Navdušenje nad avtonomnimi avtomobili, v katerih bo lahko voznik popolnoma pozabil na vožnjo, traja že več let, vrh pa je doživelo pred petimi leti. Potem, ko smo bolje spoznali kompleksnost sistemov za avtonomno vožnjo ter odnos voznikov do nje, je takratni optimizem že precej splahnel, načrti o uvedbi avtonomnih avtomobilov pa se umikajo v prihodnost.
Takšna opažanja potrjuje tudi zadnja anketa svetovalnega podjetja S&P Global, ki je v svojem poročilu uvedbo avtonomnih avtomobilov prestavilo v precej negotovo prihodnost. Čeprav je Google prvi prototip svojega avtonomnega avtomobila pokazal že leta 2015, ugotavljajo, da bodo prvi avtonomni avtomobili po cestah zares vozili šele leta 2035 in še tedaj le v zelo omejenem obsegu.
Avtonomne vožnje pete ravni, ko vozniku ne bo treba več voziti, saj bo njegove zadolžitve prevzel avtomobil, torej še nekaj časa ne bo. Študija pa bolj optimistično gleda na nižje stopnje avtonomne oziroma avtomatizirane vožnje. V svetovalni družbi namreč ugotavljajo, da so obeti za uveljavitev avtonomne vožnje ravni 2+ in 3, deloma pa celo 4, veliko boljši in se bodo gotovo zgodila veliko prej.
Do leta 2035 naj bi bila s sistemi za avtonomno vožnjo nižjih ravni opremljena vsaj tretjina avtomobilov. Pri S&P Global predvidevajo, da bo do leta 2035 vsaj šest odstotkov vozil doseglo četrto raven avtonomne vožnje. Njihovi uporabniki bodo predvsem ponudniki taksi storitev in delitvenih shem. Takšni avtomobili bodo sicer vozili v strogo omejenih in močno kartiranih območjih, kjer bodo ob možnosti 20-urnega delovnika operaterjem lahko prinašali dodaten zaslužek.
V deželi pod Alpami šele leta 2050!
"Takšni avtomobili bodo sicer vozili v strogo omejenih in močno kartiranih območjih" To drži za Cruze in Waymo, in nima prihodnjosti. Tesla deluje po drugem principu in testno vozi povsem samostojno brez tone dragih radarjev, samo s pomočjo vgrajenih kamer.
Kaj pa če se res začne 3. Svetovna vojna..