Stelvio, ime je dobil po slavnem gorskem prelazu v italijanskih Alpah, kar namiguje na njegove vozne dinamične in hribolazniške lastnosti. Ob giuliji je eden ključnih modelov za ponovni preporod podjetja Alfa Romeo.
Z njim bomo nastopili na svetovni sceni in izzvali nemške tekmece, so bili samozavestni Italijani, ki so že leta napovedovali prihod prvega Alfinega SUV modela, ki smo ga dočakali šele leta 2016 na avtosalonu v Los Angelesu. Pri Alfi so računali, da bodo Američani njeni odrešitelji, pa čeprav za razliko od Evropejcev, ki prisegamo na dinamične avtomobile, kljub temu, ali gre za križance ali športne terence, nimajo pojma kaj stelvio sploh pomeni.
Zato pa dobro, kot mi, vedo, da je Alfa vedno znala izdelati avtomobile z veliko karizme, predvsem pa avto za katerim se ljudje obračajo, nanj pa prisegajo vozniki, ki na prvo mesto postavljajo odlične vozne lastnosti.
Oblikovno palec gor
Stelvio v dolžino meri 4,68 metra, v širino 2,16 metra in v višino 1,65 metra, kar je dolžinsko skoraj identično kot porsche macan, je pa Alfin model občutno širši. Dizajn je pričakovano zelo blizu giuliji, najbolj prepoznavni elementi so ostri žarometi led ter zračna maska v obliki ščita z velikimi odprtinami za zrak.
V potovalni kabini v najbolj prestižnih različicah modela najdemo tudi ogljikova vlakna in elemente iz lesa. Na sredini armaturne plošče je v testnem primerku kraljeval 8,8-palčni zaslon na dotik, ki je del zabavno-informacijskega sistema. Med merilniki pa je poleg 3,5-palčnega TFT zaslona tudi opcija kar 7-palčnega prikaza podatkov o delovanju avtov. Kot smo ugotovili že na prvem testu povezljivost in multimedija povzročata kar nekaj zapletov, cena z dodatki pa hitro seže do cene, ki jih ponujajo bolj kakovostno sestavljeni nemci premium segmenta, čeprav bi vsaj po delovanju sistemov za povezljivosti n tudi kakovosti vgrajenih materialov težko potrdili, da stelvio spada v segment BMW, Audija ali Meredesa.
Prednosti med premikanjem
A prava prednost alfe pred nemško falango se pokaže na cesti, kjer se z lahkoto kosa tudi z našteto premium trojko (X3, Q5 in GLC) in jih v zabavnosti vihtenja natančnega krmilnika in podvozja celo prekaša.
Po bencinski dvolitrski različici smo zdaj preizkusili še dizelski 2,2-litrski štirivaljnik s 180 konjskimi močmi, ki sodeluje z osemstopenjskim samodejnim menjalnikom, moč pa se prenaša na zadnji kolesi. Še raje bi v kombinaciji s tem motorjem izbrali Alfin vsekolesni Q4 pogon, ki se na suhi cesti obnaša kot klasični pogon na zadnji kolesi (ko je treba, na primer na spolzki podlagi, se navor v hipu porazdeli v razmerju 50:50 med prednjo in zadnjo os, da je oprijem še boljši, pa skrbi zadnja delna zapora diferenciala). A tudi s pogonom na zadnji kolesi omogoča veliko dinamičnih premagovanj zavitih odsekov cest, lovljenje zadka je vseskozi pod nadzorom, saj je moči ravno prav, da je avtomobil dovolj zmogljiv, a ne podivjan kot kakšen divji konj. Tudi zato zelo direkten volan, dobra dva vrtljaja volana je treba narediti od ene do druge skrajne točke, omogoča reakcije kot pri pravem športnem avtomobilu. V vsakem trenutku ima voznik občutek popolnega nadzora nad vozilom.
K temu veliko pripomore tudi zelo natančno podvozje in ojačana konstrukcija. Za tako velik SUV je nagibanja med ovinki presenetljivo malo. SUV, ki se pelje podobno športno kot limuzina, je danes prava redkost. In to se mi zdi največja prednost tega vozila. V njem se bodo počutili odlično tisti, ki radi sedijo višje in bolj pregledno in tisti, ki na račun izbire SUV ne bi bili radi prikrajšani za dobre vozne lastnosti.
