To je bilo sicer že nekaj časa napovedano, zdaj pa se je zgodilo neizogibno. Ford je v tovarni Saarlouis v Nemčiji sestavil zadnji primerek svojega kompaktnega modela, ki je bil izjemno priljubljen tudi v Sloveniji. Focus je bil v proizvodnji kar 27 let.
Zaključek proizvodnje forda focusa zares pomeni konec določenega Fordovega obdobja v Evropi, saj je bil vse od predstavitve prve generacije leta 1998, oziroma celo od začetka proizvodnje njegovega predhodnika escorta leta 1968, ključni model znamke, brez katerega si je niti nismo mogli predstavljati. Leta 1998 je vstopil v velike čevlje svojega prednika in mu ostal kos vse do svojega konca.
Ford Focus ST
Fordov izvršni direktor Jim Farley je pred časom dejal, da so omenjene modele ukinili, ker bi se radi iz posla z "dolgočasnimi avtomobili" preusmerili v izdelovanje "ikonskih vozil". Bistvo pa je v denarju. V nekem lanskem intervjuju je Farley pojasnil, da so imeli kupci sicer radi avtomobile, kakršni so focus, mondeo in fiesta, vendar z njimi niso zaslužili dovolj, da bi si lahko privoščili nadaljnje naložbe v njihov razvoj.
Meni, da jim bodo modeli, kakršni so bronco, raptor ali mustang prinesli več dobička. Ford bo po ukinitvi focusa v Evropi ostal brez osnovnega avtomobila, s čimer bo sledil svoji ameriški veji, kjer so tudi že ukinili ameriške "dolgočasne" modele fiesto, focus, fusion in taurus.
Ford Focus ST
S ford focusom se torej poslavlja avtomobil, s katerim je marsikateri evropski voznik preživel določeno obdobje svoje vozniške kariere, predvsem pa se poslavlja avtomobil, ki je veljal za enega najbolj dinamičnih predstavnikov limuzin, kombilimuzin in karavanov spodnjega srednjega razreda.