Testnica je bila zares izdatno obložena. Že v osnovi jo je gnal pogon 4x4, povezan s šeststopenjskim menjalnikom z dvojno sklopko in 2.0 TDI motorjem v šibkejši, 103-kilovatni različici. Prav motor je bil najšibkejši člen naveze, saj se pri pospeševanju avtomobilu pozna masa in vse koristi 4x4 ne morejo priti do izraza. Se pa ta izkaže v ostrih zavojih, ko preprečuje zdrse tako prednjega kot zadnjega konca, ne da bi bilo ESC-ju treba posredovati. Ni pa avto tako samozavesten med ovinki kot nekateri konkurenti v srednjem razredu. Dolga medosna razdalja veliko neravnin naredi nevidnih, povprečna poraba 6,8 litra pa superba naredi tudi zelo ekonomičnega. Menjalnik je znan, v glavnem si zasluži pohvale, še kako prav pa bi prišle obvolanske ročice.
Več kot osem tisoč evrov dodatne opreme je bilo poleg najvišjega paketa opreme elegance dodatno naložene v češkega zastavonošo. Izvrstna steklena streha, uporabna in vrhunsko obdelana "jama" prtljažnika z električnim odpiranjem vrat, dodatni styling paket, alarm … Malce smešna je bila kombinacija sistema zagona motorja keyless, saj smo v žepu nosili povsem običajen ključ, ki je v navezi z daljincem za ogrevanje predstavljal že kar dobršen kos prtljage. Še vedno superb ostaja brez vsakršnih naprednih varnostnih pomagal v ponudbi, tudi navigacije testnica ni premogla.
"O, kako je zjutraj toplo"
Kar bi postavili na vrh prioritet pri zbiranju s seznama dodatne opreme, je sistem ogrevanja avtomobila na daljavo. 803 evre vredni grelec je v primerjavi z naknadno vgradnjo zelo ugodna izbira, avtomobil pa smo v hladnih zgodnjepomladanskih jutrih ogreli med tem, ko smo si mazali marmelado na kruh. Le kako bi bili hvaležni grelcu šele februarja pri -15 stopinjah?
In za konec? Superb ni več najmlajši, je pa še vedno ena najboljših enačb s ceno na eni in dobljenim na drugi strani. Testni kombi je bil vreden 40.453 evrov, vendar bi se lahko delu opreme brez slabe vesti tudi odpovedali, v zameno pa se še vedno peljali kot naš predsednik.
Podatki o vozilu (škoda superb combi elegance 2.0 TDI (103 kW) DSG 4x4)
Motor: turbodizelski, štirivaljni
Prostornina: 1.968 ccm
Najvišja moč: 103 kW (140 KM) pri 4.200 vrt./min
Najvišji navor: 320 Nm med 1.750 in 2.500 vrt./min
Poraba na testu: 6,8 litra/100 km (test – mešani cikel), izpust 166 g CO2/km
Zmogljivosti: 217 km/h, pospešek 9,1 sekunde od 0 do 100 km/h
Mere (D x Š x V) (v mm): 4.838 x 1.817 x 1.462, medosna razdalja: 2.761
Prtljažnik (v litrih): 565/1.670
Cena: 32.413/40.453 (osnovni/testni)