Avto
38 ogledov

Slovenci v krizi spremenili vozne navade

Nesreča pri Arji vas Gregor Katič
Slovenija je na pravi poti glede varnosti na cestah, dokazuje vseevropska raziskava Sartre 4. K temu veliko bolj kot represija in višje kazni prispeva ozaveščenost voznikov, pa tudi gospodarska kriza.

Ob predstavitvi rezultatov raziskave Sartre 4 o socialnih stališčih do prometne varnosti v Evropi in Sloveniji je direktor agencije za varnost prometa Ljubo Zajc izpostavil podatek, da je še leta 1994 na slovenskih cestah umrlo prek 500 ljudi. Po njegovih besedah je sledeča represija sicer dala boljše rezultate, vendar so pravi razlogi za precejšen skok v varnosti v zadnjih letih povsem drugje.

"Ljudje imamo bistveno boljši odnos do zdravja in življenja kot pred desetimi leti, kar se odraža tudi v obnašanju na cesti," pojasnjuje Zajc. "Zgodile so se spremembe v odnosu do odklonilnega vedenja. Za primerjavo, število parkiranih avtomobilov na pločnikih in zelenicah je neprimerljivo manjše."

Po besedah direktorja agencije, ki bo po sklepu sedanje koalicije s koncem leta sicer prenehala z delovanjem, je prometna varnost v zadnjih letih tudi sicer postala prioriteta, prav tako pa se je precej povečalo število nevladnih organizacij, kot so invalidske organizacije, kolesarji in drugi, ki po Zajčevih besedah zelo kvalitetno opravljajo delo ozaveščanja javnosti in preventive. Direktor meni tudi, da je med drugim na boljše razmere na cestah po svoje vplivala tudi gospodarska kriza. Ljudje namreč zaradi visokih cen goriva vozijo varčneje, s tem pa tudi bolj defenzivno.

Prevelika ljubezen do telefona

Raziskava je pokazala, da se Slovenci v večini parametrov, kot so sprejemljivost prekoračitev hitrosti, privezovanje s pasom ali nošnja čelade na motorju, uvrščajo v zlato evropsko sredino, na nekaterih področjih, kot je privezovanje otrok v avtomobilu, pa so med najboljšimi. Še najmanj premika na bolje v primerjavi z minulimi raziskavami je pri hitrosti, katere prekoračitve zlasti mladi preradi jemljejo za sprejemljivo. Med najslabšimi smo slovenski vozniki glede sprejemljivosti neprostoročnega telefoniranja za volanom, več od evropskega povprečja jih meni tudi, da vremenske razmere na cesti ne vplivajo na varnost. Zanimiv, a po svoje logičen je še podatek, da lastniki z močnejšimi motorji v avtomobilih pogosteje prejmejo kazen, tudi tiste najhujše.

Komentarjev 5
  • Dongjang 13:30 06.junij 2012.

    Bučke policajčka zzajčka:Ljudje imamo bistveno boljši odnos do zdravja in življenja kot pred desetimi leti, kar se odraža tudi v obnašanju na cestiZgodile so se spremembe v odnosu do odklonilnega vedenja. Za primerjavo, število parkiranih avtomobilov na pločnikih ...prikaži več in zelenicah je neprimerljivo manjšeLjudje dragi bučko z lučko zajšek policajček so bolj pametni od tebe, parkiranih avtomobilov na zelenizah pa je manj se ve zakaj.NAJ TE BIMBO SKUPAJ S TVOJO BUTASTO AGENCIJO ZA VARNOST PROMETA ŽE ENKRAT UKINEJO, NAM PA PRIŠPARAJO BRANJE TVOJIH BUDALAŠTIN.

  • Skippy 23:32 05.junij 2012.

    Veliko so prispevale tudi avtoceste, saj smo z njimi dobro pokriti.

  • 4d5eccf93739c6305aaf8969a682cc57e1fd7395 23:25 05.junij 2012.

    jop res je