Skupina VW je v drugi najbolj naseljeni državi na svetu, potem, ko sodelovanje s Suzukijem (Maruti) in pozneje s Tato, ni uspelo, zdaj stvari vzela v svoje roke. Predstavili so dva majhna SUV-ja, ki naj bi na velikem trgu preporodila prodajo koncerna Volkswagen.
Koncept škoda vision IN (serijski model bo na trg pripeljal na začetku prihodnjega leta) in VW taigun (oživlja ime, ki je bilo prvič uporabljeno na majhnem SUV konceptu leta 2012) temeljita na Volkswagnovi arhitekturi MQB-A0 za male avtomobile, ki jo je za indijski trg lokalizirala Škoda. Obe vozili so predstavili na avtomobilskem salonu v Delhiju, prilagodljiva arhitektura pa omogoča, da jih bodo izvažali tudi na druge svetovne trge.
V projekt „Indija 2.0“ je skupina Volkswagen vložila milijardo evrov, pomeni pa prihod štirih modelov znamk Škoda in VW, vključno z dvema SUV modeloma in majhno Škodino limuzino, ki bo že leta 2021 sledila kompaktnemu športnemu terencu.
Škoda je ključni akter pri projektu. Za vse indijske operacije koncerna VW je bila zadolžena tovarna v Mladá Boleslav, poročajo slovaški mediji, zato ni naključje, da so Nemci veliko denarja vložili v nov razvojno-oblikovalni center. Prvi oprijemljivi rezultat je prav škoda vision In concept.
Pri proizvajalcu pojasnjujejo, da bodo ključ za nizko ceno indijska proizvodnja in do 95% sestavnih delov lokalnih dobaviteljev. Pri Škodi pravijo, da so dobro preučili indijski trg in navade voznikov ter ponudili prostorno in prilagodljivo notranjost, robusten videz pa kaže na vzdržljivost in zanesljivost.
Čeprav je vision In koncept, se v osnovi serijski avtomobil ne bo spremenil. V dolžino meri 4.256 in v višino 1.589 mm. Evropski kamiq je krajši in ima manjšo medosno razdaljo. Hkrati se Čehi niso odpovedali najnovejšim Škodinim dizajnerskim smernicam, kot so deljive sprednje diodne luči, robustna maska z navpičnimi dvojnimi rebri, zadnje deljive luči z grafiko črke L in črta »tornada« na boku vozila. Tu so še do 19-palčna platišča, masivni črni pragovi in odbijači z aluminijasto zaščito, ki skupaj z višjim odmikom od tal zagotavljajo spopad z načetim asfaltom in prašnimi cestami v Indiji.
V kabini imajo sedeži vgrajene naslone za glavo. Na zadnji klopi se je mogoče odpovedati prostoru za srednjega potnika, nadomesti pa ga velika poklopna konzola. Pri Škodi obljubljajo veliko prilagodljivosti v kabini in velik prtljažnik, saj indijski SUV v višino meri šest centimetrov več od evropskega kamiqa. Pogled na nadzorno ploščo pa razkriva, da se digitalizaciji ne bodo izognili niti v Indiji. Vision In ima digitalne merilnike in 12,3-palčni prostostoječi zaslon na dotik. Oblikovalci so se poleg tradicije češke proizvodnje kristalov, ki jo lahko vidimo na armaturni plošči in na vratih, zgledovali tudi po tehniki Kalamkari, to je okraševanju z bombažem. Konceptna škoda ima v znak naklonjenosti številni vegetarijanski populaciji v Indiji vgrajene „veganske“ materiale, vključno z usnjenim nadomestkom iz ananasovih listov.
Pod pokrovom motorja je predrugačena koncernska tehnologija, in sicer štirivaljni 1,5-litrski TSI turbobencinski motor s 110 kW (150 KM), ki moč na kolesa prenaša s pomočjo 7-stopenjskega dvosklopčnega DSG menjalnika. Zaradi nižjih emisijskih standardov v Indiji ne potrebuje sistema za izklop valjev ali filtra za delce. Škoda ne omenja nobene vrste elektrifikacije. Vse to bo ugodno vplivalo na končno ceno, ki še ni znana.
Avto z mirovanja do stotice pospeši v 8,7 sekunde. Največja hitrost je 195 km/h. Objava vseh podatkov je dokaz, da je koncept, predstavljen na avtomobilskem salonu v Delhiju, v bistvu le okrašen serijski prototip.
Skupina Volkswagen je predstavila tudi načrte prodaje. Do leta 2025 si želijo v Indiji ustvariti petodstotni tržni delež. Indija je opredeljena kot ključni trg prihodnosti. Pričakuje se velika rast prodaje avtomobilov, podobno kot se je zgodilo na Kitajskem, ki je postala največji avtomobilski trg po prodaji na svetu.
»Prepričani smo o velikanskem potencialu trga," je novinarjem na sejmu dejal izvršni direktor Škode Bernhard Maier, ki je poudaril, da bi se lahko indijski avtomobilski trg do leta 2030 približno podvojil na 5 do 6 milijonov novih osebnih vozil letno.
Škoda je bila po podatkih LMC Automotive v prvih 11 mesecih lanskega leta na 13. mestu po prodaji med avtomobilskimi blagovnimi znamkami v Indiji. VW je bil 11. z 28.841 prodanimi avtomobili. Skupni indijski trg je v enakem obdobju obsegal 2,6 milijona prodanih vozila ali 13 odstotkov manj kot leto prej. Na trgu prevladujejo Maruti-Suzuki, ki je v 11 mesecih prodal 991.341 avtomobilov in Hyundai s 472.307 prodanimi vozili.