V Parizu smo na posebnem dogodku spoznali koncept ELO, vozilo, ki v dolžino meri le 4,1 metra, podobno kot mestni model citroën C3, vseeno pa omogoča prevoz do šestim osebam. V taki obliki koncepta sicer ne bomo videli v serijski različici, vseeno pa bodo nekatere ideje ponovno zaživele v resničnosti, v novih modelih. Presenečenje je oblika enoprostorca. Pri Citroënu so nam v preddverju na ogled postavili svoj nekdanji uspešen model xsara picasso, ki sploh ni edini uspešen Citroënov enoprostorec. Vseeno je ob govoru šefa Citroëna zvenelo kar malo presenetljivo, sploh ob veliki prevladi SUV modelov v Evropi, da Francozi spet razmišljajo o enoprostorcu.
"Čas je, da preizkusimo alternativo SUV-jem. Verjamemo, da je spet čas za pojav novih trendov. Pri Citroënu bomo spremljali odziv javnosti in medijev. Želimo razumeti, ali so ljudje na to pripravljeni ali ne. SUV-ji predstavljajo več kot polovico prodaje novih vozil v Evropi, vseeno verjamem, da lahko na novo izumimo enoprostorce in ljudem ponudimo nekaj, česar ne dobijo v športnih terencih oziroma križancih. Še posebej pa se bomo osredotočili na modularnost in prilagodljivost vozil za prevoz potnikov.," pravi Chardon.
Xavier Chardon, ki je lani spomladi prevzel vodenje Citroëna, je z novinarji delil svojo vizijo znamke. Zagotovil nam je, da se vizija ne bo spremenila: »Citroën je star 106 let, je francoski, gre za dostopno udobje. Tega ne moremo skrivati, potrebna je doslednost. In čeprav SUV-ji in križanci predstavljajo vsak drugi prodani novi avto v Evropi, bi lahko bila ena rešitev tudi prenova enoprostorca.«
Kje je danes Citroën?
Citroën je v ofenzivi. Prenovili so celotno paleto, tako, da že vidijo prve učinke, tržni delež v Evropi je večji od treh odstotkov. Chardon se je odzval tudi na kritike o agregatih PureTech skupine Stellantis v preteklosti. Napake so zdaj odpravljene. Zato kot pomembno izpostavlja ustanovitev novega oddelek za kakovost, pa tudi 8-letno garancijo na osebna vozila in vozila iz programa lahkih gospodarskih vozil (LPG).
Citroen C3 Aircross BEV
Chardon je v pogovoru še posebej izpostavil cenovno politiko znamke. Poimenoval jo je, več je manj. Zanimivo, zadnji serijski izdelek, novi C5, je kljub večjim dimenzijam in novim tehnologijam cenejši od predhodnika. »Treba se je prilagajati kupcem. Želimo, da so novi modeli dostopni. Na Žurnal24 smo ga vprašali, ali manj pomeni tudi manj tehnologij, manj asistenčnih sistemov? Ali se bodo avtomobili pocenili? Chardon nam je odgovoril, da z nestrpnostjo čakajo odločitev Evropske komisije, ki bo 16. decembra.
Na Žurnal24 smo Xavierja Chardona vprašali tudi, ali bomo v Citroënih videli klasične polne hibride in ne le mehke hibride? Odgovoril nam je, da koncern Stellantis to možnost v ZDA ponuja, zato je mogoča tudi v Evropi.
Takrat bo jasno, ali bodo manjši avtomobili še vedno potrebovali serijsko tako veliko število asistenčnih sistemov. V nasprotnem bi se utegnila kompaktna vozila poceniti, kar so najavili že pri Renaultu. Vsekakor pa je kupna moč na različnih koncih Evrope različna, zato strategija Citroëna ostaja, da kupcem ponudijo možnost izbire. "Kupci naj odločijo, česa si želijo. Ali je to električni avto ali avto z motorjem na notranje zgorevanje. Pogled z distance kaže, da se Evropa po krizi Covid-19 še ni pobrala. Vlada mnenje, da ni več poceni avtomobilov. Citroën gre v smeri cenejših vozil. Ne dolgo nazaj smo imeli malega mestnega C1, ki je bil pozicioniran kot kompakten in dostopen avto," pravi Chardon.
Pogovor smo opravili, še preden so v javnost začele uhajati informacije, da je Evropska komisija pripravila nov načrt, ki bo bistveno pocenil in favoriziral mala električna vozila. Razkit naj bi bil v torek, 16. 12. Več o tem smo pisali tukaj.
Izvršni direktor Citroëna Xavier Chardon je najnovejši šef evropskega avtomobilskega podjetja, ki pozdravlja morebitna nova evropska pravila in pravi, da bi njihova uvedba verjetno tlakovala pot vrnitvi francoske znamke v segment A.
Se vrača C1?
Seveda je sledilo vprašanja, ali se C1 vrača. Tudi to bo odvisno od tega, ali bodo zakonodajalci EU odobrili novo kategorijo " električnih avtomobilov " za majhne avtomobile. Kategorija električnih avtomobilov je sicer predlagani evropski okvir za zmanjšanje finančnih pritiskov na proizvodnjo majhnih, cenovno dostopnih avtomobilov z odpravo nekaterih omejitev, ki jih morajo upoštevati proizvajalci. Novo kategorijo preučuje Evropska komisija kot odgovor na pritožbe proizvajalcev avtomobilov o finančni neizvedljivosti izdelave poceni vstopnih modelov.
"Kot znamka Citroën imamo legitimno pravico vstopiti v ta segment, pod pogojem, da Evropska unija omogoči prostor v smislu prihodnjih predpisov – tega še ne vemo. Zakaj smo legitimni? Ker je to del naše DNK in ni treba pogledati daleč nazaj v zgodovino," se je Chardon skliceval na model C1.
Ne želijo biti kot Kitajci
Dotaknili smo se tudi kitajske konkurence v Evropi. Vse bolj številna je in agresivna, tudi s cenami in hitrostjo predstavitve novih tehnologij in modelov.
"Njihov razvoj in prodajajo spremljamo zelo podrobno. Razvoj ni enak na vseh trgih. V Španiji so v segmentu zasebnih kupcev Kitajci zelo uspešni, to pa ne velja za Francijo ali Nemčijo. Zavedamo se, da je cena ključna za prodajo vozil. Dokazali smo, da imamo taka vozila, samo poglejte, kako uspešni smo z modelom C3. Kitajci veliko stvari delajo dobro, mi moramo biti hitrejši in bolj inovativni. Vseeno pa imamo mi bogato zgodovino in DNK. vsi kitajski avtomobili so videti enako, zato morajo najti svojo pot. Mi ne smemo slediti kitajskim znamkam, saj imamo v Evropi več kot 100 let izkušenj in zgodovine," še pravi Chardon.