Avto > Testi
2907 ogledov

Avto, na katerem lahko družina privarčuje veliko denarja

Ford puma
1/32
Gregor Prebil
Se spomnite risanke o Sport Bilyju s čudežno malo torbico, v katero je spravil številne velike rekvizite? Ford puma, kompaktni križanec B segmenta, bi bil kot ulit avto zanj, saj ima tako velik prtljažnik, da je kljub kompaktnim meram primeren tudi za štiričlansko družino. Uporabnost in nove tehnološke bombončke pume smo preizkusili na daljšem potovanju.

Glavni adut ford pume je prtljažnik, po novem - letos je doživela temeljito prenovo - pa ponuja zvrhano mero pripomočkov, ki smo jo vajeni v dražjih avtomobilih. Posodobljena je tudi notranjost, ki zaradi vgradnje novih materialov, predvsem pa tehnologije, ponuja občutek vožnje v večjem avtomobilu.

Ford Puma | Avtor: Saša Despot Ford Puma Saša Despot

Ford puma se je kot mali križanec izkazala za zadetek v polno, saj je hitro postala najbolj prodajan model modrega ovala v Evropi. Z njo so nadomestili tudi model fiesta, ki se je lani poslovil. Lastniki pri pumi predvsem cenijo kompaktnost avta in notranjo prostornost ter uporabnost. Ne bom skrival, pumo, tisto originalno, pred prenovo, imamo tudi doma, in sicer kot glavni družinski avto, zato ga odlično poznam. Pa čeprav ga večino časa vozi žena.

Ford puma | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Megabox naredi razliko

Zakaj, pred pumo smo vozili enoprostorca, otroka sta bila še majhna, potrebovali smo otroški voziček. Velik prtljažnik je bil nuja. Ko otroških vozičkov nismo potrebovali več, je bila avto kar naenkrat prevelik. Prtljažnika, razen pri vožnji na dopust, nismo nikoli napolnili. Takrat je na trg prišla puma, s svojim »sport bily« prtljažnikom (v resnici se mu reče megabox) z znamenitim trpežnim koritom v prtljažnem prostoru s prostornino 88 litrov. Prtljažnik se je z dodatno odprtino izkazal za povsem dovolj velikega, saj v korito spravimo letalski kovček in dva do tri nahrbtnike, v zgornji del prtljažnika, ko se odstrani mehka polica, pa še dva velika in en srednje velik potovalni kovček, pa še ostane dovolj prostora za razne drobnarije. Dovolj, da imajo tri dekleta in tudi sam dovolj oblačil in ostale prtljage za preživetje daljših počitnic. Hkrati je avto nekaj tisočakov cenejši od večjih SUV-jev, ki v praksi niti ne ponudijo več prostora za prtljago, tudi stroški lastništva (pnevmatike, servis, gorivo …) so pri manjšem avtu znatno manjši.

Ford puma | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil

Puma je tudi eden bolj všečnih križancev, zato ne čudi, da zunaj oblikovno ni bistveno posodobljena. Testni primerek prenovljene pume je bil hkrati opremljen z ST line X opremo, s športnimi dodatki, ki vozilo naredijo še bolj atraktivno. Modeli ST-Line med drugim vključujejo mišičast karoserijski komplet, usnjen športni volan in pedala iz aluminija.

Ford Puma | Avtor: Saša Despot Ford Puma Saša Despot

Znotraj bolj odrasla

Znotraj je osvežitev konkretnejša. V kabini bodo armaturno ploščo in sredinsko konzolo poznali tisti, ki so pokukali v notranjost focusa trenutne generacije. Prva opazna novost je precej večji in "plavajoči" 12-palčni osrednji zaslon na dotik s Sync 4 programsko opremo, ki je tudi strojno bistveno zmogljivejši od predhodnice. Puma je pridobila 5G povezljivost in brezžično zrcaljenje telefona. Puma je izgubila veliko fizičnih gumbov v korist čistejšemu dizajnu, so pa pod sredinski zaslon ostale hitre tipke za klimatsko napravo in ogrevanje sedežev.

Ford Puma | Avtor: Saša Despot Ford Puma Saša Despot

Nova sta tudi volan, ki je na prvi pogled velikanski, in voznikov 12,8-palčni zaslon z grafiko visoke resolucije, ki je resnično impresiven v avtomobilu velikosti pume in je standardno nameščen v celotni ponudbi. Nadomešča 4,2-palčni zaslon starega avtomobila in zahvaljujoč razumno velikim fizičnim gumbom na volanu omogoča preprosto preklapljanje med različnimi odčitki.
Predvsem volan je zelo zanimiv. Ima samo dve palici in je velik, tudi povsem okrogel ni več, bolj je ovalen. Med hitro vožnjo slaloma se je zdel celo prevelik, občutek pri hitrem vijuganju med gosto postavljenimi stožci, ni bil najboljši. Ni tako direkten, kot smo bili pri Fordu vajeni. Ampak tako dinamično, kot smo vozili na poligonu, v prometu vozimo le redko ali pa nikoli. Pri vožnji po avtocesti in tudi v mestnem vrvežu pa je občutek dober. Voznik ima celo občutek vožnje v bistveno večjem avtomobilu. Občutek držanja volana je res prijeten.

Ford Puma | Avtor: Saša Despot Ford Puma Saša Despot

Veliko napredne tehnike, ki deluje dobro

Puma je skočila naprej tudi glede raznovrstnih asistenčnih sistemov, zdaj prepozna nevarnost trkov v križiščih in pri vzvratni vožnji, seveda je prilagojena tudi na nova vseevropska pravila glede opozarjanja na prekoračitev hitrosti. Slovenskega jezika multimedija sicer ne ponuja, je pa zelo napredna, odziv na dotik je hipen, vse je pregledno. Tečno piskanje ob prekoračitvi hitrosti se izklopi s tremi dotiki zaslona.

