Ni skrivnost, da so mali avtomobili zadnja leta ogrožena vrsta, zares priljubljena le še na ulicah velemest. In da je električni pogon za takšne avte prav zato izredno smiseln.
Že nekaj časa smo vedeli, da Renault snuje odgovor v električni različici svojega twinga, zdaj smo dočakali tudi uradno najavo in podobo. Twingo Z.E. je baterijsko vozilo, v katerem Renault po lastnih navedbah združuje odlične maneverske lastnosti in operativni doseg po meri mestnih uporabnikov.
Twingo Z.E. bo v Sloveniji na prodaj proti koncu leta. Seveda je najbolj zanimivo vprašanje, kakšna bo njegova cena. Za Renault je sicer to že sedmi povsem električni avto.
Namesto bencinskega motorja je v avtu vgrajen elektromotor s 60 kW (82 KM), ki je različica tistega iz večjega modela zoe. Motor s 160 Nm navora poganja zadnji par koles, mestnih 50 km/h pa avto doseže v štirih sekundah, najvišja hitrost je omejena na 135 km/h. Pri hitrosti, nižji od 30 km/h, avto spušča od sebe poseben zvok, ki je namenjen opozarjanju pešcev in kolesarjev.
Z energijo se motor napaja iz 22 kWh baterije, ki se lahko polni tudi na polnilinicah pri izmeničnem toku in pri moči do 22 kW. Pol ure priklopa na takšni polnilnici je dovolj, da ima električni twingo radij podaljšan za novih 80 kilometrov.
Renault sicer izpostavlja, da se twingo Z.E. lahko polni do štirikrat hitreje od nekaterih konkurentov. Doseg z enim polnjenjem po novem ciklu WLTP je 180 kilometrov, kar bi moralo po izračunih Renaulta zadoščati za cel teden vožnje tipičnega uporabnika brez priklopa na kabel. Z uporabo programa eco pa je mogoče doseg podaljšati na 220 kilometrov.
Twingo se od dosedanjih električnih renaultov, torej tudi od modela zoe loči po pomembni lastnosti: ima vodno hlajeno baterijo, kar naj bi precej pripomoglo k njeni boljši dolgotrajnosti.
Kje so razlike z bencinarjem
Na zunaj se električni twingo razlikuje od bencinske različice po nekaj specifičnih detajlih v obliki modrih obrob in dodane oznake na zadnjem delu.
V notranjosti je ohranil identično prostornost vključno z 231 litrskim prtljažnikom. Nekaj posebnih detajlov je tudi znotraj, med drugim pa ima sedempalčni barvni zaslon, ki izkorišča vse zadnje lastnosti in zmožnosti Renaultove multimedije. Prestavna ročica je namenjena izbiri enega od programov vožnje, dodan je program "B" za maksimalno rekuperacijo zavorne energije.
Baterija ima maso 165 kilogramov in je pod prednjimi sedeži. Polnilec je prilagodljiv na eno- ali trifazni tok. Pri 2,3 kW na domačem vtikaču je baterija povsem napolnjena po 13,5 urah, na klasični enofazni domači polnilnici (3,7 kW/16A) pa v osmih urah. Trifazna polnilnica polnilni čas razpolovi.
Seveda bodo twingote Z. E. izdelovali ekskluzivno v Revozu v Novem mestu. Tam sicer že nekaj let izdelujejo tudi električnega smart forfourja, ki pa ima v primerjavi s twingom manjšo baterijo (17,6 kWh) in krajši doseg (150 km po starem "bolj optimističnem" NEDC ciklu).
dezurni@zurnal24.si
Ne veste, kje najti žensko za eno noč? Pridite -- Bredhot.Com
Vse, kar ima domet pod 1000km je jajca. S starim dizlom naredim točno 1209km z enim tankom.