Iz prestolnice se je danes na štiridnevno popotovanje po Sloveniji, Italiji in Hrvaški odpravilo lepo število avtomobilov. Njihova posebnost in skupna točka obenem je, da so vsi nenavadno tihi, sama vožnja z njimi pa izjemno poceni, pa čeprav nekateri izmed njih omogočajo prav športne občutke. Vse namreč žene zgolj električni pogon.
Reli Nikola tesla EV postaja tradicionalna prireditev, ki pa je prerasla okvire rodne Hrvaške in želi povezati širšo regijo. Pri tem imajo električni avtomobili le eno od vlog, je za zurnal24.si pojasnila direktorica prireditve Tina Kolovrat, saj hkrati želijo pokazati tudi na ogromne potenciale, ki jih za gospodarstvo, naravo in turizem prinaša množičnejša uporaba električnih vozil.
Da so hrvaški organizatorji start relija postavili v Ljubljano, ni naključjue, saj bo slovenska prestolnica prihodnje leto nosila naziv Zelene prestolnice Evrope, poleg tega pa je v Sloveniji delujočih veliko partnerjev pri projektu vpeljevanja trajnostne mobilnosti v vsakodnevno življenje. Bistveno za kaj takšnega je delujoča mreža hitrih polnilnic, s katero bi ovrgli omejitve, ki jih prinaša danes razmeroma omejen doseg električnih vozil. Po mnenju Kolovratove se vzpostavitev te infrastrukture, ki omogoča napolnjenost električnega avtomobila v slabe pol ure, tako v Sloveniji kot na Hrvaškem pelje v pravo smer.
Vzporedno pa nastajajo tudi nove možnosti za turistične produkte, saj bo tako denimo mogoče tesneje povezati ogled naravnih znamenitosti z brezemisijskimi tehnologijami prevoza, prav tako se odpirajo nove poti nagovarjanja ciljne publike v nekaterih zahodnoevropskih državah, denimo Nizozemske in Norveške, kjer so kupci električne avtomobile že sprejeli za svoje in se z njimi odpravljajo na počitnice v kraje, kjer je omogočeno neovirano gibanje in jih ne bo skrbelo, ali bodo lahko hitro polnili baterije.
Kolovratova pa priznava, da določene omejitve še vseeno so, tako je mreža polnilnic doslej ob Jadranu razpredena nekako do Zadra, naprej proti Dubrovniku pa za lastnika električnega avta ne bi šlo brez priključitve na klasično počasno vtičnico in večurnega čakanja. Za pot brez skrbi bi morali voziti kakšnega metrona 7, s katerim je Andrej Pečjak iz inštituta Metron lani prevozil 739 kilometrov poti od Bleda do Dubrovnika brez vmesnega polnjenja.
Kje bodo brneli?
Tekmovalce bo pot danes iz Ljubljane vodila do Vidma v Italiji, v petek pa se bodo vračali in mimo Portoroža in Umaga po istrski notranjosti prišli do Poreča. Naslednja etapa bo do Opatije v Kvarnerju, v nedeljo pa jih čaka še pot do Zagreba.
Za vsak primer pa med posameznimi vmesnimi cilji etap ne bo prevelikih razdalj, le kakih 80 do 90 kilometrov. Pa tudi spremljevalno vozilo s prikolico za prevoz avtomobilov in pričvrščenim agregatom je v povorki.
andrej.leban@zurnal24.si
Jaz bi takoj imel električni avto namesto bencinskega, za razumno ceno seveda.
Ostali (tudi BMW) izgledajo proti Tesli kot plastične igračke! Das auto-Tesla!