Avto
24 ogledov

Sodniki oprali umazano perilo Suzukija in VW

Suzuki in Volkswagen EPA
Sodba mednarodnega arbitražnega sodišča v Londonu, ki je odločala o ločitvenem postopku v kratkotrajnem zakonu med Volkswagnom in Suzukijem, se zdi salomonska, saj bo imela posledice za obe znamki.

Ena najbolj svojevrstnih sag v avtomobilski industriji v zadnjih letih je dobila sodni zaključek. Sodniki so v "ločitvenem postopku" med danes največjim proizvajalcem vozil na svetu Volkswagnom in Suzukijem, ki je izjemno močan predvsem v Indiji in drugih trgih v razvoju, odločilo, da se mora nemški gigant povsem umakniti in ponuditi svoj 20-odstotni delež nazaj v odkup japonski znamki.

Arbitri pa so v sodbi ugotovili še, da je tudi Suzuki kršil določila pogodbe, s katero sta se obe znamki skušali leta 2009 tesneje povezati, a se je zakon spridil takorekoč že na medenih tednih. Sodba, ki je postala znana v soboto, tako odpira možnost, da bo moral Suzuki plačati povračilo za povzročeno škodo Volkswagnu. 

Pri VW so vsaj dobro naložili denar

Pri Volkswagnu so pozdravili "jasnost" oločitve arbitrov. Njihov delež v Suzukiju je bil po glede na petkov tečaj na borzah vreden kar 3,4 milijarde evrov, poroča Wall Street Journal. Leta 2010 je VW za petinski delež v Suzukiju odštel enkrat manj, 1,7 milijarde evrov.

Osamu Suzuki | Avtor: EPA EPA
Vrhovni šef (nekateri pravijo kar samodržec), 85-letni Osamu Suzuki je na nedeljski tiskovni konferenci zatrdil, da znamka Suzuki v prihodnje ne bo iskala novih partnerstev in bo skušala ostati samostojna. Ostaja pa neznanka, ali ima družba na voljo dovolj sredstev, da bo lahko odkupila nazaj svoje delnice.

Suzuki se je za partnerstvo z VW odločil, da bi tako prišel do tehnologije učinkovitih dizelskih motorjev, medtem ko si je VW obetal, da bo prek Suzukija na polno vstopil na ogromen indijski trg, kjer sicer vlada Suzukijeva podznamka Maruti. 

Zaradi čakanja na sodbo čakal do konca

A se je partnerstvo pričelo kmalu krhati, potem ko so Nemci pričeli ugotavljati, da je Suzuki prekršil sporazum, saj se je vmes odločil kupovati dizle pri Fiatu. Suzuki je očitke zavračal in leta 2011 zahteval razdrtje pogodbe in vračilo svojega deleža. Analitiki menijo, da je spor bolj škodoval Japoncem, saj so sedaj prisiljeni v drag lastni razvoj dizlov, medtem ko je VW izgubil predvsem enostaven vstop na trge v razvoju. 

Pri Suzukiju so zaradi spora tudi dolgo odlašali s pomladitvijo vodstva, saj so odločitev sodišča prčakovali prej. Tako pa se je Osamu Suzuki junija letos vseeno odločil za sestop kot predsednik in operativni direktor družb, nasledil ga je sin Toshihiro Suzuki. Ostaja pa "stari" še naprej generalni direktor.

dezurni@zurnal24.si

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.