PLUSI, MINUSI |
Plusi: oblika, seksapil, varnostna oprema, motor, lega na cesti. Minusi: ponekod kakovost izdelave, dodatki za doplačilo. |
Oblikovni presežek
Glede oblike je spider že ob predstavitvi buril duhove in strokovnjaki so ga upravičeno uvrstili med enega najlepših ne le modelov v svojem razredu, ampak na splošno. Tudi po nekaj letih še vedno deluje sveže in mikavno, zato se oblikovalci od tega niso pretirano oddaljevali. S prenovo bi lahko tipično oblikovanim svetilom dodali le nekaj LED-tehnike, saj bi to imelo velik učinek. Ampak to so le malenkosti. Še vedno hvalimo videz zadka, ki z nakazanim difuzorjem in še bolj z dvema dvojnima izpušnima cevema na vsaki strani opazovalcu buri domišljijo, koliko iskrivih vrancev se skriva pod motornim pokrovom.
Klasična platnena streha
Streha je, kot se spodobi za premium kabriolete, platnena, in sicer je sistem kakovosten, kolikor pričakuješ od italijana. To pomeni, da ob hujšem dežju kakšna kapljica vseeno najde pot v notranjost, čas, potreben za odpiralni manever, pa tudi ni rekorden, predvsem nemška konkurenca je tu še veliko hitrejša. Drugače pa izdelava in videz strehe nista več povprečna, nudita pa tudi dobro zvočno zaščito.
Prtljažnik ni pridobil in še vedno nudi 253 litrov, hvalimo pa veliko predalov, ki jih je mogoče tudi zakleniti, škoda le, da pri Alfi niso bili enako temeljiti tudi pri odlagalnih površinah, saj znotraj težko najdete prostor za telefon ali kaj podobnega. Novost v primerjavi s predhodnico je tudi sistem blue&me, ki je na kožo pisan predvsem mlajšim strankam, a kaj ko ti niso ciljna skupina tega modela. Ampak kljub temu je pohvalno, da spider ta tehnični dodatek le ima.
Pri opremi, upoštevajoč ceno in razred, v katerem se nahaja, nudi veliko, a mu kljub vsemu kakšen detajl le zmanjka. Na eni strani nudi veliko varnostne opreme vključno s kolensko varnostno blazino, ESP in zaščitnima lokoma, po drugi pa je treba doplačati za recimo ksenonska svetila (750 evrov) in usnje (1240 oziroma 2400 evrov).
Če to ni samoumeven dodatek pri avtomobilu tega kova in cene prek 42 tisočakov, potem so to vsekakor 18-palčna platišča, ki prav tako zahtevajo 620 evrov doplačila, za palec večja je treba primakniti še dodatnih dvesto. Mi bi jih vsekakor. No, s temi dodatki pride njen seksapil še bolj do izraza in se vsekakor približa videzu premium kabrioleta. Cene pa ne ponese preveč v višave, kar je tudi pohvalno.
Več moči in več užitka v vožnji
Motor je znan že od prej, in sicer gre za enako izvedenko 2.4 JTDM dizelskega motorja, ki se vrti v ti (turismo internacionale) različici 159 ice. To pomeni, da petvaljnik iz slabih dveh litrov in pol gibne prostornine iztisne 154 kilovatov (prej 147) in še pomembneje 400 Nm navora že pri 1500 vrtljajih (enako kot prej). Vse to pomeni, da merilnik hitrosti preseže stotico v 7,9 sekunde in se ustavi pri 231 km/h. Dizelskega značaja motor sicer v mirujočem stanju ne skriva, je pa zaradi velike količine navora volan pri pospeševanju še kako rad nemiren.
Če tu ni merljive razlike v primerjavi s predhodnikom, pa boste med vožnjo zagotovo opazili razliko v legi na cesti, saj avtomobil veliko bolje čutite kot prej, volanski mehanizem je namreč neposrednejši, bolje pa se odreže tudi vzmetenje. Avtomobil je tako manj podkrmiljen, čeprav nemške (beri: bavarske konkurence) kljub temu še ne dohiteva. Je pa to nedvomno približek le-tej, in sicer tolikšen, da lahko rečemo, da prinaša že kar spodoben užitek v dinamični vožnji.
Glede na videno bi si pod pokrovom želeli še nekaj več konjenice, nenazadnje tudi zato, ker podvozje deluje, kot da bi to zlahka tudi preneslo. Malce slabše jo spider odnese le, kar se tiče vzvojne trdnosti, ampak to je v določeni meri pomanjkljivost vseh kabrioletov. Za popoln užitek v vožnji bi moral imeti pogon speljan na zadnji kolesni par, saj bi se s tem približal roadsterski zasnovi in prednostim le-te, razlog za "sprednjega" pa vidimo v uporabnosti za širši krog ljudi.
Poraba se je na testu gibala okoli še zmernih devetih litrov, čeprav rekord v tem velikostnem razredu vsekakor ni. Iskali oziroma želeli smo si tudi pol litra nižje povprečje, a nam tudi z znatno mirnejšo vožnjo tega ni uspelo doseči. Tu vsekakor so možnosti za izboljšave.
Cena vsekakor ni nizka, glede na vse pa tudi ni pretirana. Pogled h konkurenci pokaže, da se ta giblje v bližini ali še nekaj tisočakov višje, je pa res, da se s spiderjem z oblikovnega stališča marsikateri od konkurentov še vedno ne zmore primerjati. Če odmislimo nekatere pomanjkljivosti pri izdelavi in materialih, potem je spider zagotovo med boljšimi v razredu, o nakupu pa bodo odločale preference o znamki.