Avto
23 ogledov

Temperament proti vzvišenosti

Audi A3 sportback in seat leon
1/24
Žurnal24 main
Vzporedni test. Leon za plebejce, A3 sportback za patricije. Tako zelo podobna in različna hkrati.

Deset tisoč. Toliko je v evrih znašala razlika med testnim seat leonom in audi A3 sportbackom. Oba imata zelo sorodno Volkswagnovo MQB-zasnovo podvozja, kar pomeni, da si vsaj na papirju delita veliko sestavnih delov, tudi prtljažnik je pri obeh 380-litrski. Tretjina vrednosti v prid leonu pa je bila vendarle velika, še posebno ker je bil z bencinskim motorjem 1,4 TSI hitrejši ter ima kot prvi in za zdaj edini med kombilimuzinami lahko izjemno privlačne glavne LED-luči. Na drugi strani sta audijeva aduta resda kakovost obdelave in notranjega počutja ter pedigre, pa vendar – je razlika res le v obleki?

Razlike vseeno znatne

Seat leon | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
Seat leon ima trenutno eno od najboljših razmerij med ceno in dobljenim, tudi z dodatno opremo. Ne trdimo, da bo zunanji dizajn še po petih letih atraktiven, a dodatki, kot so že omenjena svetila, ga delajo sodobnega. Manj navdihujoč je znotraj, kjer je sicer na k vozniku nagnjeni armaturni plošči viden velik preskok od prejšnje generacije, še vedno pa je poudarek predvsem na uporabnosti. Desno koleno poleti boleče drsa ob trdo plastiko.

Audi je v takšnih “malenkostih” bolj prefinjen, tudi na videz precej bolj brezčasen, zato je ohranjanje vrednosti zagotovljeno. Materiali stikal so vrhunski, prostora zadaj v primerjavi s trivratno različico je dovolj, dvižni zaslon infotainmenta impresiven, manj pa upravljanje z doplačljivim vmesnikom MMI, ki je preveč zapleten.

TSI se vrti, TDI varčuje

Audi A3 sportback | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
Bencinski motor z 1,4 litra se leonu zelo dobro poda, saj se rad zavrti. Hvalimo njegovo zmerno porabo, na katero lahko zelo vplivamo.

S 105 konjskimi močmi audi ne more odgovarjati na izzivanja drugih voznikov, za izpolnitev teh želja je treba seči po TFSI-motorju ali dvolitrskem dizlu. Ima pa lastnik zadoščenje zaradi redkih obiskov črpalk. Menjalnik S-tronic je zelo udoben.

Podatki o vozilu: seat leon style 1,4 TSI (122)
Motor: 1.395 cm3, bencinski, 90 kW/122 KM pri 6.000 vrt.
Navor: 250 Nm od 1.500 do 3.900 vrtljajev
Poraba na testu: 7,1 litra/100 km (mešani cikel), izpust 120 g CO2/km
Zmogljivosti: 202 km/h, 9,3 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena: 17.197/21.061 evrov

+ Čustven dizajn z LED-svetili, prepričljiva vožnja, motor, dobra cena.

– Še vedno pusta notranjost, prostor za kolena.

Seat leon | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
Podatki o vozilu: audi A3 sportback ambition 1,6 TDI S-tronic
Motor: 1.598 cm3, dizelski, 77 kW/105 KM pri 3.000 vrt.
Navor: 250 Nm med 1.500 in 2.750 vrtljaji
Poraba na testu: 5,7 litra/100 km (mešani cikel), izpust 102 g CO2/km
Zmogljivosti: 195 km/h, 10,9 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena: 27.560/31.618 evrov

+ Videz, sedeži, kakovost izdelave, vožnja, poraba.

- Proti tekmecem zapleten vmesnik, doplačila za malenkosti, končna cena.

Komentarjev 2
  • zztop 11:07 15.julij 2013.

    Ne mi primerjat podobne avte z različnimi motorji, dajte obema dizela, al obema bencin motorje bo bolj regularno.