Voznik lahko izbira tri različne nastavitve elektronike, večino časa smo uporabljali program normal, ki samodejno prilagaja navor med kolesi, vseeno pa režim Dynamic najbolje odgovarja imidžu stelvia.
Še raje Q4
Takrat je 132 kilovatov moči (uglajeni 2,2-litrski turbodizel je na razpolago v različicah s 110 kW (150 KM), 132 kW (180 KM) in 154 kW (210 KM)), takoj pripravljenih na akcijo in izstrelitev terenca. 450 Nm navora je dostopnih že od od 1750 vrtljajev dalje, zato je sunek v hrbet dovolj izrazit, 100 km/h na digitalnih merilnikih hitrosti pa se prikaže po 7,6 sekunde (največja hitrost je 210 km/h), najboljša plat pa je pospeševanje v srednjem območju vrtljajev, kar se pozna ob lahkotnem prehitevanju počasnejših vozil. Odličen osemstopenjski samodejni menjalnik deluje zelo hitro, prestavljanje je neopazno, le izgled prestavne ročice ni najboljši, zmoti pa gumb za prestavljanje v vzvratno prestavo. Ob pritisku zavore sem si želel boljših občutkov. Gre namreč za t. i. zavore-po-žici (brake-by-wire), ki jim napovedujejo lepo prihodnost (že zdaj jo poznajo v formuli 1), saj proženja zavor poteka ob pomoči elektrosignalov in ne več zavornega olja. Zaviralni učinek je mogoče prilagoditi voznikovim navadam, tako da je občutek mehak ali trd, hod pedalke pa dolg ali kratek, ena od slabosti pa je, da v primerjavi s hidravlično stopalko lahko na začetku ustvarjajo prazen, "lesen" občutek, saj zavore delujejo po principu "vklopi-izklopi". Potrebno se jih je navaditi.
Pozna pa stelvio tudi bolj umirjeno plat in udobno križarjenje po avtocesti, enako pa ne velja za vožnjo po slabših cestah, kar je težava tudi velikih, 20-palčnih nizkopresečnih koles.
Poraba goriva je za tako zmogljiv stroj ugodna, v povprečju 7,5 litra na 100 kilometrov, z eko vožnjo tudi liter manjša, z dinamično pa liter do liter in pol večja.
Žal materiali, delno tudi kakovost in multimedija niso še na nivoju premium proizvajalcev, čeprav cena ni najnižja, tudi večino varnostno asistenčnih sistemov je treba doplačati.
Podatki o vozilu: (Alfa Romeo Stelvio 2.2 Diesel 16v 180 AT8 Super)
Motor: turbodizelski, štirivaljni, 2143 ccm
Najvišja moč: 132 kW (180 KM) pri 3.750 vrtljajih
Navor: 450 Nm od 1.750 vrt./min
Dimenzije (D x V x Š v mm): 4.687 x 1.660 x 1.903, medosna razdalja 2.818
Najvišja hitrost: 210 km/h
Pospešek: 7,6 sekunde od 0 do 100 km/h
Prtljažnik (v litrih): 525
Poraba na testu: 7,5 litra, 124 g CO2/km
Cena (v evrih): 39.490 € (osnovni testni)/ 54.070 € (testni z dodatno opremo) / 51.570 (s popustom)
Plusi: Vozne lastnosti, motor, videz;
Minusi: Cena, delovanje multimedije;
Alfa SUV je nažgala Porsche Cayenne turbo S za skor 8 sekund in pa BMW M4, Lamborhini Gallardo in zadnjo generacijo Ford GT...
Stelvio ima rekord med vsemi suvi na Nurburgringu: Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio - 7:51.7, zarad mene tud če navigacije nima...
Beseda poznavalca, najbrž si v življenju vozil veliko Alf, kajne? Ali pa si je morda ne moreš privoščiti, pa potem kot lisica o grozdju, do katerega ni mogla: saj je kislo, he,he?