Ford Puma | Avtor: Saša Despot Ford Puma Saša Despot

Izbrati je mogoče tudi 360-stopinjski pogled kamer. Matrični žarometi delujejo v sodelovanju z GPS in se vnaprej prilagodijo na prihajajoče cestne zavoje. Prilagodljivi tempomat se prav tako prilagaja poteku ceste. Na dolgih avtocestnih odsekih so sistemi ob delovanju pametnega tempomata odlično vodili avto po sredini voznega pasu, tudi po 100 kilometrov in več se nam ni bilo treba dotakniti stopalke za zavoro.

Ford Puma | Avtor: Saša Despot Ford Puma Saša Despot

S stališča ostalega udobja je novost sredinsko naslonjalo za roke. Tudi materiali so v tej vrhunsko opremljeni pumi odlični.
Področje, kjer puma v popolnosti ne more nadomestiti večjega avtomobila, je zadnja klop. Ta je ožja od tiste v kugi na primer, pa tudi prostora za kolena je precej manj, kar se bo poznalo, če imate večje najstniške fante. Takrat bo na daljših poteh treba skleniti kompromis.

Ford Puma | Avtor: Saša Despot Ford Puma Saša Despot

Preverjen trivaljnik dober tudi na avtocesti

Ponudba motorjev je na splošno enaka. Puma ima samo prednji pogon, kupcem pa so na voljo bencinski motorji. Na voljo je 1,0-litrski trivaljnik s turbopolnilnikom, ki uporablja 48-voltno blago hibridno tehnologijo s 123 KM ali 154 KM – prvi je na voljo s šeststopenjskim ročnim ali sedemstopenjskim samodejnim menjalnikom. Močnejša različica je opremljena s samodejnim menjalnikom in to smo preizkušali tudi sami. 

Kmalu prihaja tudi električna puma. Več o tem tukaj. 

Ford Puma | Avtor: Saša Despot Ford Puma Saša Despot

Pumino standardno podvozje je dobro uravnoteženo, z nekoliko več nagibanja karoserije kot pri fiesti (kot bi tudi pričakovali pri modelu z višjo oddaljenostjo od tal). Samodejni menjalnik je prav tako predvidljiv, ni najhitrejši in ne ponuja ročnega načina pretikanja. Zmoti predvsem to, da se ročica preklaplja od zgoraj navzdol, kjer sta združena načina D - pelji in S - sport. Velikokrat med testom smo ponesreči preklopili v način S in to ugotovili šele po nekaj časa, ko je menjalnik vozilo držal v višji prestavi kot bi vsi želeli.  Takrat je tudi poraba goriva večja.

Ford Puma | Avtor: Saša Despot Ford Puma Saša Despot

Puma je doma v mestu, zelo udobna pa je tudi na dolgih potovanjih po avtocesti. Vse skupaj daje pumi dobro kombinacijo umirjenost in še vedno dinamične vožnje. Pumo smo preizkusili na relaciji Ljubljana - Genova, na 1.200 kilometrov dolgi poti. Večina poti v Italijo in nazaj je vodila po avtocesti. Puma z blagim hibridom je učinkovit avtomobil. Na relacijski vožnji Kamnik - Ljubljana je bila povprečna poraba 5,4 litra, na italijanski avtocesti pa pri konstantni hitrosti 130 km/h le 6,2 l/100 kilometrov. Po koncu testa je potovalni računalnik po 1.700 kilometrih vožnje pokazal povprečje 6,0 litra na 100 km. To je odličen podatek, sploh, ker je bila avto na avtocesti obtežen s štirimi potniki in polnim prtljažnikom prtljage.

Ford Puma | Avtor: Saša Despot Ford Puma Saša Despot

Ni najcenejša, a ponuja nadpovprečno veliko

Puma ni najcenejše izbira na trgu (vstopna različica stane 23.550 evrov, oziroma 21.125 evrov v primeru financiranja), zato pa poleg nadpovprečnih voznih lastnosti ponuja tudi nadpovprečno prostornost in tudi zelo dobro opremo - vsaka različica ima dva velika digitalna zaslona, vstopni paket opreme titanium ima tudi 17-palčna lita platišča, tempomat, zatemnjena zadnja stekla,  zadnje luči LED , kamero za parkiranje zadaj in izbirne načine vožnje.

Ford Puma | Avtor: Saša Despot Ford Puma Saša Despot

Naš avto je bil opremljen s samodejnim menjalnikom in drugimi dodatki v vrednosti 2550 evrov, ki so njegovo ceno dvignile na več kot 31 tisoč evrov, oziroma 28.470 evrov v primeru financiranja in popusta. Na prvi pogled še vedno veliko za majhnega križanca, katerega korenine segajo v fiesto. A avto ima zares veliko opreme, kot bi je bili vajeni v veliko dražjih avtomobilih. Testni avto je imel premijski audio sistem z 10 zvočniki, atraktivna 19-palčna platišča, napredne dinamične matrične žaromete, tudi zimski paket (ogrevani sedeži in volan), pa športno podvozje, sedežne prevleke iz Sensico umetnega usnja in tkanine z rdečimi šivi … Seveda vsak ne potrebuje toliko opreme, puma jo ponuja za tiste, ki bi jo imeli, lahko pa za manj denarja izberete že zelo dobro opremljeni vstopni paket. Kot taka je puma z uporabnostjo prtljažnika lahko več tisočakov cenejša izbira za družine od SUV-jev višjega razreda, ki so večji predvsem po zunanjih merah in prostornosti na zadnji klopi, ne pa po opremi in prostornosti prtljažnika.

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.