Model kodiaq je pričel pisati povsem novo poglavje v zgodovini znamke Škoda, saj se z njim Čehi prvič na tako odločen način pridružujejo trendu izredno popularnih športnih terencev. Že za svoj premierni nastop so poskrbeli za odmevnost, saj je kodiaq eden največjih, najbolj prostornih in najbolje opremljenih predstavnikov svojega razreda, kar je vse v skladu z dosedanjo filozofijo znamke. S čim vse namerava kodiaq in tudi prihodnji Škodini križanci še streči po prodajnih številkah konkurence, smo se pogovarjali z Jakubom Musilom, ki je pri Škodi odgovoren za produktni marketing.
Škoda je z športnim terencem kodiaqom naredila velik korak v doslej zanjo še neraziskana področja. Kajko si lahko razlagamo to potezo in kaj bo sledilo? Se boste morda odslej manj posvečali karavanom in limuzinam, po katerih ste tako znani?
Seveda ohranjamo dosedanjo skupino modelov, napovedujemo pa ofenzivo na področju športnih terencev. Tako bo kodiaqu prihodnje leto že sledil popolnoma novi yeti, ki bo po našem mnenju prav tako zelo atraktiven avto.
Kakšne kupce pa želite privabiti s kodiaqom in kdo so vaši glavni konkurentje?
Če pogledamo kodiaqa, gre za velik avto, zato je logično zelo družinsko usmerjen. Prvič pri Škodi omogočamo, da lahko v avtu prevažate tudi več kot dva oziroma tri otroke, saj ima sedem sedežev.
Če pa govorimo o neposredni konkurenci, potem je jasno, da želimo vstopiti v segment, kjer so trenutno hyundai santa fe in kia sorento, pa tudi nekoliko manjši avti, denimo mazda CX-5 ali ford kuga. S kodiaqom nadaljujemo naš znani recept, da kupcu nudimo nekoliko večji avto od konkurence za primerljivo ceno.
Prav cena je zelo zanimiva stvar kodiaqa. Koliko kritik pa ste morali znotraj koncerna slišati na račun dejstva, da je ne glede na stopnjo opreme in pogona bistveno cenejši od manjšega VW tiguana?
Haha! (šele po nekaj trenutkih, op. a.) Recimo takole: cenovna politika je usklajena na ravni celotnega koncerna. Tudi sicer znamke znotraj skupine VW nagovarjajo različne ciljne skupine kupcev. Morda bo res prišlo do določene stopnje kanibalizma, vendar je kodiaq tudi značajsko precej drugačen od tiguana, bolj družinski.
Kaj lahko poleg notranje prostornostni in možnosti sedemsedežne zasnove še izpostavite glede kodiaqa kot tiste novosti, ki so za vas najbolj pomembne?
Seveda smo zelo ponosni na naš nov zmogljivi infotainment sistem, ki ga uvajamo s kodiaqom in bo v prihodnje na voljo tudi v drugih modelih. Druge novosti pa so 360-stopinjski pogled kamer, pa trailer assist za enostavnejše manevriranje s prikolico.
Razmišljate tudi še o močnejših izpeljankah, morda celo RS?
Na vsak način razmišljamo tudi v to smer, tako da boste lahko v prihodnosti gotovo videli še bolj športne izpeljanke kodiaqa.
Samo dizelsko različico ali tudi bencinsko?
Realno je ta segment vozil zapisan dizelskemu pogonu, zato gremo predvsem v to smer.
Škoda je vaš prvi model po aferi Dieselgate, ki je prizadela vaš matični koncern Volkswagen. Kaj ste se kot znamka naučili iz tega obdobja?
Seveda je škandal posredno vplival tudi na našo znamko, čeprav ni bil uperjen proti nam. Lahko rečem le, da se še naprej osredotočamo na učinkovitost in zadovoljstvo kupcev, seveda pa tudi na spoštovanje zakonodaje.
Napovedali ste že, da bo kodiaq šele prvi izmed treh suvov oziroma križancev v vaši prenovljeni paleti modelov. Kaj lahko že danes poveste o drugi generaciji yetija, ki bo večji od zdajšnjega, in morda celo o vašem novincu v še manjšem B razredu?
V tem trenutku še ne morem povedati veliko. Gotovo pa bomo gradili na zelo uspešni zgodbi zdajšnjega yetija, ki je na trgu že od leta 2009, a je prodajno še vedno izredno uspešen.
andrej.leban@zurnal24.si