Ravno prav lično ukrojen po že drugi prenovi še vedno prve generacije je ta Volkswagnov enoprostorec, da bo predvsem zaradi značilnega nosu padel v oči, a hkrati dovolj zadržan, da bo lahko mirno počakal na drugo generacijo. Tudi znotraj se nadaljuje zgodba z navezavo na aktualne modele tovarne, zlasti na popolnoma novega sharana. Vse je lepo na svojem mestu in ergonomsko izpiljeno ter brez kakršnega odklona od oblikovalske mantre VW-ja. Povedano drugače, v primerjavi z nekaterimi konkurenti, kamor štejemo renaulta scenica, citroëna picassa, forda C-maxa in še koga, avtomobilu manjka nekaj duše, čeprav mu lahkotnosti uporabe ne gre oporekati. Občutek za na novo kreiranim volanom je brez pripomb, je pa ročica natančnega menjalnika nekoliko preveč stran od rok. Prostornost spredaj in zadaj je najmanj v povprečju razreda.
Oprema comfortline poskrbi za veliko okrasnih dodatkov, tudi aluminija, v tem paketu je serijska dvoobmočna klimatska naprava, dodani pa so še nekateri elementi, brez katerih bi sodobna družina težko shajala. Tako se recimo prednja potnika lahko poslužujeta (pre)majhnih predalov, skritih v sedežih ali pod stropom. Tudi zadaj v dnu najdemo dva predala, a upoštevajoč prostor v sredinskem naslonjalu in dejstvo, da v prtljažniku ni pravega dvojnega dna, lahko zaključimo, da se po tej plati težko kosa z uporabnostjo kakega scenica, ki je z množico bolj ali manj skritih in uporabnih prostorčkov tako ali tako merska enota za ta razreda.
Ni pa treba 4,4 metra dolgemu touranu prav nič zardevati, kar se tiče prtljažnika. Ta je pri petsedežniku z osnovnimi 695 litri nadpovprečno velik, s podiranjem zadnje (po tretjinah prilagodljive) klopi, ki jo je mogoče tudi povsem odstraniti, pa je prostora dovolj za manjši selitveni servis. Dostopnost do prtljažnika je prek velikih, a sorazmerno lahkotnih vrat dobra.
Navajeni francoske filozofije družinskega enoprostorca se bodo zmrdovali nad trdoto podvozja. Vendar je to v zameno zelo zanesljivo in prek natančnega volana lahkotno vodljivo, kar gre zasluga tudi večvodilni zadnji premi. Se je pa v hitrih ovinkih nemogoče izogniti nagibanju. Zavore ne puščajo na cedilu, tudi sicer varnost ob serijskem ESC in šestih varnostnih blazinah ni pod vprašajem. Testni avtomobil je gnal novi 1,6-litrski dizel s 77 kW moči. Naša ocena je, da je to povsem dovolj za povprečne potrebe, saj motor odlikujeta tako zelo dobra prožnost kot poraba, ki smo je brez želje po varčnosti držali pri okoli 6,5 litra, glede na denarnico pa tudi litrom manj.
Pri testniku, ki so mu šele med dodatno opremo dodali zadnje parkirne senzorje, sta nas zmotili dve, ne ravno bistveni stvari. 22.932 evrov vreden avtomobil s srednjim nivojem opreme še ni imel litih platišč. Sliko siceršnje uglajenosti pa je kazila stopalka sklopke. Ta vedno, tik preden se vrne v prvotni položaj, neugledno poči, kar ob vsaki menjavi prestav lahko poslušajo tudi zadaj sedeči potniki.
Pod črto touran na vsak način prepriča z voznimi lastnostmi in prostornostjo. A bitka s talentiranimi konkurenti utegne biti težka, veliko besede pri tem pa utegne imeti lojalnost.
Podatki o vozilu (VW touran, comfortline 1.6 TDI)
Motor: štirivaljni, dizelski, 1.598 ccm,
Največja moč: 77 kW (105 KM) pri 4.400 vrt./min
Najvišji navor: 250 Nm med 1.500 in 2.500 vrt/min
Zmogljivosti: 183 km/h, 12,8 km/h
Poraba: 6,5 litra (kombinirana vožnja), 134 g CO2/km
Zunanje mere (D x Š x V v mm): 4.397 mm x 1.794 x 1.634, medosna razd. 2.678
Masa praznega vozila: 1.593 kg
Prtljažnik v litrih: 695/1.989
Cena: 22.140 (osnovni)/22.932 (testni)