AEB oziroma sistem za samodejno prepoznavo nevarnosti in zaviranje je tista tehnologija, ki lahko bistveno zmanjša število nesreč ali pa vsaj bistveno ublaži posledice. Nič novega, to strokovnjaki iz avtomobilske industrije ponavaljajo že nekaj let, še posebej, ker zmore pri nekaterih znamkah ta tehnologija že tudi prepoznavati pešce in kolesarje.
Da pa ne gre le za še en izmed marketinških trikov, kako prodajati dodatno opremo v avtih, pa dokazuje ena prvih konkretnih interdisciplinarnih študij, ki je delo številnih partnerjev, med drugim neodvisne agencije za preizkus avtomobilske varnosti EuroNCAP. Slednja denimo od letos na svojih testiranjih dejstvu, ali je nek model na voljo s sistemom city/inter-urban AEB, namenja veliko več pozornosti in tehnologija praktično postaja pogoj za osvojitev vseh petih zvezdic za varnost.
V nekaj letih postal sito varnosti
Raziskava je ob sodelovanju vladnih in nevladnih organizacij, zavarovalnic in predstavnikov potrošnikov potekala v petih evropskih državah in Avstraliji. Z metaanalitičnim pristopom do podatkov, pridobljenih iz različnih virov, ter hkratno primerjavo s kontrolnimi podatki na podlagi primerljivih avtomobilskih modelov študija ugotavlja, da so avtomobili s tehnologijo city AEB udeleženi v kar 38 odstotkih manj nesreč z naletom v primerjavi z vozili, ki niso imele omenjene tehnologije.
Tehnologija city AEB je sicer razmeroma nova, saj jo je Volvo kot prvi v svoj model XC60 vgradil šele leta 2009. Njene prednosti pa so do danes prepoznali praktično že vsi proizvajalci, tako da je za nov model že zelo čudno in tudi za potrošnika pomenljivo, če te tehnologije še ne pozna vsaj v opcijski opremi.
dezurni@zurnal24.si