No, morda ga boste in v tem primeru, prosim, namenite vozniku kakšno prijazno gesto, ker je v slovenski državni proračun pri nakupu avtomobila vplačal dobrih 80 tisočakov. Skoraj toliko torej, kot stane navadna sedmica. BMW-jev sicer ne maram. Pa ne zato, ker bi imel karkoli proti avtomobilom ali sami znamki, ampak zato ker je BMW pri nas postal statusni simbol iz povsem napačnih razlogov. Kateri so ti, je povsem nepomembno, pomembno je, da je bila neizpodbitna kakovost vozil pri tem v ozadju in da je znamka postala sinonim za kupljen status, tudi če je na kredit. Velik kredit.
BMW 760Li xDrive ni le sedmica, je bistveno več, pa čeprav na prvi pogled ne odstopa od "navadnih". Zato me res zanima, koliko jih bo prodanih v Sloveniji. Avto večino svojih nadstandardnih atributov razkrije šele, ko sedete vanj. No, da nekaj ni povsem v redu, je jasno že po tem, da so zadnja vrata bistveno večja od sprednjih. Sicer še nikoli nisem testiral avtomobila z zadnjih sedežev, ampak v tem primeru bi bilo to več kot smiselno. Avtomobil je zamišljen za prevažanje pomembnežev na zadnjih sedežih, lahko pa zadaj vozite svojo soprogo in jamčim vam, da bo več kot zadovoljna in med vožnjo boste imeli božji mir.
Na hrbtih obeh sprednjih sedežev sta lahko televiziji, neobičajno dolga klop omogoča sproščujoče sedenje, ne manjkajo seveda ogrevanje, hlajenje sedežev ter masaža, ki je izjemna. Dopolnjujejo jo različne spa-vonjave, ki jih lahko sprostite v ventilacijski obtok.
Zadaj sta le dva sedeža, med njima pa je konzola s tablico za upravljanje televizije, radia, prezračevanja... telefon in po želji tudi hladilnik, ki je nameščen v prtljažnem prostoru in ga je mogoče odstraniti, če potrebujete več prostora za prtljago. Za povrh vsega, pa se sedež lahko spremeni v fotelj z naslonom za noge, pri čemer se sovoznikov sedež zloži, a da pri tem televizija ohrani prvoten položaj. Skratka "bolano."
Druga norost se skriva pod pokrovom motorja. Petmetrsko zverino poganja 6.592 kubični V12 bencinski motor. Z brutalnimi 602 "konji" gre za zmagovalca med pospeški v bavarski serijski floti. Agregat 2,2 tonsko vozilo z zajetno pomočjo elektronike od nič do sto ponese v 3,6 sekunde, pri 260 kilometrih na uro, ki jih doseže hipoma, pa je k sreči tovarniška blokada (o končni hitrosti se le ugiba, prva številka v trimestni številki pa je 3). Izbira načina vožnje – športna ali navadna – ne igra nobene vloge. Avtomobil je brutalen v vseh načinih, na vseh podlagah. Da ne pozabimo – gre za štirikolesni pogon. Mimogrede, poraba na testu je znašala 14,9 litra na sto kilometrov.
Kaj pa športnost?
Kljub vsej brutalnosti pa udobje v nobenem pogledu ne trpi. Motor je praktično neslišen, čeprav pove svoje, če ga prav vprašate – oglejte si v videu (s slušalkami, seveda); izjemno je zaščiten pred vetrom in zunanjimi zvoki, tudi cestišča... Podvozje požira vse neravnine in avtomobil drži v osnovnem položaju pri vožnji skozi daljše ovinke, pri nižjih in višjih hitrostih.
Seveda lahko 760Li z lahkoto priženete do meja, pa ne toliko do meja vozila, kot do meja naših cest. Na avtocestah vam bo limuzina služila v najvišjem pomenu te besede, v kratkih in hitrih ovinkih pa bo nekoliko bolj okorna. Gre za luksuzni avtomobil, ki luksuz elitnega salona premika po cestah kolikor hitro je to pač mogoče. "Glide," "cruise" ali kakor koli že imenujejo to funkcijo, ko motor ne zavira, ampak jadra po cesti in vzdržuje hitrost, tu res pride do izraza. Vsa neslišnost je primerljiva s Teslo, vožnja s pilotiranjem letala.
