Novi šef Seata Caersten Issense je povedal, da so pred dvema letoma izbrali pravi čas za uvedbo nove športne znamke, saj se je izkazala za zelo donosno pridobitev. Meni, da sta obe znamki, Seat in Cupra, trenutno v dobrem položaju in da bosta še napredovali, saj bodo na avtomobilskem salonu v Ženevi čez dobra dva tedna lansirali tudi prvi povsem Cuprin model formentor.
Uspešen začetek
Izvršni direktor Cupre Wayne Griffiths je potrdil, da je bila ustanovitev znamke dobra odločite, kljub temu, da so nekateri dvomili, če je to v času, ko se je Seat konsolidiral po krizi, sploh dobra odločitev. Potrditev je prišla že po dveh letih, saj so doslej po vsem svetu prodali 40 tisoč cuper, od tega kar 70 odstotkov v lanskem letu. Cupra ateca je sicer v prvem letu proizvodnje dosegla 10 tisoč prodanih primerkov, uspešen pa je bil tudi seat leon cupra, ki so jih v zadnjem letu proizvodnje prodali 15 tisoč. Leon cupra je bil globalno sicer vsak deseti prodani leon. Posebno močan trg za Cupro je Mehika, kjer je vsak tretji leon cupra in kjer so lani odprli tudi prvo Cuprino garažo, kot bodo imenovali svoje prodajno-servisne centre.
Cupra sodeluje tudi z zunanjimi partnerji, kakršen je nemški ABT, s katerim so med drugim ponudili tudi posebno serijo cuper atec, ne bi pa radi ostali samo avtomobilska znamka, ampak se trudijo, da bi ponudbo razširili v druge segmente. Njihov partner so že postali proizvajalec svetil Marset, ponudnik sončnih očal L.G.R in proizvajalec športnih čevljev Mikakus. Vključujejo se tudi v šport, kjer podpirajo dvoranski tenis kot trenutno najbolj prodorni šport v Evropi, partnerstvo pa so sklenili tudi z F.C. Barcelono.
Pri Cupri pravijo, je leon cupra, ki so jih v zadnji generaciji prodali okrog 44 tisoč in ga imenujejo tudi »kralj leonov«, zelo pomemben zanje, zato je za inženirje pomenil tudi posebni izziv, kako ga narediti še boljšega.
Turbobencinci in hibrid
Odločili so se, da bosta obe različici, kombilimuzinska in karavanska, tudi hibridni, močno izboljšali pa so tudi trdnost karoserije in menjalnik DSG, pri katerem so dosegli bolj bliskovito prestavljanje. Cupra leon bo v osnovi na voljo z 2-litrskimi motorji TSI, ki bodo v kombilimuzini in kombiju razvijali moči 180 ali 221 kilovatov in bodo na voljo s sprednjim pogonom, ki bo opremljen z zaporo diferenciala z omejenim zdrsom, v karavanu pa tudi moč 228 kilovatov v kombinaciji s štirikolesnim pogonom. Pospeševanje do 100 kilometrov na uro bo v vsakem primeru krajše od pet sekund.
Pri Cupri poudarjajo električno naravnanost znamke, zato bo cupra leon na voljo tudi s priključno hibridnim pogonom. V njegovem osrčju bo 1,4-litrski turbobencinski motor z močjo 110 kilovatov, ki bo deloval v kombinaciji z 85-kilovatnim elektromotorjem. Ta se bo napajal iz baterije s kapaciteto 13 kilovatnih ur, ki bo zadostovala za 60 kilometrov povsem električne vožnje.
Oblika seveda izhaja od seata leona, a cuprine posebnosti izražajo predvsem prednja maska z Cuprinim logom, posebna motna siva barva, ki je v kontrastu s sjajnimi zatemnjenimi pipami in seveda značilni Cuprini dodatki v rdečkasti barvi bakra. V primerjavi s seatom leonom je cupra leon tudi nekoliko nižji, k stabilnosti pa pripomorejo tudi širši koloteki, zmogljive Brembove zavore in izboljšave podvozja.
Tudi spremembe notranjosti poudarjajo predvsem športni značaj avtomobila, za prefinjenost pa so poskrbeli z izbrano kombinacijo materialov, ki, kot pravijo, dajejo občutek uravnoteženosti in polnosti.
Naskok na dirke
Cupra je predstavitev novega cupra leona izkoristila tudi za to, da je javnosti pokazala nova dirkalnika. Prvi je cupra leon competicion, s katerim bodo nastopali na prvenstvu TCR. V njegovem osrčju je 2-litrski turbobencinski motor z močjo 250 kilovatov in navorom 410 njutonmetrov, s katerim s pomočjo sekvenčnega menjalnika v 4,5 sekunde doseže 100 kilometrov na uro.
Bolj zanimiv je električni dirkalnik cupra e-racer, eden prvih električnih turnih avtomobilov na svetu, v katerem vodno hlajena baterija s kapaciteto 65 kilovatnih ur napaja štiri pogonske motorje, ki zagotavljajo sistemsko moč 500 kilovatov in navor 960 njutonmetrov. Zmogljivosti? Pospešek v 3,2 sekunde do 100 kilometrov na uro in največja hitrost 270 kilometrov na uro.