Na dolgi poti so bencinski servisi s svojimi trgovinami in urejenimi parkirišči nujen postanek za praktično vse voznike, ki se odpravljajo na dopust. Petrol stalno prilagaja svojo ponudbo, v zadnjem času na avtocestnem križu gradi tudi vse več polnilnih postaj, hkrati omogoča na svojo kartico zvestobe točke nabirati tudi v drugih državah, kjer ima svoje trgovine, na primer na Hrvaškem.
Kot nam je v pogovoru povedal David Tancik, direktor službe Trgovsko blago in storitve, ponudbo na prodajnih mestih prilagajajo trendom in novostim trga. "Naš cilj ostaja osredotočenost na potrebe in želje kupca, ki obišče naša prodajna mesta ob vsakodnevnem obisku na poti v službo, nedeljskem družinskem izletu ali ob poti na počitnice na hrvaško obalo. Na prodajnih mestih lahko kupci uporabijo Petrol Klub kartico in pri tem zbirajo določene ugodnosti, ki jih imamo za svoje zveste kupce."
Povečani nakupi zaradi nedeljskega zaprtja trgovin
Kupci, ki se ustavijo v njihovih trgovinah, še vedno poleg goriva najbolj pogosto kupujejo kavo za na pot, ki je izdelek številka 1, sledijo brezalkoholne pijače in sendviči. V poletnih mesecih opažajo tudi povečano prodajo sladoleda. "Večina od naših 318 prodajnih mest v Sloveniji nudi izbor prehrambnih izdelkov. Na vseh naših lokacijah pa ponujamo širok nabor dodatnih storitev, kot so prodaja vstopnic, vinjet, srečk, loterijskih listkov ter možnost plačila računov in prevzema paketov logističnih podjetij, ki se ukvarjajo z dostavo. Naše stranke pa lahko nakup blaga opravijo še pred obiskom prodajnega mesta z aplikacijo Na poti. S tovrstnim načinom nakupa jim omogočamo lažji prevzem blaga ob točno določeni uri z možnostjo dostave do vozila," pravi Tancik.
Koliko pa se je povečal promet ob nedeljah, odkar so zaprte trgovine, in kaj ljudje največ kupujejo ob nedeljah? Sogovornik dodaja, da so opazili rahlo povečanje prodaje na lokacijah ob tranzitnih poteh in počitniških destinacijah, saj ob nedeljah ljudje pogosteje potujejo, nakup najbolj priljubljenih artiklov pa se ne razlikuje od drugih dni. "V preteklosti smo sicer poskusili razširiti ponudbo, vendar smo ugotovili, da je bolje, da se osredotočimo na tisto, kar naši kupci pri nas najbolj cenijo. Zato naša trenutna ponudba ni specifično prilagojena nedeljskim nakupom artiklov," pojasnjuje Tancik.
Zakaj so toalete plačljive?
Goran Stojaković, direktor službe Gastro, pa nam je povedal, da vse od leta 2014, ko so v ponudbo uvrstili Fresh kot blagovno znamko, pomembno vpliva na to, da se potniki ustavijo prav pri njih. Pojasnil je, da so ustvarili pet popolnoma novih sendvičev, obnovili celoten program pekovskih izdelkov, rogljičke in različno slano in sladko pecivo pečejo vsak dan. Obnovili so tudi ponudbo sokov, napitkov in svežega sadja. "Želimo postati in ostati prva izbira Gastro ponudbe na poti, kar se odraža v povpraševanju po ponudbi sveže pripravljene hrane," pravi sogovornik.
Zanimalo nas je tudi, zakaj so toalete plačljive. Tancik pojasnjuje, da je to povezano z vzdrževanjem tovrstnih prostorov. "Tam, kjer so tovrstne storitve plačljive, ob uporabi prostorov prejmete bon, ki ga lahko unovčite ob naslednjem nakupu artiklov prehrambnega blaga na katerem koli avtocestnem prodajnem mestu. Na enem računu je možno unovčiti toliko bonov, kolikor kosov artiklov prehrambnega blaga je na računu. Imetniki Petrol klub plačilne kartice in Petrol poslovnih sivih ali srebrnih kartic lahko vstopijo z vstavitvijo kartice v označeno režo na aparatu brezplačno."
