Avto > Testi
4069 ogledov

Morda najljubša mučilnica na svetu

Renault clio RS 18
1/33
Saša Despot
Našel sem najbližji sodobni približek clia williamsa.

Renault je naredil že kar nekaj specialnih izvedenk clia, a verjetno nobena ni pustila takšne sledi kot izvedenka prve generacije, ki so jo v spomin na uspehe v formuli 1 imenovali williams. Za takratne čase in obstoječa prevozna sredstva je veljal skoraj za superšportnika, saj je njegov 2-litrski štirivaljnik 16V razvijal kar 109 kilovatov moči (147 KM) in ga je pognal vse do 215 kilometrov na uro. 7,3 sekunde do 100 km/h? Za takratne čase fantazija. Potem pa še tisto dirkalno razširjeno podvozje in nizka masa, ki sta williamsa dokončno ustoličila za takratnega kralja malih cestnih raket. Sprva naj bi bil to zelo ekskluziven model, a so ga zaradi izjemnega zanimanja na koncu naredili v več kot 12 tisoč primerkih - več, kot bi najbolj zagreti ljubitelji želeli. Kako dober je bil, priča podatek, da mu je bila leta 1996 poverjena vloga varnostnega avtomobila v formuli 1, različni izbori ga uvrščajo med najboljše vstopne športne avtomobile vseh časov.

Še več fotografij clia edition 18 v galeriji.

Clio williams ni bil najbolj "nor" clio vseh časov, ta naziv gre bržkone v roke modelu V6 s sredinskim 3,0-litrskim motorjem ter pogonom na zadnji kolesi. Tudi glede hitrosti so williamsa naslednje generacije cliov RS ujele in prehitele. Z zadnjo generacijo se je zgodil še prehod na turbo polnilnik in avtomatiziran menjalnik, nekaj, kar ni sodilo v filozofijo preproste zasnove williamsa.

Pa vendar omejena serija clia RS edition 18 znova vrača spomin na dobre stare čase, slavi uspehe Renaulta v različnih hitrostnih prvenstvih in pomeni vrhunec četrte generacije. Naredili so oziroma jih bodo le ... ups, tega podatka Renault sploh ni sporočil, očitno imajo spet raje odprta vrata. Kakorkoli, kartica za vžig enega od njih je prišla v moje roke.

Renault clio RS 18 | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Od vseh ostalih RS-ov se edition 18 jasno loči po črni barvi z rumenimi detajli na kolesih ali pri prednjem razdelilniku zraka. Tu so še številne druge malenkosti, kot so LED luči, antracitno črna logotipa, Akrapovičev izpuh in dodani napisi. Tudi na strehi. 

Znotraj pa školjkasti sedeži, alkantara športni volan, kovinske stopalke in veliki uhlji za obvolansko prestavljanje. Nič od preostale opreme me ni zanimalo. Da ima R-link z navigacijo? Morda uporabno do najbližje piste, glasbe ob takšni motorni spremljavi itak ne bi poslušal. Kamera? Za mehkužce … Tempomat? Ne ga no lomit. 

Renault clio RS Prenovljeni clio RS Avto Renault clio RS sedaj lahko močnejši in glasnejši

Prav res, gre za najbližji serijski približek konceptnega clia RS 16, s katerimi so ljubitelje spravljali v delirij pred dvema letoma. RS 18 je narejen na osnovi izvedenke trophy z že tako najbolj reli-navdahnjenim podvozjem, kar jih premore serijski clio. Motor je ostal isti z močjo kar 162 kW (220 KM). So pa zavoram še nekoliko izboljšali delovanje, da še odločneje zagrizejo v velike diske. Ne manjkata niti launch control in RS monitor, na katerem lahko voznik spremlja najrazličnejše podatke o delovanju avta in fizikalnih sil.

Renault clio RS 18 | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Renault clio RS 18 | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Bom iskren, avto je na avtocesti prava mučilnica. Kratka šesta prestava ni namenjena monotenemu držanju vrtljajev, tresenje teles prek neravnin ni prav nič uglajeno. V mestu je namenjen kvečjemu petelinjenju in jemanju pozornosti, ko po silovitem pospešku sledi grgranje in glasno pokanje v izpuhu.

Do resnične veljava pa pride na zaviti B-cesti, kjer je RS 18 odličen. Kaj odličen, nor. Kako nepopustljiv je nos, ko se zakadi v zavoj in mu zadek vestno sledi, kako fantastično natančen in hiter je neposredni volan, kako naglo lahko poteka kombinacija silovitega zaviranja in brutalnega pospeševanja, kako mirna se kar naenkrat zdi celotna karoserija, ko preči klančine in grbine … Že dolgo nisem vozil nečesa tako lahkotnega in zmogljivega obenem.

Avto zmore ogromno, veliko več kot zna večina voznikov. K sreči ga številna pomagala delajo prijaznega in znajo odpuščati tudi napake. Prek launch controla pa pokaže tudi, kaj vse se lahko zgodi v 6,6 sekunde, ki so potrebne do 100 km/h. Končne hitrosti 235 km/h v Sloveniji tako ali tako ne velja preizkušati, to naj ostane za pravo dirkališče.

Renault clio RS 18 | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Renault clio RS 18 | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Cena se mi zdi dobra. Za 800 evrov dodatka na RS trophy dobi kupec res veliko dodatne vsebine in ekskluzivizma. In za nekaj prek 27 tisoč evrov boste na cesti težko našli kaj bolj izstopajočega in hkrati tako zmogljivega. Le njegovo surovost je potrebno vzeti v zakup. 

Prav poseben je tale clio RS 18. Kot tisti drobceni odmerek sladke kreme, ki krasi vrh češnje na torti. In ker bo to najredkejša različica aktualne serije RS, bo čez nekaj let v rokah pravih ljubiteljev še toiliko večja paša za oči, ušesa in čute. Zgodovina williamsa se ponavlja.

Podatki o vozilu (Renault clio RS edition 18)

Motor: 1.618 ccm, bencinski, štirivaljni
Moč in navor: 162 kw (220 KM)
Zmogljivosti: 235 km/h, pospešek 6,6 sek do 100 km/h
Poraba: zelo relativno
Cena: od 27.390 €

PLUSI: izgled, zmogljivosti motorja, podvozja in zavor.

MINUSI: kot vsakdanje vozilo zelo trd.

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.