Dars je že napovedal, da se popoldan obetajo daljši zastoji na avtocesti mimo gradbišča med Uncem in Ravbarkomando. Na odseku je bilo zadnje dni obilo nejevolje, izgubljenega časa voznikov in tudi gospodarske škode, saj so denimo zastoji segali celo 20 kilometrov v eno smer. Na Darsu trdijo, da so storili vse, kar je bilo v njihovi moči, a da gradbišča dodatno ne morejo preurediti, niti del ni mogoče zaradi varnosti opravljati ponoči, zato je potrpežljivost nujna.
So pa nam z Darsa poslali posnetek, ki dokazuje, da nekateri udeleženci celo načrtno podaljšujejo zastoje. Tako je na posnetku vidno, kako tovornjakarja pri Ivanjem Selu vozita vzporedno z nizko hitrostjo in se med seboj celo pogovarjata skozi odprta okna, pri tem pa ne spustita mimo vozil po levi strani avtoceste. Na Darsu opozarjajo, da cestna signalizacija na odseku izrecno prepoveduje prehitevanje tovornjakov.
Kot dodajajo, se je podoben dogodek zgodil včeraj popoldne v smeri Ljubljane, ko je bilo pred delovno zaporo 2 kilometra dolg zastoj, nato pa 2 kilometra avtocesta povsem prazna. Praznini sta sledila dva tovornjaka, ki sta vozila vzporedno in preprečevala hitrejšo vožnjo ostalih vozil. Posnetka tega dogodka sicer pri Darsu nimajo.
Na Darsu so posnetek prvega dogodka že predali tudi policiji, medtem ko so nam na PU Koper zatrdili, da so njihove enote ves čas prisotne na odseku in nadzirajo promet.
Klobasa: "Zgolj preusmerjanje od pravih problemov in odgovornosti"
Predstavnik prevoznkov pri Obrtni zbornici Slovenije Andrej Klobasa je prepričan, da Dars s takšnimi posnetki želi zgolj preusmeriti srd voznikov na tovornjake. "Smo tovornjakarji manjvredni kot ostali vozniki ali kaj? Vsi ljudje bodo morali spoznati, da tovornjaki so in bodo na cestah, saj je od njih odvisno življenje vseh ostalih. Kdo pa prevaža mleko in ostalo hrano po cestah? To, da je na odseku signalizacija, ki onemogoča prehitevanje tovornjakov, je zgolj nagajanje Darsa," je prepričan Klobasa in želi, da se Dars enkrat že loti odprave bistva problema.
-
Trenutne zastoje lahko spremljate na portalu PIC
"Dars po vseh tolmačenjih lahko dela ponoči, tako kot to počnejo v tujini, a se tega stalno izogiba. Izgovor, da bi gradbišče ponoči motilo s hrupom, pa tudi ni utemeljeno, saj na področju ni hiš. Tako pa bo še en mesec hude krvi, a se ne bo zgodilo nič navkljub velikanski premoženjski škodi v gospodarstvu. Pričakujem od ministra in tudi premierja, da bosta ustrezno ukrepala proti vodstvu Darsa," je oster Klobasa, ki je razočaran tudi nad direkcijo za ceste.
Ta namreč po njegovih besedah noče izdati dovoljenja, da bi lahko prevozniki iz območja Unca v smeri Ljubljane potovali po stari cesti mimo Planine do Logatca, saj je uvoz za Unec zaradi obnove zaprt. "Povejte mi, kakšna neumnost je to, da se morajo namesto tega peljati nazaj do Postojne, nato pa stati v zastojih, da se lahko prebijejo mimo zapore. Če je bila vzporedna cesta dobra za tovornjake nekoč, zakaj ne bi bila še danes?"
Prevozniki sicer del cestnine zaradi zastojev dobijo povrnjene, trdijo pri Darsu, kjer tudi opozarjajo, da nekaterih del, kot je polaganje hidroizolacije, že zaradi nižjih temperatur ni mogoče izvajati v nočnih urah.
Poznajo samo zadrgo na hlačah
Pri zožitvi dveh pasov v enega se še enkrat več kaže zelo slaba vozniška kultura in pomanjkanje znanja voznikov, saj se sistem zadrge uporablja zelo neredno, pa čeprav je to dokazano najhitrejši način za vožnjo tako po levem kot desnem pasu. Izmenično vključevanje vozil pa očitno šepa tudi zato, ker je na mestu zožitve prisotnost pristojnih oseb, ki bi pospeševali režim, zelo omejena.
Na Darsu pravijo, da zakon, po katerem cestninski nadzorniki sicer lahko ustavljajo vozila in jim nalagajo plačilne naloge, ne daje pristojnosti, da bi lahko zaposleni ob zapori spodbujali promet s prisotnostjo in mahanjem. Na policiji pa trdijo, da bi bilo zelo težko zagotoviti stalno prisotnost policista na mestu zožanja.
Na ministrstvu za infrastrukturo sicer dodajajo, da zakon voznike obvezuje k vzpostavitvi zadrge na mestu zožanja, vendar priznavajo, da lahko spoštovanje izvajanja "zadrge" nadzorujejo zgolj policisti.
Kako boste pravilno vozili v zadrgo (povzeto po knjigi Dober voznik bom)
"Kadar je na smernem vozišču z dvema ali več označenimi prometnimi pasovi na enem od prometnih pasov onemogočen promet zaradi ovire ali se pas konča, se moramo vozniki ravnati po sistemu zadrge."
"Vozila, ki vozijo po prometnem pasu, ki se ne zapira, morajo voziti s primerno hitrostjo in na takšni razdalji, da se lahko izmenoma vključi po eno vozilo s prometnega pasu, ki se zapira."
"Če vozimo po prometnem pasu, ki se zapira, naredimo vse potrebno za varno menjavo pasu. Če vozimo v koloni ali naletimo na zastoj, se vključimo šele pred zožitvijo. V nasprotnem primeru se sistem zadrge ne more razviti, zastoj je zaradi kolone daljši, pretočnost posameznega pasu pa različna. Vozniki postanejo nejevoljni in začnejo siliti z enega pasu na drugega."
Le kdo ga bo kaznoval? Večkrat sem se ž e vozil, pa nisem opazil nikjer nobenega policota.
To se v Sloveniji ne bo zgodilo vsaj še 40 let, ker ne bo drugega tira! Pač živimo v provinciji Butale!
upam da bodo v takšnem primeru tudi 99% osebnih avtomobilov ki ne poznajo oziroma nočejo uporabljat sistema zadrge. Sem bil ta teden večkrat v teh zastojih. Nazadnje ko sem prišel v kolono sem se postavil levo (na desni so seveda… ...prikaži več bili sami tovornjakarji) in se peljal vštric z enim celo pot. Najprej se je seveda spraznila leva stran (osebni avti). Nato pa sej je kar hitro peljala desna.(točno se je videlo kaj povzroča kolone, prehitro vključevanje na edini pas. Seveda mi je bil poljčin v kamionu na desni strani hvaležen. Osebni avti imajo možnost obvoza, tovornjakarji te možnosti nimajo.