanju cest, trenutno preveč nevarno. Kršijo jih redno tudi vozniki in po novem še vse številčnejši kolesarji.
Evo priložnost za slovenijo, da kot prva na svetu POPOLNOMA prepove taka vozila, dokler pač ne bodo varna, ker pač naši od nekdaj so bolj papeški od papeža, pa bodimo dosledni tudi tukaj :) Seveda ne upajo, nobena vlada ne… ...prikaži veče bo imela jajc narest kej takega, dočim pri konoplji se pa kr držijo :)
zakaj pa ni reagiral voznik v vozilo če je sedel za volanom?
No ja, avtomat bi moral imeti krajši reakcijski čas in bolj široko vidno polje kot človek. Razen tega ne bo gledal telefona in vozil. Tudi, če peška ni šla po vseh pravilih čez cesto, je to zelo čudno in bi… ...prikaži več pomenilo, da je tehnologija izredno nezrela. Razen, če se je neposredno vrgla pod vozilo in je šlo za samomor.