Hrup v kabini pri 130 kilometrih na uro je po naših meritvah znašal 63 decibelov, kar je denimo primerljivo s superluksuznim rolls-royce phanthom. Pospeški in končna hitrost so kot rečeno osupljivi, poleg agregata TwinPower Turbo pa za to poskbi tudi boljša aerodinamika in pa teža.
Kljub številnim luksuznim in varnostnim dodatkom, so Bavarci z mešanico aluminija, jekla, magnezija in plastike, ojačene z ogljikovimi vlakni, avtu od prejšnje generacije odvzeli 130 kilogramov. Kljub vsemu pa gre za ladjo, ki je bolj kot športni vožnji namenjena uživanju v njej, ali morda celo bolje, koncept je zastavljen tako, da vožnja čim hitreje mine, a hkrati cilj ni edini cilj vožnje.
Uničen dan
Ko sem zverino prvič dobil v roke, ko je bila promocijsko le nekaj dni v Sloveniji, sem po poti pobral še sina svoje sestrične, ki se je vračal s počitnic. Mulo je seveda sedel zadaj, užival v masaži in telefonaril. Vsakemu je z največjim možnim navdušenjem razložil, s čim se vozi domov, tako da sem na vsakem postanku komaj spravil ljudi iz avtomobila, ker so se sami želeli prepričati v to, da se multimedija upravlja s kretnjami rok, da se vrata zapirajo sama in podobno, kar pravzaprav ni nikakršna novost.
Od takrat pa je nova serija sedmic pravzaprav zmanjšala, lahko bi rekel, navdušenje na prvi pogled nad bavarskimi limuzinami. So pač nekaj običajnega. In ravno to je tisto, kar mi po eni strani ni všeč, po drugi pa zelo zelo. Takšen avtomobil bi, če bi delali prehitre zaključke, moral izstopati tudi na zunaj. Saj izstopa, ampak na prvi pogled je sedmica enaka sedmici. Po drugi strani pa je seveda dobro, da ne izstopa. To, da morajo vsi vedeti kaj voziš, je predvsem povezano z ... pa pustimo psihologijo.
Tokrat so se ob avtomobilu res ustavljali le poznavalci, ki so o njem vedeli več kot jaz sam. In če smo že začeli tako, pa še končajmo. Seveda, 760Li je statusni simbol. Ampak takšen, ki ne izstopa in je namenjen res tistim, ki cenijo znamko, varnost, najnovejšo tehnologijo in si vse to resnično lahko privoščijo. To ni BMW, s katerim bi si na kredit kupoval status. To je to.
In zakaj boste srečali le redke s slovenskimi registrskimi oznakami? Ne le zato, ker avtomobil stane 282.652,00 evrov in je pri nas nakup statusa (lahko) bistveno cenejši, ampak zaradi obdavčitve luksuza. V omenjeno ceno je sicer vštetih za 45 tisočakov dodatne opreme, ampak že sama osnovna verzija je pregrešno draga. Pri nas. Marsikje v Evropi, kjer vam ne bodo nabili toliko davka, kjer država ne živi (tudi) od ventilov in kubikaže, si lahko 760Li privoščite za skoraj sto tisočakov manj. Kar pa je sto tisoč razlogov za to, da ga človek kupi in registrira v tujini.
dezurni@zurnal24.si
Država, od uvedba davka na luksuz, se je luksuz preselil v nemčijo. Zdaj namesto več pobranega denarja od "ta velkih avtov" dobite.. nič. NIČ!. In spet mi reveži nosimo breme, bogatuni, se pa vozijo z nemškimi registracijami in plačujejo nemčiji… ...prikaži več davek. Bravo Slovenija.