Citroën svoji kompaktni liniji modelov dodaja nova člana, C4 X in električnega e-C4 X. Gre za fastback križanca, ki bosta zasedla mesto v ponudbi Citroëna med standardno kombilimuzino C4 in večjim modelom C5 X.
Direktor Citroena Vincent Cobee je modela opisal kot "cenovno dostopno in elegantno alternativo številnim kombilimuzinam in športnim terencem."
C4 X in e-C4 X sta v bistvu daljši različici modelov C4 in e-C4, ki sta bila premierno predstavljena leta 2020. Oblika nosu vozila je enaka kot pri njunih kompaktnih sorodnikih, razlikujeta pa se po izrazitem naklonu strešne linije, kar vodi v popolno novo obliko zadka v stilu fastbacka. Zadaj so LED luči, edinstvena prtljažna vrata z integriranim spojlerjem in bolj konvencionalno zadnje vetrobransko steklo. Dostop v slogu križancev je ohranjen s povečano oddaljenostjo od tal in plastičnimi oblogami po celotni karoseriji.
Boljša aerodinamika, večji prtljažnk
Bolj aerodinamična silhueta je vzrok za boljši koeficient zračnega upora, ki je 0,29. Z dolžino 4,6 metra je C4 X 26 centimetrov daljši od običajne kombilimuzine C4, vendar ima enako medosno razdaljo, ki je 2,67 metra.
V notranjosti je nadzorna plošča, podobna kot v C4, ki vključuje 10-palčni osrednji zaslon na dotik in znano digitalno instrumentno ploščo. Novost je nov infotainment MyCitroen Drive Plus, predstavljen v večjem C5 X, ki prinaša nov vmesnik, boljše prepoznavanje glasu, več povezljivosti in brezžične posodobitve.
Pri Citroënu izpostavljajo, da varnostna oprema vključuje do 20 ADAS asistenčnih sistemov, vključno s sistemom za polavtonomno vožnjo "Highway Driver Assist Level 2".
Daljši zadnji previs prinaša tudi večji prtljažnik, ki ima prostornino 510 litrov, kar je 130 litrov več kot pri kombilimuzini C4.
C4 X in e-C4 X si s standardnim C4 delita arhitekturo CMP/eCMP. Čeprav bo večina evropskih trgov dobila le popolnoma električni e-C4 X, Citroen nov model ponuja v kombinaciji s turbo bencinskim motorjem (PureTech 100/Puretech 130) in dizlom (BlueHDi 130), ki bodo na voljo na izbranih trgih v Evropi, na Bližnjem vzhodu in v Afriki.
Povsem električni e-C4 X ima en sam elektromotor s 100 kW/136 KM in 260 Nm, medtem ko 50 kWh litij-ionska baterija s 400 V tehnologijo zadostuje za doseg do 360 km kilometrov in omogoča hitro polnjenje z močjo do 100 kW.
Citroen e-C4 X od 0 do 100 km/h pospeši v 9,5 sekunde, največja hitrost je omejena na 150 km/h.
Citroen C4 X in e-C4 X bodo izdelovali v Stellantisovi tovarni Villaverde v Madridu.
Prodaja se bo začela jeseni 2022, cene pa še niso znane.