Avto
35 ogledov

Slovenci bomo prisiljeni kupovati avte

Avto, prodaja, nakup Shutterstock
V skladu s statistiko Renaultu v Sloveniji lani ni prišel blizu nihče. Uradna prodaja naj bi bila večja za kar pet odstotkov. Realno so Slovenci zategnili pasove na zadnjo luknjo, čeprav to ne bo moglo trajati v nedogled.

Zmanipuliranim podatkom o prodajni statistiki novih osebnih in lahkih gospodarskih vozil sicer ne gre docela verjeti, vseeno pa kažejo nekatere trende na slovenskem trgu. 

Lani v vsem letu je bilo tako prvič registriranih 57.605 vozil, kar je 4,62-odstotni skok navzgor v primerjavi z letom prej. Zgolj decembra so registrirali 3.112 novih vozil oziroma 3,2 odstotka več kot leto prej.

A natančnejša analiza trga hkrati kaže, da se krči trg fizičnih oseb; prav tako je precej upadlo število novih lizinških pogodb. "Rast" trga je tako zgolj posledica tako imenovanih enodnevnih registracij, ki jih je bilo po podatkih iz branže od 25 do 30 odstotkov in so realni padec uspešno zakrile. Direktor Opla v Sloveniji Borut Gazvoda pojasnjuje, da je številka o rasti prodaje pri nas "pravljica za lahko noč", in v izpostavlja skrb vzbujajoče dejstvo, da je lani prodaja avtomobilov fizičnim osebam upadla za 11,4 odstotka; za šest odstotkov je upadla tudi prodaja avtov prek lizinga.

Renault in clio daleč spredaj po registracijah

Če bi verjeli zgolj uradni statistiki, je veliki zmagovalec Renault, saj je lani registriral 8.235 vozil. Volkswagen, ki je še pred letom ali dvema odkrito napadal prestol, se je moral zadovoljiti s 7.279 registriranimi avtomobili; sledijo Peugeot (3.602), Škoda (3.510), Opel (3.350), Citroën (3.290) in Kia (3.222). 

Med posameznimi modeli osebnih avtomobilov ostaja kralj Slovencev renault clio (lani skupno 3.944), ostaja tudi velika ljubezen do volkswagen golfa (2.551), kia ceed (1.811) je zasedel tretje mesto, sledi volkswagen polo (1.710).

Število registriranih lahkih gospodarskih vozil se je lani glede na predlani povečalo za 4,91 odstotka na 6.727 vozil. Pri proizvajalcih teh vozil so bili na vrhu lestvice Peugeot (1.820), Renault (1.343) in Volkswagen (1.159).

En avto na dva Slovenca

31. decembra je bilo v Sloveniji registriranih 1.071.355 osebnih in 90.285 gospodarskih vozil. Vozni park v Sloveniji se stara in se bo staral tudi prihodnje leto, saj ne gre pričakovati realne rasti trga, napoveduje Gazvoda. S pozitivnimi finančnimi kazalniki države je pričakovati, da se bo pri nas trg začel širiti leta 2015, optimistično pričakujejo prihodnost pri Oplu. Pri tem bo pomembno vlogo igralo dejstvo, da bodo Slovenci, ki v teh časih odlašajo z nakupom novih avtomobilov, vozilo že zaradi izrabljenosti prisiljeni zamenjati.

Komentarjev 3
  • Rdečivrag 08:37 09.januar 2014.

    "Med posameznimi modeli osebnih avtomobilov ostaja kralj Slovencev renault clio (lani skupno 3.944), ostaja tudi velika ljubezen do volkswagen golfa (2.551), kia ceed (1.811) je zasedel tretje mesto, sledi volkswagen polo (1.710)." Sodeč po teh podatkih je edini pravi zmagovalec ...prikaži več Kia oziroma njen cee'd. Da prodaš tako veliko avtomobilov, ki jih še pred nekaj leti ni nihče poznal (za razliko od golfa in clia), je po mojem izjemen rezultat, za katerim se ne skriva le dober/agresiven marketing, ampak dejansko dober avto, z najdaljšo, kar 7-letno garancijo in verjetno res najboljšim razmerjem med ceno in kvaliteto.

  • mkmorfius 09:14 08.januar 2014.

    [i]"31. decembra lani je bilo v Sloveniji registriranih 1.071.355 osebnih in 90.285 gospodarskih vozil"[/i]In vsak mora plačati več kot 100€ za uporabo cest pri registraciji kar znese več kot 110mio€! Le kam gre ta denar, mi pa mamo ceste ...prikaži več kot bi se vozil po makedamu... Za obnovo cest pa je letos namenjenih namesto 90mi0€ le 9mio€. A razlika pa spet kakšnemu v žep?

  • NeAnonimni 20:11 07.januar 2014.

    Ko bo moj avto iztrošen bom kupil novejšega ampak rabljenega. Zakaj dati 15000€ za nov (beden) avto, če lahko za tak denar dobiš carskega rabljenega!