Šef Forda Jim Farley je za podkast »Decoder« na The Verge v epizodi, ki je bila predvajana v ponedeljek, šel celo korak dlje in obisk Kitajske primerjal s tehnološkim pokom. Dejal je, da Kitajska ni več le množična proizvajalka poceni vozil, temveč vodilna sila na področju robotike in integracije programske opreme.
"S Kitajsko smo globalni tekmeci in ne gre samo za električna vozila,« je za The Verge povedal izvršni direktor Forda Jim Farley in šokiral z izjavo: "In, če izgubimo bitko, pri Fordu nimamo prihodnosti." Ustanovitelj rudarskega podjetja Fortescue, Andrew Forrest, trdi, da ga je nedavno potovanje na Kitajsko pripeljalo do tega, da je opustil poskuse lastne proizvodnje pogonskih sklopov za električna vozila. "Ni ljudi – vse delajo roboti," je povedal za The Telegraph.
Temne tovarne brez prižganih luči
Tudi drugi direktorji so se spominjali ogledov »temnih tovarn«, brez prižganih luči, saj večino dela 24 ur na dan opravljajo roboti. "Občutek je, da se je kitajska konkurenčnost od vladnih subvencij in nizkih plač spremenila v ogromno število visoko usposobljenih, izobraženih inženirjev, ki so nori inovatorji," je za časnik povedal izvršni direktor britanskega dobavitelja energije Octopus Greg Jackson. Po nedavnih podatkih Mednarodne zveze za robotiko je Kitajska namestila več vrst industrijskih robotov kot Nemčija, ZDA in Združeno kraljestvo.
Tudi šef Forda ni govoril le o električnih avtomobilih v ožjem smislu, temveč o celotnem proizvodnem ekosistemu, tempu inovacij, učinkovitosti in stopnji avtomatizacije, ki jo je videl.
Kitajske tovarne danes bolj spominjajo na futuristične laboratorije kot na industrijske hale. Farley je opisal obrate, kjer sestava vozila poteka skoraj popolnoma avtomatizirano, brez človeškega posredovanja, s programsko opremo za spremljanje in prilagajanje proizvodnih parametrov v realnem času. To je primerjal s Fordovimi tovarnami v ZDA in Evropi ter priznal, da so stroški in hitrost proizvodnje na Kitajskem "daleč pred drugimi".
Kitajci daleč pred Američani
Za zahodne proizvajalce to pomeni soočenje z resničnostjo: Kitajska ni več le množični proizvajalec poceni vozil, temveč vodilna sila na področju robotike in integracije programske opreme. Medtem ko Ford in drugi v ZDA še vedno balansirajo med tradicionalno in robotizirano proizvodnjo, so kitajska podjetja, kot so BYD, Geely ali Zeeker, daleč pred njimi.
Farley je medtem začel nov naložbeni cikel, vreden več kot 5 milijard dolarjev, da bi Fordu pomagal razviti cenejšo električno platformo z manj deli in krajšimi časi montaže. Vendar priznava, da bo težko dohiteti kitajske tekmece, ki so že združili nizko ceno, visoko kakovost in hitro dostavo.
Bom malo drugače povedal. Kitajska ima po domače povedano komunistično kapitalistični sistem, ki je nekako najbolj podoben sistemu carske Kitajske, kateri je funkcioniral par tisočletij pred zahodno ZDA demokracijo v kateri je možnost , da barabe in lopovi pridejo na… ...prikaži večjo na oblast. enkrat eni drugič drugi. Kitajski kapitalistični komunizem pa je naravnan na dobrobit Kitajske tako za rajo , kot za bogataše in zato tudi je napredek. V demokracji kot lahko vidim , ga je vedno manj in manj.
Ko je bil admiral Jamamoto (Japonec) pred II. svetovno vojno v ZDA je bil osupel in očaran nad industrijsko močjo ZDA. Žal svojih šefov ni uspel prepričati, da naj ne napadejo ZDA in Japonci so popušili. Sedaj Američani in Evropejci… ...prikaži več hodijo na Kitajsko in so osupli in presenečeni nad Kitajsko industrijsko močjo, pa tudi nad kitajskimi tehnološkimi in znanstvenimi odkritji...sledi vojna?
Kitajci dobro vedo kaj je prihodnost...ameri z oranžnim nekaj tja v en dan bluzi...