Točke zvestobe se zbirajo tudi v tujini
Mojca Avšič, direktorica Marketinga in uporabniške izkušnje, pojasnjuje, da lahko člani Petrol kluba točke zvestobe zbirajo na vseh petih trgih, izkoristijo člani Petrol kluba v Sloveniji in na Hrvaškem ob izvedenih nakupih v teh dveh državah. Slednje omogočajo nakup po ugodnejši ali polovični ceni, nekateri pa so, v zameno za Zlate točke, na voljo tudi brezplačno. Zunaj Slovenije obstaja tudi t. i. cashback za nakupe, pri katerih se del kupnine naloži na Petrol klub kartico in lahko porabi v državi, v kateri so bila ta sredstva pridobljena. "Imetniki Petrol klub plačilne kartice lahko z njo plačujejo na vseh prodajnih mestih Petrola v regiji. Kot že vrsto let smo tudi za letošnje poletje v Petrolu poskrbeli za poletno akcijo v tujini, tokrat v povezavi z visokokakovostnim gorivom Q Max. Ob točenju goriva Q Max nad 20 litri vsako stranko nagradimo z brezplačno kavo Na poti, ki pa jo lahko poljubno izkoristijo že na dopustu v tujini ali kasneje ob vrnitvi v Slovenijo," pravi Avšičeva.
Servisov na avtocesti ne bo
Na avtocestnem križu pa Petrol po besedah Tancika ne predvideva umestitve servisnih delavnic. Zato skušajo v svojih trgovinah ponuditi čim več potrošnega materiala za voznike in njihova vozila. Ponudba je prilagojena potrebam kupcem, saj je na avtocestnih postajališčih večji delež osebnih in tovornih vozil v tranzitu. "Ti urejajo vinjete in cestnine za tovorna vozila tako za slovenske avtoceste kot tudi za sosednje države. Ponudba avtomateriala je ustrezna glede na potrebe kupcev, pogosto tudi vezano na pritrjevanje prtljage in higiene v vozilu. Od rezervnih delov naše stranke najpogosteje posegajo po metlicah brisalcev, strgalih in žarnicah. Nudimo jim tudi motorna olja in hladilne tekočine, od avtokozmetike pa je dobrodošlo čistilo za vetrobranska stekla (več vrst, prilagojeno vremenskim razmeram v različnih letnih časih)."
Širitev mreže e-polnilnic in pomoč pri polnjenju
Pogovarjali smo se tudi s Polono Pirnat, ki je na Petrolu vodja E-mobilnosti. Lastnike e-vozil zanima, kakšni so načrti s širitvijo polnilnih postaj za električna vozila – tako v Sloveniji kot na Hrvaškem? "Do konca leta 2025 bomo v Petrolu zasledovali strateški cilj, da bi imeli v regiji, kjer smo prisotni, v upravljanju 1575 polnilnic," pravi sogovornica. Kakšna pa je primerjava v številu polnjenj električnih vozil (mesec junij) v primerjavi z junijem 2022? Se pozna, da je na cestah več električnih vozil?
"Z vidika polnjenja v omenjenem obdobju beležimo 22 % dvig v količini električne energije v primerjavi z letom prej. Zagotovo pa bo k dvigu dodatno pripomogla še ugodnost za vse imetnike Petrolove plačilne kartice za elektromobilnost, saj bodo ti med 16. 8. in 30. 11. za svoja polnjenja, kjer bo za plačilno sredstvo uporabljena Petrolova kartica za elektromobilnost, pridobili še dodatne Zlate točke," pravi Pirnatova. Kot opažamo na testih električnih avtomobilov, ki jih polnimo na različnih postajah, včasih manjka tudi asistenca v obliki človeka, ki je prisoten na licu mesta in ne samo preko telefona. Pirnatova odgovarja, da so na vsaki e-polnilnici nameščena navodila za stranke. V primeru težav lahko pokličejo objavljeno telefonsko številko, kjer lahko agenti v kontaktnem centru nudijo pomoč. Osnovno pomoč pri polnjenju oz. priklopu vozila pa lahko ponudijo tudi zaposleni na prodajnem mestu.