Novela zakon o motornih vozilih predlaga ukinitev obveznosti registracije koles s pomožnim motorjem oz. mopedov. Kot so zapisali v poslanski skupini SDS, želijo s tem odpraviti nepremostljive administrativne ovire in zaplete, ki jih pred državljane postavlja ta zakonska obveznost.
V SDS bi tako ukinili obveznost registracije koles s pomožnim motorjem, pri katerih trajna nazivna moč pogonskega motorja ne presega štirih kilovatov in konstrukcijsko določena hitrost ne presega 25 kilometrov na uro. V praksi namreč tako sprejeti zakon po oceni SDS postavlja lastnike koles z motorjem pred skoraj nerešljive težave.
Kot so pojasnili, številni za svoje kolo z motorjem, ki so ga kupili pred desetimi in več leti, nimajo nobenega potrdila o lastništvu in druge dokumentacije, lastništvo pa morajo dokazovati v zapletenem in dolgotrajnem ugotovitvenem postopku.
Težave zaradi homologacije
Pri starejših mopedih se zapleta tudi pri mejni hitrosti, saj so nekatera kolesa s pomožnim motorjem, ki jih vozniki zaženejo s pomočjo pedal, dejansko hitrejša od 25 kilometrov na uro, ne da bi bila kadar koli predelana. Ker gre za starejše mopede, enostavna elektronska blokada motorja pri njih ni mogoča, je pa mogoče nastaviti uplinjač ali prenos pogona na jermenu oziroma verigi. Toda nato se pojavi vprašanje homologacije, saj moped ne bo več skladen s svojo prvotno izvedbo.
Lastnik se sicer lahko odloči, da bo moped registriral kot kolo z motorjem, vendar bo moral s kolesarskih stez na cesto, kjer pa bo bistveno počasnejši od vseh drugih in bo s tem predstavljal oviro na cestišču ter ogrožal sebe in varnost drugih vozil.
Registracija tudi finančno breme
Obenem želijo v SDS državljane razbremeniti finančnega bremena registracije mopedov. Že stroški homologacijskega potrdila so približno 65 evrov, ob pogoju, da imajo lastniki mopedov vsa ustrezna potrdila, ki pa jih pogosto nimajo. V nadaljevanju so stroški prve registracije približno 100 evrov, vsako naslednje leto pa približno 40 evrov, so še zapisali v poslanski skupini SDS.
DZ je zakon, s katerim je določil to obveznost, sprejel septembra 2016 in ga po vetu DS ponovno potrdil. V SDS so z novelo ukinitev registracije predlagali že aprila lani, a je DZ njihov predlog zavrnil.
vsak moped mora biti registriran poglejte na hrvaškem ali v hrvaški istri je vsaki moped registriran in to je edino prav ne pošlušajte sds
tudi z registreranim motorjom se lahko "odmaknemo" policajom oz. kraju nesrece.Motorji s kolesom ne potrebujejo registracij saj je to le kup tezav in dolgo trajnih postopkov.
jaz se pa ne strinjam z ukinitvijo registracije, Ker če povzročijo nesrečo brez registracije se nekateri izmaknjeo. Če moramo vsi plačat registracijo naj jo še oni