Lahko mirno rečemo, da zanimivi, saj je lexus IS s hibridnim pogonskim sklopom, kljub bencinskemu 2,5-litrskem motorju in elektromotorju po porabi goriva povsem konkurenčen sicer prostorninsko manjšim turbodizlom, ki so poganjali alfo romeo giulia, mercedesa C, audija A4, BMW serije 3 in jaguarja XE.
Testni krog je tokrat meril 124 kilometrov in je vključeval vožnjo z vsemi šestimi vozili naenkrat. Prevozili smo dva avtocestna odseka, dva odseka podeželske magistralne ceste (umirjena in dinamična vožnja) in mestne vožnje. Na testnem krogu (mesto) smo uporabljali sistem start&stop in vozne programe: športnega na dinamičnem odseku, ECO v umirjenem odseku in mestu.
Hibrid na AC izgubljal, v mestu brez konkurence
Velja omeniti, da je bil audi A4 nekoliko prikrajšan, saj ga pri uvozniku niso obuli v letne pnevmatike, BMW 3 pa je imel edini štirikolesni pogon. Pri točenju goriva smo po prvem samodejnem izmetu ročice, dolivali počasi do drugega izmeta ročice. Postopek je bil pri vseh vozili popolnoma enak.
Po 124 prevoženih kilometrih se je izkazalo, da je najbolj varčen Mercedesov dizelski stroj, saj smo namerili povprečno porabo 5,8-litra na 100 kilometrov poti, lexus IS se je uvrstila na četrto mesto s povprečjem 6,22 litra na 100 kilometrov poti, najbolj žejen je bil turbodizel v Audiju z izmerjeno porabo 6,61 litra na 100 kilometrov.
Razlika med najmanjšo in največjo porabo na testnem krogu je bila torej dobrih osem decilitrov (0,81 litra). Najbolj zanimiva je konkurenčnost hibridnega pogona Lexusa, ki je v primerjavi z dizelskimi konkurenti izgubljal na avtocesti oziroma na odseku dinamične vožnje, izrazito boljši pa je bil pri mestni vožnji, saj je imel v 23 kilometrih mestne vožnje 4,68-litrsko povprečno porabo, kar je 1,15 litra manj od najbližjega oziroma mestno najbolj varčnega dizelskega konkurenta.
Zanimivo je, da sta bila od šesterice avtomobilov, ki smo ju primerjali zmogljivejši motor od lexusa IS (133 kilovatov moči oziroma 180 KM) le BMW in Audi, pri obeh dvolitrski turbodizel razvije 140 kilovatov moči (190 KM). Hibrid je po porabi konkurenčen tudi na račun brezstopenjskega CVT menjalnika, ki je prilagojen hibridnemu sklopu in velja za zelo ekonomičnega, slabša plat pa je pospeševanje, kjer je lexus z 8,4 sekunde od 0 do 100 km/h kar za 1,3 sekunde počasnejši od BMW.
Poraba na testnem krogu (l/100 km)
1) 5.8 l na 100 kilometrov Mercedes-benz C
2) 5.93 l na 100 kilometrov Jaguar XE
3) 6.15 l na 100 kilometrov Alfa romeo giulia
4) 6.22 l na 100 kilometrov Lexus IS hybrid
5) 6.56 l na 100 kilometrov BMW 3 (xDrive 4x4 pogon)
6) 6.61 l na 100 kilometrov Audi A4 (zimske gume)