Avto
52 ogledov

Slovenec na enem največjih off-road poligonov

Jeep
1/28
Iztok Franko
Si predstavljate, da bi imeli čisto zase na tisoče kilometrov dolg off-road poligon? Enemu od Slovencev pa je vožnja v takšnih razmerah služba.

Slovenci smo izredno ponosni na svojo zeleno naravo, a kaj ko si jo zavoljo njenega varovanja lahko pobliže ogledujemo zgolj z nogami. Pomislite samo na uredbo, ki gorskim kolesarjem greni življenje z ostrimi pogoji, kje se lahko gibljejo.

V arabskih državah nimajo teh težav. Pravzaprav je tam vse skupaj eno veliko naravno off-road igrišče. Off-road izleti v puščavo so zato v zalivskih državah izredno priljubljeni, med peskom pa predstave o tem, kaj je dober avto, povsem drugačne kot na evropskih "autobahnih."

Takšnih izletov, ki so lahko dolgi tudi po 150kilometrov, se zelo pogosto udeležuje tudi Iztok Franko, nekdanji avtomobilistični novinar, ki danes v Dubaju dela za podjetje Ramy Trading, specializirano za predelavo 4x4 vozil. Med drugim se poklicno udeležuje tudi raznih srečanj in izletov, na katerih demonstrirajo zmogljivosti predelav.

"Izletov se udeleži tudi po 250 udeležencev," pojasnjuje Franko. "Večinoma so to priseljenci , ki želijo aktivno preživljati svoj dragoceni prosti čas. Izleti so organizirani s strani off-road klubov ali po dogovoru med posamezniki. Načeloma pa se vedno gre v puščavo vsaj z dvema avtomobiloma, saj tisti, ki gredo sami, tvegajo, da bodo kje obstali in jih bodo kar dolgo iskali."

Imajo tudi pometača

In kako poteka tak izlet? "Vedno en najbolj izkušeni voznik vodi konvoj, medtem ko mu drugi v dogovorjenem vrstnem redu sledijo. Kot zadnji se pelje 'pometač', ki pazi, da nihče ne obstane na kakšni sipini."

Suvi, kot so porsche cayenne, BMW X5 ali mercedes ML/GL, na arabskih sipinah nimajo kaj početi. "Softičev na sipinah ni, ker enostavno ne pridejo daleč. Ko v naših vozilih z glavne ceste uberemo kakšno bližnjico čez pesek, se pogosto zgodi, da se za nami zapodi kakšen optimističen voznik s porsche cayennom. A to pogosto vodi v to, da ga moramo malce kasneje z vitlo potegniti ven iz peska. Težava so prenizke gume, neprilagojeno podvozje in neizkušenost."

Kaj pa je potem tam doli v puščavi "in"?

"Pravi 'offroaderji' najraje sežejo po jeepu wranglerju, ki se ga da najbolje predelati in pripraviti za ekstremne vožnje čez sipine," pravi Franko. "Domačini pa imajo najraje nissan patrole in toyote land cruiserje, ki pa so bistveno težji in po puščavi primerni predvsem tam, kjer potrebuješ zelo močan motor - denimo pri tekmovanju, kdo pride najdlje naravnost po sipini navzgor," pove zdaj že izkušeni poznavalec posebnosti arabskega voznega parka.

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.