Sreda, 10. julija 2019 bo v dnevniku avtomobilske industrije zapisana kot dan, ko so prenehali proizvajati enega najbolj prepoznavnih, če ne najbolj prepoznaven avtomobil v zgodovini - VW beetle oziroma po domače VW hrošča. S proizvodnega traku v mehiški tovarni v Puebli je zapeljal zadnji primerek modela VW Beetle A5, naslednika originalnega hrošča (1938-2003) in new beetla (1998-2011).
V Nemčiji so proizvodnjo hrošča zaustavili že marca, zaradi naročil ameriških in mehiških kupcev pa so beetla še nekaj mesecev obdržali "pri življenju". Zdaj je proizvodnja končana, glede na njegovo zgodovinsko vrednost in pomembno pa verjetno ni izključeno, da ga bodo poskusili v prihodnosti spet proizvajati. Zadnjega proizvedenega hrošča bodo parkirali v Volkswagnov muzej v Puebli.
To je torej konec poti za vozilo, ki je bilo simbol številnih stvari v svoji osemdesetletni zgodovini. To je bil avtomobil, ki je bil del najtemnejšega obdobja Nemčije in nikdar ustvarjenega nacističnega projekta. Bil je simbol povojne gospodarske renesanse in naraščajoče blaginje srednjega razreda ljudi, a hkrati tudi primer globalizacije. Prodajali so ga po vsem svetu in postal je prepoznaven v vseh državah sveta. Prav tako je postal simbol upornikov oziroma kontra kulturnega gibanja v šestdesetih letih prejšnjega stoletja v ZDA in ne nazadnje dizajnerski simbol prepoznaven kot steklenica od Coca-Cole.
Originalna oblika - zaobljena oblika s sedeži za štiri ali pet oseb, skoraj vertikalno vetrobransko steklo in motor z zračnim hlajenjem v zadku, je bil zamisel avstrijskega inženirja Ferdinanda Porscheja, ki mu je nemški diktator Adolf Hitler dal nalogo, da po vzoru na Fordov model T v ZDA izdela nemški ljudski avtomobil. Hitler je želel ''Volkswagen'', pravi ljudski avto, v katerem bi se lahko peljala dva odrasla in trije otroci s hitrostjo 100 km/h. Državljanom tretjega rajha pa bi moral biti na voljo za 990 mark.
Hrošč je bil projektiran karseda preprosto, zato da bi šlo čim manj stvari narobe. Imel je oblikovne podobnosti s "tatro T97", leta 1937 izdelano v Češkoslovaški in skicami madžarskega inženirja Béla Barényija objavljenih leta 1934. Imel je zračno hlajenje, 985 kubikov in 25 konjskih moči … motor se je izkazal za posebej učinkovitega v akcijah nemškega afriškega korpusa v puščavski vročini.
Masovna proizvodnja hrošča je bila zaradi vojne prestavljena. Volkswagen je ponovno začel civilne avtomobile proizvajati leta 1949. Že leta 1955 so v Wolfsburgu proizvedli milijon beetlov, leta 1968 pa so ga začeli prodajati v ZDA. Že prvo leto so Američanom prodali 563.522 primerkov ali 40 odstotkov vse proizvodnje beetla.
Proizvodnja v Wolfsburgu se je končala leta 1978, ko je moral odstopiti mesto novim modelom, kot je golf. Še naprej pa so hrošča proizvajali v Mehiki, od leta 1967 do leta 2003, kar je daljše obdobje, kot so isti model proizvajali v Nemčiji.
Nov hrošč retro oblike je bil narejen na golfovi platformi, luč sveta pa je ugledal leta 1998. Zdaj je končana tudi ta zgodba.