Prva generacija je na ceste zapeljala že leta 1988. Takrat je bil to eden pionirjev med vsestranskimi terenskimi vozili, kasneje znanimi pod kratico SUV. Športni terenec se nazaj vrača v času, ko je konkurence med športnimi terenci kot "listja in trave“. Suzuki iz četrte generacije vitare želi narediti zvezdo in jo približati širšemu krogu kupcev. V Sloveniji ciljajo, da bi lahko letos prodali okoli 120 vitar, kar bi predstavljajo skoraj četrtino predvidene prodaje znamke.
Vitara ne bo konkurirala modelu SX-4, ki je nagovoril voznike po 50 letu, kupovali naj bi jo tudi 20 let mlajši vozniki. Pri Suzukiju so na slovenski premieri 4,1 metra dolgega vozila dokazali, da niso pozabili na terenske gene, ki so eden od najbolj prepoznavnih karakteristik vozil japonske znamke.
Terenske zmogljivosti v ospredju
Vožnjo izven utrjenih poti omogoča 18,5 centimetrski odmik od tal (+2 centimetra v primerjavi z modelom SX-4) in že znani štirikolesni pogon, ki si ga deli z modelom SX-4 s haldex sklopko. Pri 4WD sistemu „all grip" lahko voznik izbira štiri načine delovanja– samodejni 4WD, športni način, način za sneg in blato ter način za sneg in blato z zaporo sredinskega diferenciala. Dodan je tudi sistem za nadzorovan spust, ki deluje največ do 10 km/h.
Na voljo sta dva pogonska motorja, en bencinski in en dizelski motor. 1,6-litrski bencinski VVT motor motor zmore 88 kilovatov (110 KM) in 156 Nm navora, moč pa se na kolesa prenaša s pomočjo 5-stopenjskega ročnega ali šeststopenjskega samodejnega menjalnika, enako moč zmore 1,6-litrski dizelski DDSi motor z 320 Nm navora, ki je kombiniran s šeststopenjskim ročnim menjalnikom.
Tudi radarski tempomat
V potovalnem prostoru je v središču sedempalčni zaslon občutljiv na dotik, med dodatki je pomična dvodelna panoramska streha, pri Suzukiju izpostavljajo možnost individualizacije (na voljo so štirje personalizirani paketi), aktivni tempomat za nadzor razdalje med vozili (ACC), ter sistem zaviranja v sili pri nizkih hitrostih.
Cene se začnejo pri 14.500 za dvokolenso gnano različico in 16.800 evrov za različico s štirikolesnim pogonom Najbolj bogato opremljen dizelski model stane 24 tisoč evrov.
grega.prebil@zurnal24.si
Če ne bo imela šasije in reduktorja, bo kar en brezvezen SUV.
Vitara ni nikoli spadala pod SUV! Sem si jo lastil letnik 1993 in je bla super auto, še posebej za tiste čase, ko je bilo še ogromno yugotou in stoenk na cesti. Leta 2000 sem jo prodaj in kupil trivratno… ...prikaži večtno Grand Vitaro, ki je pa bila zelo neudobna in zato je šla po 3 letih od hiše in se je prešaltalo na karavana (zaradi sluzbe dalse poti), 2008 je pa prišla Grand vitara z 5 vrati nazaj v hiši, ki je super avto ampak ji krivico delajo renaultovi motorji in elektronika, ki rada nagaja. Bil tudi na predstavitvi te nove vitare ampak za moj okus ni to to! Prevec plasticna in cenena, s tem da od strani spomina na cliota.