Avto
147 ogledov

Škoda fabia z velikim nahrbtnikom v off-road kostumu

Škoda fabia combi scoutline
1/24
Saša Despot
Uspeh križancev temelji na atraktivnejšem, robustnejšem izgledu. Enako lahko trdimo za off-road različice raznoraznih karavanskih modelov. Škoda ima fabio scoutline, ki v primerjavi s klasičnim karavanom (combijem) prinaša večjo mero atraktivnosti.

Dodatki z opremo scoutline so zelo opazni. V primerjavi s fabio combi je zaradi zunanjih posebnosti prepoznavna že na prvi pogled. Prevladuje dvobarvna zunanjost. 16-palčna aluminijasta platišča so srebrnega sijaja, v srebrni barvi je spodnji del odbijala, zadnji difuzor, stranska ogledala in strešne letve. V mat črno barvo je obarvan zgornji del sprednjega odbijača …

Zahvaljujoč dodatkom je dizajn fabie vizualno bolj robusten in daje, sicer "lažen" občutek, da gre tudi terensko vozilo. Oddaljenost karoserije od tal in vzmetenje ostajata nespremenjena, plastični zaščitni elementi na sprednjem in zadnjem odbijaču pa le poudarjajo robustno zasnovo.

Ni terenec, ampak šminker

No, fabia scout ni niti križanec niti terensko vozilo. Je bolj šminker. Ampak enako velja za ostale proizvajalce vozil. Z premo scoutline standardno prihaja večpredstavni zaslon z 5,8-palčnim zaslonom na dotik. Večpredstavni sistem z ekranom na dotik je preizkušen in dober, podpira tudi delovanje digitalnega DAB radia. Delovanje je preprosto, hitro in enostavno. Bližnjice omogočajo stikala ob ekranu, kar je bolje, kot, če bi morali ikone pritiskati na ekranu, kar je domena predvsem francoskih znamk.

Škoda fabia combi scoutline | Avtor: Saša Despot Saša Despot


Stikala si po večini deli s polom, kar ni slabo, lahko pa bi bila za moj okus bolj samosvoja, saj je to Škodi z dvobarvno zunanjostjo uspelo, z zelo enostavno notranjostjo pač manj. Zaradi, za ta razred vozil, velike medosne razdalje v potovalnem prostoru je nadpovprečno prostorna. Tako kot je to značilno za škode. Tudi na zadnji klopi bi moralo biti dvema odraslima udobno. Ima številne dodatne predale za shranjevanje, držala za steklenice v stranskih vratih, žepe za shranjevanje na hrbtnem delu sprednjih sedežev. Vse to je znano iz konvencionalne fabie in drugih družinskih modelov. Manj sem bil zadovoljen z materiali, ki so sicer kakovostni, a bi lahko bile linije mehkejše. Še vedno je preveč trde plastike in robustnosti. Toyoti je z yarisom že na pogled uspelo bolje.

Družinsko uporaben prtljažnik

Fabia s podaljšanim „combi“ zadkom je zelo praktičen avtomobil. V prtljažniku je prostora, kot ga imajo za številko večji avtomobili. V osnovi meri 530 litrov (to je denimo tudi znatno več od karavanskega ford focusa), v primeru podrtja zadnjih sedežev pa prostornina zraste na 1395 litrov. To je več kot zmorejo nekateri avtomobili v kompaktnem C razredu, kaj šele vozila v razredu majhnih avtomobilov. Prostornost in uporabnost se mi zdita velika dodana vrednost tega vozila.

Škoda fabia combi scoutline | Avtor: Saša Despot Saša Despot


Preizkusili smo jo v kombinaciji s 1,2 TSI štirivaljnim bencinskim motorjem z 66 kilovatov moči (90 KM), ki je okoli dva tisočaka cenejši od dizelske ponudbe. Mali štirivaljnik je zelo prožen, zmotilo me ni niti to, da je imel ročni menjalnik, pet prestav. Kombinacija je odlična. Cenovno in zmogljivostno je to pogonski sklop, ki bi ga iz pestre palete agregatov sam najbolj priporočal. Na testu se je fabia izkazala za zelo uravnotežen in razumen avtomobil. Elektro-mehanski volanski mehanizem je odličen, zelo neposreden in podoben športnim različicam malih modelov. Hkrati je volan ravno prav odebeljen. Še bolje pomembno je to, da ponuja vse informacije, ki jih voznik potrebuje izpod koles, tako na suhem, kot mokrem asfaltu.

Škoda fabia combi scoutline | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Škoda fabia combi scoutline | Avtor: Saša Despot Saša Despot


Vzmetenje je nekoliko trše kot pri "francozih" in tudi bolj hrupno. Serijska elektronska zapora diferenciala EDS z dodatkom XDS+ pomeni še bolj optimizirano in natančno vožnjo skozi ovinke. 66 kilovatov moči ali 90 konjskih moči je povsem dovolj za solidno pospeševanje, dovoli celo sproščanje adrenalina. Na izbiro je za razumnih 700 evrov dodatka tudi zmogljivejši štirivaljni 1,2-litrski turbobencinski agregat z 81 kilovatov moči (110 KM) in šeststopenjskim ročnim menjalnikom. Vredno premisleka, a za seboj potegne nekaj več lastniških stroškov.

Podatki o vozilu: (Škoda fabia combi 1.2 TSI scoutline)
Prostornina motorja: 1197 ccm
Moč motorja: 66 kW (90 KM) med 4.400 in 5.400 vrt./min
Navor: 160 Nm pri 1.400 vrt./min
Zmogljivosti: 185 km/h, 11,0 sek. od 0 do 100 km/h
Poraba na testu (skupna): 6,0 litra/100 km
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.257 x 1.732 x 1.488 medosna razdalja 2.470
Prostornina prtljažnika (v litrih): 530-1395
Izpust (po tovarniški specifikaciji): 107 gramov CO2/km
Cena (v evrih): 14.099 (testni) / 15.883 (testni z dodatki)

Plusi: Prostorna in uporabna notranjost in prtljažnik, motor, cena;

Minusi: Trda plastika na nekaterih mestih, manj udobno podvozje, pri podiranju klopi nastane rob, terenski videz le krinka;

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.