Renault fluence sport way je dokaz, da lahko z nekaj „šminkerskimi“ dodatki na avtomobil gledamo povsem drugače. Športni elementi, kot so okrasna maska s spojlerjem spredaj, dodatna pločevina na bokih, smerna kazalca vgrajena v vzvratni ogledali in obloge pragov ter kromirana izpušna cev, limuzino izrazito spremenijo, platinasto siva barva in privlačna 17-palčna platišča pa jo ohranjo elegantno.
Veliko uporabne opreme
Čeprav gre za model, ki je bolj popularen na vzhodnih trgih, pa z opremo, ki jo ponuja, povsem zadovolji potrebe širokega kroga voznikov, še posebej, če ti pobrskajo tudi po listi doplačil. Sport way ponuja samodejno dvopodročno klimatsko napravo, ki se je v zimskih mesecih izkazala za dobro in avtomobil hitro ogreje. Očem in rokam prijetna sta v usnje oblečena prestavna ročica šeststopenjskega menjalnika in volanski obroč, deloma so usnjeni tudi sedeži, ki pa ponujajo bistveno premalo oprijema ter povzročajo neprijetno drsenje zadnjice v bolj ostrih ovinkih. Za doplačilo 280 evrov so sedeži lahko tudi ogrevani.
Kljub temu se v notranjosti nismo mogli znebiti občutka cenenosti. Čeprav je dobro sestavljena, je trde plastike veliko, zapiranje vrat je pre(glasno).
Motor premalo uglajen in glasen
Testnik je bil opremljen s preizkušenim 1,5-litrskim turbodizelskim štirivaljnikom, ki razvije 85 kilovatov (110 KM) moči in sodeluje s šeststopenjskim ročnim menjalnikom. Čeprav je motor že prebolel vse otroške bolezni, pa je premalo uglajen, delovanje pa ostaja glasno. V nizkem območju vrtljajev je anemičen, zbudi pa se šele pri okoli 2.500 vrtljajih v minuti. Za več dinamike bi moral biti drugače odmerjen sicer soliden menjalnik, ki ponuja dolge hode med prestavami in priganjanje motorja v višje vrtljaje. Čeprav naj bi šlo za razmeroma varčen motor z nizkimi emisijami CO2 v višini 120 gramov na prevoženi kilometer, pa poraba v povprečju ni bila nizka, kot bi lahko pričakovali. Za varčen dizelski agregat je 7,6 litra, kolikor smo porabili pri mešanem ciklu vožnje, preveč. Nekoliko porabo zniža indikator, ki nakazuje, kdaj je prestavljanje optimalno in tempomat. Pri zadnjem je stikalo za aktivacijo čudno postavljeno ob ročno zavoro in ne na volan.
Podvozje udobno požira neravnine, ter dobro povezuje stabilnost in udobnost, zmotila nas je glasnost podvozja in hrup v kabini pri višjih hitrostih na avtocesti. Tudi volanski obroč bi lahko ponudil nekoliko več informacij izpod koles, saj v ostrih zavojih zahteva korekcije.
Kljub zapisanim kritikam, pa testni fluence sport way stane ugodnih 17.840 evrov in ponuja več kot večina v svojem razredu, zato je nakup med bolj racionalnimi.
Motor: dizelski, štirivaljni
Prostornina: 1.461 ccm
Najvišja moč: 81 kW (110 KM)
Najvišji navor: 240 Nm
Poraba na testu: 7,6 litra/100 km (test – mešani cikel), izpust 120 g CO2/km
Zmogljivosti: 185 km/h, pospešek 11,0 sekunde od 0 do 100 km/h
Mere (V x Š x D) (v mm): 4.618 x 1.810 x 1.480, medosna razdalja: 2.702
Prtljažnik: 530 litrov
Cena: 13.740 EUR (osnovni)/ 17.840 evrov (testni)