Avto > Testi
2636 ogledov

Ali veste, kdo je bil Narcis Podsedniček?

Škoda Fabia Monte Carlo Saša Despot Škoda Fabia Monte Carlo
Gotovo vam ne zveni znano, a za češko znamko Škoda je zelo pomemben, saj ji je prinesel prvo zmago na dirki. In s tem tlakoval tudi pot za nastanek škode fabie monte carlo, ki smo jo vozili na testu.

Zgodovina Škodinih športnih uspehov sega še v čase pred Škodo, saj je njena predhodnica, tovarna Laurin & Klement, s svojim motociklom L & K type C, že leta 1901 prvič sodelovala na zahtevni dirki Pariz-Berlin in zmagala.

Fabia Avto Škoda, ki je zapeljala razred višje

Škoda Fabia Monte Carlo | Avtor: Saša Despot Škoda Fabia Monte Carlo Saša Despot

Motocikel je vozil njihov mehanik Narcis Podsedniček, ki so ga izbrali predvsem zato, ker je bil »dolg kot štanga« in je zato lahko dolgo zdržal na velikem razpotegnjenem motociklu. Podsedniček je na dirki premagal edinega preostalega tekmeca, vendar pa je na cilj prišel sredi noči, ko so uradniki na kontrolni točki že spali. Za zabeležbo zmage je prosil bližnjega orožnika in s tem razjezil vodstvo dirke, ki ga je zaradi neupoštevanja pravil diskvalificiralo. S tem pa je razjezilo motociklistične navdušence, ki so Podsednička kot moralnega zmagovalca dirke nosili na rokah. Podsedniček je s tem postal zgodnji junak motociklizma, ki je naslednji dve leti beležil zmago za zmago.

Uspehi na Monteju

Neposredne vloge pri nastanku fabie monte carlo Podsedniček nima, je pa gotovo začetnik športnih uspehov, ki jih je Škoda nanizala v letih svojega obstoja. In veliko jih je bilo tudi na rallyju Monte Carlo. Leta 1961 se je škoda octavia uvrstila na šesto mesto rallyja Monte Carlo, legendarna škoda 130 RS pa je leta 1978 zmagala v kategorijah do 1.300 ccm in A1 ter osvojila enajsto mesto v generalni razvrstitvi. Med največje uspehe fabie WRC pa spada nastop Armina Schwarza leta 2001, ki se je do konca boril za tretje mesto in ga je moral končno le za nekaj delčkov sekunde prepustiti »specialistu za Monte« Francoisu Delecurju v Subaruju.

Škoda Fabia Monte Carlo | Avtor: Saša Despot Škoda Fabia Monte Carlo Saša Despot

Nič čudnega torej ni, da so se pri Škodi odločili, da športno navdahnjenih standardnih avtomobilov ne bodo, tako kot je to pravilo pri številnih drugih znamkah, poimenovali RS line ali kaj podobno zvenečega, ampak bodo uporabili kar ime kraja, ki jim je prinesel odmevne uspehe. Fabia, ki z videzom nakazuje na športnost, se zato že v tretji generaciji imenuje fabia mone carlo.

škoda fabia (2007-2014) Test rabljenega Avto Rabljeni avto: škoda fabia druge generacije (2007-2014)

Športnost v dodatkih

Fabia monte carlo svojo športnost torej kaže predvsem s poudarjeno črnimi karoserijskimi dodatki,  zadnjem difuzorju in malce »nabildanem« sprednjem odbijaču in etiketah z napisom MONTE CARLO in zastavico z vzorcem šahovnice. In ognjeno rdeči barvi? V primeru testnega avtomobila sem namreč kar pričakoval, da ga bom zagledal v ognjeno rdeči barvi. A glej ga zlomka: testna škoda fabia monte carlo je bila modra. Ki se ji, iskreno rečeno, prav dobro poda!

Škoda Fabia Monte Carlo | Avtor: Saša Despot Škoda Fabia Monte Carlo Saša Despot

So pa zato pričakovani rdeči dodatki prisotni v notranjosti, kjer vzbudijo nekaj bolj športnega počutja, pri čemer jim pomagajo tudi bolj športno oprijemljivi sedeži, trikraki športni volanski obroč in metalizirani pedali. Sicer pa je škoda fabia monte carlo pač fabia, kar pomeni, da je prostoren in udoben majhen mestni avtomobil, ki mu ne manjka uporabnih rešitev v slogu »Simply Clever«.

Serijska tehnika

Povsem serijska pa je tudi vozna tehnika, saj je testno škodo fabio monte carlo poganjal natanko enak 110-'konjski' litrski turbobencinski trivaljnik, kot smo ga imeli tudi v »navadni« fabii, ki smo jo preskusili v začetku leta. Z izjemo menjalnika.

Škoda Fabia Monte Carlo | Avtor: Saša Despot Škoda Fabia Monte Carlo Saša Despot

Tokrat je namreč motor namesto z menjalnikom DSG sodeloval s šeststopenjskim ročnim menjalnikom, ki se zdi bolj primeren športni naravi fabie monte carlo. Gre namreč za precej natančen sklop z dovolj kratkimi hodi da bo podkrepil »imidž« rekreativne športnosti, ki ga izraža ta različica fabie. Podvozje sicer ni športno, vendar že v osnovi povsem dobro opravi z avtomobilom in omogoča tudi nekaj precej hitre vožnje skozi ovinke, volan pa vozniku odlično posreduje podatke o stanju ceste pod njim.

PRIMA test B kombilimuzine PRIMA TEST Avto PRIMA test 13 mestnih avtomobilov: Najboljši pri nas je ...

Škoda fabia monte carlo torej ni prava športnica, česar od nje niti nismo pričakovali, omogoči pa dovolj dodatnega veselja do vožnje, da se nadgradnja gotovo izplača. Morda z njo ne boste postali novi Narcis Posedniček ali Armin Schwarz, gotovo pa boste pritegnili marsikateri pogled in predvsem uživali v vožnji.

Škoda Fabia Monte Carlo | Avtor: Saša Despot Škoda Fabia Monte Carlo Saša Despot

Škoda fabia monte carlo 1.0 TSI 81kW/110 KM

Motor: turbobencinski, trivaljni, 999 ccm

Največja moč: 81 kW (110 KM) pri 5.500 vrtljajih

Največji navor: 200 Nm pri 2.000-3.000 vrtljajih

Zmogljivosti: 205 km/h, 9.7 sekunde od 0 do 100 km/h

Dimenzija (D x Š x V v mm): 4.108 x 1.780 x 1.459, medosna razdalja 2.564

Prtljažnik (v litrih): 380-1.190

Poraba: 4,9-5,5 l/100 km (kombinirani cikel WLTP), izpusti CO2: 113-126 g/km

Cena v evrih: 21.153

Škoda Fabia Monte Carlo | Avtor: Saša Despot Škoda Fabia Monte Carlo Saša Despot
 

Komentarjev 2
  • Avatar luckyss
    luckyss 07:29 20.december 2022.

    Večina nas je ob naslovu pomislila na Boruta...