Japonci govorijo o tretji generaciji modela swift po letu 2004, pa čeprav so se Slovencem še kako vtisnili v spomin dinamični suzukiji iz 90. let. Ampak tisto menda niso bili čistokrvni suzukiji. Vmes se je zgodila še ena sprememba, saj swifta ne izdelujejo več na Madžarskem, temveč prihaja iz Japonske.
Kakorkoli, nova generacija je sedaj v Sloveniji, pri uvozniku pa ga zaradi zlorabljanja besedice “novi” reklamirajo kot “res novi swift.” Konkurenco zganja ne le številnim drugim znamkam, temveč celo modelu suzuki baleno. A pri uvozniku jih to ne skrbi, saj je med balenom in swiftom jasna ločnica v populaciji, ki si zaželi enega ali drugega. Pri slednjem naj bi prednjačili mladi, jasno!
Swift je v primerjavi s predzadnjo generacijo sedaj celo malenkost krajši, saj ga je “v hlačah” manj kot 3,7 metra. Je pa širši in nižji. Aha, v ospredju je športnost, z zelo podobnimi proporci, kot jih ima denimo mini.
Nekaj za ta razred zelo svojstvenih pripomočkov
Dizajn je tipično za znamko nekoliko svojstven, bojni pogled od spredaj dopolnjujejo črni stebrički na boku in skrite kljuke zadnjih vrat. Pri najbogatejši opremi elegance žarometi svetijo v polni LED tehniki.
Notranjost je čista, z veliko okroglimi detajli, ki naj bi spominjali na športne avte, in nekoliko proti vozniku nagnjen zaslon na dotik, ki je po novem polno povezljiv s telefonom. Med merilnikoma je digitalni zaslonček, na katerem se prikazuje marsikaj, tudi športno obnašanje motorja in pogona.
Swift je tako kot ostali suzukiji zelo napreden glede asistenčnih sistemov, pa čeprav samodejnega zaviranja AEB še ne vgrajujejo serijsko. Ima pa še opozorilo na nenamerno prehajanje voznega pasu in opozorilo za vijuganje po cesti (!). Očitno swift ne bo dobra izbira za tiste, ki menijo, da gresta alkohol in cesta skupaj. Omeniti velja še samodejno preklapljanje med dolgimi in kratkimi lučmi ter aktivni radarski tempomat. Ni od muh, tale swift!
Kot edini v segmentu ponuja opcijo 4x4 pogona, s katerim je njegova lega ne glede na podlago še zanesljivejša. V primerjavi z višje nasajenim bratcem ignisom pa swift nima sistema plazenja, kar je logično.
Motorja sta dva znanca, 1,2-litrski premore 66 kW (90 KM), litrski turbo trivaljnik pa 82 kW (112 KM). Oba imata pet ročnih prestav, šibkejši motor pa opcijo CVT menjalnika, turbo motor pa klasične šeststopenjske avtomatike. Posebnost je doplačljivi hibridni sistem, ki zbira zavorno energijo in z njo napaja elektromotor. Slednji se vklaplja v pomoč bencinskemu motorju pri naprezanju in tako pomaga varčevati. Za zdaj je to še posebnost, a vse več manjših avtov bo po napovedih analitokov z dizlov prešlo na podoben mikro-hibridni način.
Raven oprema se stopnjuje v treh nivojih (comfort, premium, elegance), vedno pa je vgrajen usnjen športno prisekan volan.
Prodaja bo zelo odvisna od razpoložljivih dobav, vseeno pa pri zastopniku upajo letos že na 100 kupcev, vsako naslednje leto pa po 150.
andrej.leban@zurnal24.si