Si predstavljate prizor, ko nemški avtomobilski ponos (denimo porscheja 911) reklamira problematični sin balkanskih migrantov, videospot pa slavi celo plejado najrazličnejših kultur in okolij, ki so pomagale pri ustvarjanju takšnega presežka? Volvo s tem nima težav in tudi zato je njihova filozofija izdelave avtomobila po meri človeka tako netipično učinkovita. Kot je netipično učinkovit ambasador modela V90 Zlatan Ibrahimović.
V času, ko vsi govorijo o modernih suvih in križancih, je Volvo pogumno in odgovorno najprej odmeril prostor tradiciji, saj je pred novo generacijo XC60 ali povsem novim XC40 najprej poskrbel za nasledstvo v razredu, po katerem je znan že desetletja - velikem karavanu.
Pri volvu V90 se tradicija dolge nizke karoserije z družinskim prtljažnikom meša z najnaprednejšim pristopom udobja, ob katerem vaša dnevna soba hitro deluje sila zastarelo. Gre za enega tistih avtov, iz katerega se izstopi veliko bolj spočit, kot se vanj usede.
V90 si platformo deli z XC90, medtem ko je do B stebrička isti kot limuzinski S90. Sprednji del s pravokotnim nosom in markantnimi svetili izraža aristokratsko držo, ki je v prometu zelo opazna, proporcionalno se nato avto brez posebne dramatike lepo prelije v zadek, kjer kljukasta svetila delijo opazovalce na tiste, ki jim je takšen zaključek všeč, in one druge.
Veliko je malih detajlov, a ne v smeri tehnološkega bahanja, ko je potrebno pri katerem od nemških konkurentov najprej vzeti v roke kot Vojna in mir debela navodila za uporabo, temveč v smer umirjanja čutil. Ko čutiš, da ti avto prihaja nasproti z vsem, kar nudi in ima. Tisti mali kvadratni vzvod za vžig avta, ali švedska zastavica na sedežu. Opcija “turist” med hitrimi funkcijami na merilniku, ki Slovanom prijazne enote prilagodi v imperialne, če jih bo pot kdaj vodila na zahod ...
Ne le vid in konice prstov, na svoj račun pridejo tudi vsi ostali organi za čutila. Nos: vedno prečiščen zrak, osvobojen vseh tujkov. Koža: razvajanje telesa v izjemnih ergonomskih sedežih z eno najboljših in raznovrstnih masaž, kar jih vgrajujejo v avte. Pa izjemno hitro delovanje ogrevanja (tudi časovno nastavljivo). Ušesa: napredni audio sistem iz potniške kabine lahko ustvari koncertno vzdušje ali demonstracijo vrhunskega studijskega zvoka. Če ušesa želijo tišine, potem jim kabina tudi pri velikih hitrostih ustreže. Jezik: no, lizal pa avta res nisem.
Prtljažnik premijski - malo manj, a zato tisto tako dobro
V90 je seveda bolj praktičen od limuzinskega S90, saj ima karavanski prtljažnik, v katerega gre za najmanj 560 litrov. Če ga primerjam s tekmeci, je to le povprečno veliko, nekje na ravni BMW serije 5 in audija A6, a daleč od kakšnega mercedes-benza E, če že pustim ob strani “plebejskega” tovornika škodo superba. V90 ima celo manj osnovnega prostora od predhodnika V70. Je pa prtljažnik zelo pravilnih oblik, nizek in zato uporaben, poln je tudi uporabnih trikov - dvižna razdelilna stena, električno odmični rolo, ravno dno, ima tipke za vlečno kljuko ...
Osemstopenjski menjalnik s klasičnim pretvornikom navora deluje prej udobno kot športno, v testnem avtu sem zato še toliko bolj pogrešal obvolanske ročice. Poraba se odvisno od režima vožnje pričakovano vrti nekaj nad in nekaj pod osmimi litri.
Motor:1.969 ccm, 173 kW (235 KM), 480 Nm pri 1.750 vrt./min
Poraba na testu:8,2
Zmogljivosti:240 km/h, 7,2 sek 0-100 km/h
Cena:od 60.885 €
AvtoTest
Drugačnost, naprednost, vrhunsko udobje, štirivaljnik.
Majhni detajli, rahel kompromis pri podvozju.
V90 upraviči sloves premium avta tudi z dolžino seznama serijske in dodatne opreme. Nima smisla govoriti o aktivni in pasivni varnosti, V90 je pri Euro NCAP nedavno dokazal, da je glede tega korak pred vsemi drugimi avtomobili sveta. Pozna tudi polsamodejno vožnjo, ki pa je za odtenek manj prepričljiva od tiste pri mercedesu E. Med nujnimi doplačili bi izpostavil odlične LED prilagodljive žaromete ali venec kamer visoke ločljivosti, s katerimi je tudi parkiranje prikolice enostavno. Vmesnik infotainmenta je hiter, a enostavno in uporabno zasnovan. Tri stopnje ogrevanja volanskega obroča? Pa naj bo …
D5 motor je serijsko povezan s štirikolesnim pogonom, ki ne pušča dvoma glede oprijema. Podvozje je dokaj mehkobno naravnano, zato karavanski volvo z dolgim medosjem gladko požira avtocestne krivulje. Med ovinki je lega sicer zanesljiva, a v kompletu z delovanjem volana, motorja in menjalnika neprimerljiva športnosti, kot jo denimo premore karavanska BMW serija 5 (F11). Kdor želi od V90 na cesti nekoliko več športnosti (in manj udobja), mora izbrati R-design paket z bolj športnim podvozjem.
Premium karavani tudi v precej zaostreni konkurenci ostalih kategorij še naprej izžarevajo neki poseben status njihovih lastnikov. So manj bahavi in bolj uporabni ter vozljivi od suvov ter delujejo bolj osebno kot poslovne limuzine. Volvo je z V90 pravzaprav edini, ki sploh lahko tako neposredno konkurira nemški premium trojki. Znotraj tega triumvirata pa bolj kot BMW seriji 5 ali audiju A6 nagovarja tiste kupce, ki jim je blizu filozofija Mercedesa - morda malce manj športnosti, a zelo veliko uporabnega udobja in prijazne tehnologije.
Dizel je v tem segmentu še vedno vladar, medtem ko je znano, da kupci volvov ne varčujejo pri opremi. Luksuzna oprema inscription ali bolj športna R-design, pri katerih obe poznata velik notranji zaslon, obilico udobja in pomagal, sta zato dokaj logična izbira. Za tiste bolj racionalne je motor D4 s 140 kW (190 KM) verjetno povsem dovolj, medtem ko za dodatne štiri tisočake in pol oznaka D5 poleg dodatne moči prinaša tudi štirikolesni pogon. Za okoli 60 tisočakov je to zelo konkurenčna vsebina.
zakaj je 4 valjnik plus ? 4 valje pa 235 konjev ... nabrita masina, nic dobrega
:)
Ibro? A je to tisti taksist iz Fužin?