V Sloveniji je bilo oktobra prvič registriranih 4884 osebnih avtomobilov, kar je 8,3 odstotka več kot v enakem obdobju lani. Enako rast beležimo na letni ravni, saj je bilo letos v primerjavi z enakim obdobjem lani prodanih za skoraj 3800 vozil več. Uveljavljajo se kitajske znamke, nadaljuje pa se rast prodaje električnih vozil, ki je kar 93-odstotna v primerjavi z letom 2024.
Po podatkih Sekcije za osebna motorna vozila pri Trgovinski zbornici Slovenije na vrhu prodaje novih osebnih vozil ne prihaja do sprememb. Trg vozil z motorji na notranje zgorevanje, ki predstavlja okoli 90 odstotkov celotne prodaje novih osebnih vozil, obvladujejo tri znamke: Volkswagen, Škoda in Renault. V 10 mesecih letos so trgovci skupaj prodali 49.302 osebnih avtomobilov. Največ, 7612 je bilo volkswagnov, kar je bilo 12,5 odstotka več kot v enakem lanskem obdobju. Na drugem mestu po prodaji ostajajo avtomobili znamke Škoda. Teh so oktobra prodali 500, v 10 mesecih pa 5454. To je pomenilo za 14,2 odstotka manjšo oktobrsko prodajo kot lani, a obenem 15,3-odstoten skok prodaje glede na lansko desetmesečje. Na tretjem mestu sledijo osebni avtomobili znamke Renault. Oktobra so jih prodali 416 ali 8,6 odstotka več kot oktobra lani, v 10 mesecih pa 5059 oz. medletno 0,2 odstotka manj.
Najbolj prodajani modeli v 10 mesecih so bili renault clio, škoda octavia, renault captur, škoda kamiq, škoda kodiaq in volkswagen T-roc.
Prodaja električnih vozil se je skoraj podvojila
Največjo rast beležijo električna vozila, v prvih desetih mesecih jih je bilo prvič registriranih 5111, kar je rast v višini skoraj 94 odstotkov. Tržni delež 100-odstotno električnih vozil pri nas je 10,36. V primerjavi z enakim obdobjem lani se je tržni delež električnih osebnih vozil podvojil. Pri električnih vozilih kljub vse večji konkurenci še vedno prevladuje znamka Tesla z model Y in model 3, ki zasedata prvo in tretjo mesto po prodaji, na drugem mestu je volkswagen ID.4, na četrtem cupra born in na petem kitajski dongfeng box.
Prodajalec: Kitajci gredo kot za med
Treba je omeniti, da se je v zadnjem mesecu tekmi za kupce električnih vozil pridružilo vse več cenovno ugodnih kitajskih znamk. Lepamotor je samo v dobrih dveh mesecih prodal skoraj 200 vozil. Kot nam je povedal eden od prodajalcev vozil, kjer prodajajo tudi vozila drugih avtomobilskih znamk, v zadnjih mesecu kupci največ sprašujejo po kitajskih vozilih. Na trg pa vstopajo še nove znamke, na Kitajskem smo na Žurnal24 spoznali znamki Jaecoo in Omoda, pretekli teden je v Slovenijo prispela znamka premijska Zeekr, po novem letu prihaja še kitajski velikan BYD.
Kitajski proizvajalci vozil statistično še ne zasedajo prve petnajsterice po prodaji novih vozil v Sloveniji. Trenutno najbolj uspešne štiri kitajske znamke (Dongfeng, MG, Geely in Leapmotor) so v prvih desetih mesecih skupaj prodale okoli 2.100 vozil, torej je tržni delež kitajskih znamk letos nekaj večji od štirih odstotkov. To je približno na ravni prodaje znamke KIA, ki se po podatkih Sekcije za osebna motorna vozila uvršča na 8, mesto po prodaji novih osebnih vozil pri nas.
Odvisno katerega prodajalca vprašate, a ne? Tesla nima drugega kot el. Potem pa tam večina res ne more po ničemer drugem spraševat. Ko bo pa to izjavil nek Porsche prodajalec ali pa zatopnim za Mercedes, potem kar z velikimi crkami… ...prikaži večmi dajte naslov. ;)
Nekdo v naslovu laže kot pes teče! Seveda pa je potrebno poudarjeno reklamirati tisto kar se ne prodaja po pričakovanjih! Verjamem pa, da kitajski proizvajalci avtomobilov daleč največ vlagajo v promocijo. Predvsem vsega kar najprej pade v oči, tudi tovrstnega… ...prikaži več naslavljanja prispevkov!
reklama za komuniste ter fašiste!