Avto
5172 ogledov

Šef Mercedesa iskreno o Kitajcih in prihodnosti

Novi mercedes-benz CLA Mercedes-Benz
Šef Mercedes-Benza Ola Källenius je pojasnil, zakaj ostaja optimističen.

Kaj je največji izziv Mercedes-Benza, so v intervjuju na kongresu Automobilwoche vprašali šefa znamke Ola Källeniusa. Odgovor je bil hiter in jedrnat: globalno gospodarstvo. Pravi, da so se splošne razmere v zadnjih letih poslabšale: konkurenca na Kitajskem, največjem svetovnem trgu, postaja vse ostrejša, ameriške carine močno ovirajo svetovno trgovino, prehod na električno mobilnost pa napreduje počasneje od pričakovanega, zato bodo morali proizvajalci avtomobilov še naprej in dlje od predvidenega vzdrževati dvojne naložbe - v električno mobilnost in klasične motorje na notranje zgorevanje.

Källenius je v intervjuju za Automobilwoche pojasnil, da bo ofenzivo novih modelov temeljila na štirih platformah, njihov cilj pa je izstopanje iz množice. Poudarja dve ključni stvari: inovativnost in brezčasno eleganco. "Trend športnih terencev ostaja neprekinjen," je dejal Källenius, pravi tudi, da se morajo stroški še naprej zniževati. Največji avtomobilski trg na svetu, Kitajska, bo ostal »strateški steber«. Källenius se boji, da bodo prihodnja leta tam »zelo težka«.

Ola Källenius | Avtor: Daimler Daimler

Pričakuje konsolidacijo trga, na katerem je trenutno aktivnih več kot 100 blagovnih znamk. Vendar se to ne bo zgodilo še nekaj let. Nekatere blagovne znamke, kot je Xiaomi, med predstavitvami izdelkov vzbujajo navdušenje na družabnih omrežjih in potencialnimi kupci. Izvršni direktor Mercedesa je samozavesten: "Tudi mi vzbujamo navdušenje! Vozila z dolgimi medosnimi razdaljami in naprednimi sistemi ADAS so še posebej iskana, Mercedes pa lahko zagotovi oboje."

Källenius je posebej izpostavil strogo regulacijo v Evropi, zlasti načrtovano postopno opustitev motorjev z notranjim zgorevanjem do leta 2035. "Obstaja boljši način za okolju prijazno rabo," je dejal. Evropsko združenje proizvajalcev avtomobilov (ACEA) in združenje dobaviteljev avtomobilske opreme CLEPA sta skupaj predložila predlog. Källenius pravi, da je električni avtomobil "glavna pot do razogljičenja", vendar je zavrnil toge predpise ali fiksne roke. Namesto tega se je zavzemal za tehnološko odprtost.

Posebej je zahteval, da tudi evropske vlade ustvarijo potrebne pogoje, v prvi vrsti je to postavitev ustrezne polnilne infrastrukture za električna vozila. Hkrati je poudaril rezerve obstoječih vozil na področju znižanja CO2, na primer z uporabo alternativnih goriv, kar bi bilo po njegovem mnenju bistveno lažje kot prehod na električno mobilnost.

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 3
  • slavauk22 07:06 01.december 2025.

    spet oglašujete kitajce koliko so vam plačali da širite propagando?