Kolesarji lahko za svojo varnost najbolje poskrbijo sami s previdno vožnjo in upoštevanjem cestno-prometnih pravil. Če se tega ne zavedajo sami, pa za to kaj hitro poskrbijo varuhi v modrem, ki vse več pozornosti namenjajo tudi kolesarjem. Samo v lanskem letu je Policijska uprava Ljubljana izvedla devet poostrenih nadzorov nad kršitvami kolesarjev. Po besedah Nataše Pučko s PU Ljubljana je osnovni namen teh "ugotavljanje kršitev, ki so povezane z nastankom prometnih nesreč, v katerih so udeleženi kolesarji".
Letno približno 300 nesreč kolesarjev
Statistika kaže, da se število nesreč, v katere so udeleženi kolesarji znotraj Mestne občine Ljubljana (MOL), v zadnjih letih giblje okoli številke 300. Leta 2016 je bilo v prometnih nesrečah udeleženih 301 kolesarjev, leto za tem se je številka ustavila pri 238, lani papri 284 kolesarjih. V letih 2016 in 2018 se je prometna nesreča končala z eno smrtno žrtvijo kolesarja, medtem ko se je leta 2017 prometna nesreča tragično končala za dva kolesarja.
Leta 2016 se je na območju MOL zgodilo 2320 prometnih nesreč, od tega 13 odstotkov predstavljajo nesreče s kolesarji. V letu 2017 so bili v 11,1 odstotka vseh prometnih nesreč znotraj MOL udeleženi kolesarji (2140), lani pa v 12 odstotkov.
Kolesarji, bodite pozorni na to!
Policisti PU Ljubljana se v času službene dolžnosti vsakodnevno srečujejo s kolesarji, ki se ne držijo cestno-prometnih pravil. To se v najhujšem primeru lahko konča tudi tragično. Kot najpogostejše kršitve kolesarjev v Ljubljani Pučkova navede "vožnjo po napačni strani kolesarske steze in vožnjo po prometni površini, ki ni namenjena kolesarjem, na primer vožnja po pločniku in po prehodu za pešce".
Vse večji problem v prometu postaja uporaba mobilnih naprav med vožnjo, ki odvrača pozornost prometnih udeležencev od dogajanja na cesti in je razlog za številne nesreče. Pri tem pa ne izstopajo le vozniki osebnih avtomobilov temveč tudi kolesarji. Po podatkih PU Ljubljana so policisti v lanskem letu, zaradi uporabe mobitela med vožnjo, kolesarjem izdali 695 plačilnih nalogov oziroma opozoril.
So kolesarji dovolj odgovorni vozniki?
Na vprašanje, če so kolesarji v Ljubljani odgovorni udeleženci prometa, je Pučkova odvrnila: "Kljub zavedanju, da je vsaka smrtna žrtev ali huda telesna poškodba preveč, lahko glede na število smrtno ponesrečenih kolesarjev v zadnjem desetletju ocenjujemo, da se varnost kolesarjev v MO Ljubljana izboljšuje." Po njenem mnenju je razlog za opažen trend v izboljšavi cestne infrastrukture. V konkretnem primeru v "povečanem številu kolesarskih stez in ostalih prometnih površin".
Zakonodaja je kolesarje in mopede spravila na pločnike ,kjer so dodatno zarisali kolesarsko stezo in sedaj ogrožajo pešce . Policija izvaja nadzor enkrat letno in sicer ali imam na balanci vrečko obešeno ali enoročna vožnja kolesa.