Od leta 2021 je bilo po vsem svetu prodanih 130.000 enot modela BMW iX, kar ga uvršča med najpomembnejše modele v portfelju električnih vozil Münchenskega podjetja. iX tako igra ključno vlogo v modelni paleti podjetja v segmentu povsem električnih srednje velikih in luksuznih SAV (Sports Activity Vehicle).
Kljub prihajajoči novi generaciji električnih vozil, ki so jo pri BMW poimenovali "Neue klasse", (iX3 smo na Žurnal24 že spoznali v živo, kmalu pa ga bomo tudi vozili in strnili prve vtise), je bil iX deležen celovite tehnične in vizualne posodobitve – s poudarkom na večji moči, večjem dosegu in še bolj dinamični izkušnji za volanom.
Po navedbah BMW se je pogonska moč povečala za 25 odstotkov, zahvaljujoč bistveno izboljšani učinkovitosti pa iX xDrive60 doseže največji doseg 701 kilometrov po ciklu WLTP. S tem je iX BMW-jev električni model z najdaljšim dosegom doslej in najpomembnejša povsem električna inovacija podjetja v letu 2025 – vsaj do skorajšnje premiere novega iX3.
Oblika, ki deli mnenja
Naj spomnimo, BMW iX je bil predstavljen kot neke vrste eksperiment oziroma poligon za moderne električne BMW-je, predstavljene po letu 2021. Postavljen je na platformo, zasnovano izključno za električna vozila, kar je prineslo nekatere bistvene prednosti na področju prostornosti in udobja v kabini. Vanj je vgrajena peta generacijo električnega pogona eDrive. Konstrukcija je narejena iz aluminija in ogljikovih vlaken, prav z uporabo lahkih materialov pa jim je uspelo maso vozila ukrotiti pri dobrih okoli dveh tonah in pol, kar ga še vedo uvršča med težkokategornike. BMW iX je ob predstavitvi požel veliko radovednih pogledov na račun ogromnih ledvičk na sprednjem delu, ki pa smo se jih do danes navadili. Ponoči so tudi osvetljene, kar mu daje prepoznaven pečat. Velik poudarek pri BMW dajejo tudi na barve - testni primerek je bil v temno modri barvi s črnimi dodatki, kar še poudarja športno plat vozila.
Tehnološko plat izkazujejo odlično delujoče serijske matrične luči, zaradi petih metrov dolžine, dveh metrov širine in napihnjenih odbijačev ter blatnikov pa tudi 23-palčna kolesa ne delujejo prevelika. Poudariti velja tudi aerodinamiko – količnik upora cx 0,25 je za SUV te velikosti zelo spodoben.
Posodobljeni model je bil deležen tudi znatnih vizualnih izboljšav. Vozilo je prvič na voljo s paketoma M Sport in M Sport Pro, kar prinaša številne športe dodatke. Uporabljeni materiali so premijski in raznoliki. Raje bi videl, da je volan okrogel, kot pa oglat. Videti je sicer futuristično, vendar je okrogel bolj prijeten za vožnjo. Je pa prijetno športno odebeljen, seveda je električno nastavljiv.
V primerjavi s klasičnimi modeli, kot je BMW X5, je iX predvsem bolj prostoren, tako spredaj kot zadaj. Njegova glavna prednost pred klasičnim BMW SUV modelom, kot je X5 je razkošna prostornost. V njem se bodo odlično počutili tako dvometraši, ki bodo imeli obilje prostora za kolena, ramena in glavo, kot manjši vozniki, ki si bodo lahko s pomočjo električno nastavljivih foteljev nastavili idealen položaj za volanom. Nadpovprečno udobni sedeži z mehko oblogo sicer ponujajo napihljivo stransko oporo, niso pa športni, kar se za malo slabše izkaže predvsem pri hitrem vijuganju med ovinki. Masažna funkcija ni tako prepričljiva, zadaj pa je ni. Tisti, ki sedijo zadaj, bodo cenili tudi vtičnice USB-C v naslonjalih sprednjih sedežev in možnost priklopa dodatne opreme. Manj pa bodo cenili to, da se zadnja stekla odprejo le do polovice.
Še ena prednost električne platforme je, da spredaj ni sredinskega tunela. Če bo sosednje vozilo parkirno preblizu vrat za izstop iz vozila, lahko brez težav prestopite na sopotnikov sedež ali obratno in izstopite iz vozila.
Prtljažnik je 500-litrski, s podrtimi sedeži pa je možno pridobiti za 1750 litrov. To je konkretnih 150 litrov manj kot pri dizelskem X5, oziroma 120 litrov manj, ko podiramo sedeže. Odprtina za masivnimi zadnjimi električno pomičnimi vrati je široka, visoka, enostavno je naložiti tudi otroški voziček. Razveseli ravno dno ob podiranju sedežev, uporabnost pa povečuje možnost vleke prikolice z maso do 2,5 tone. Na žalost moramo kable za polnjene baterije pospraviti v prtljažnik zadaj, saj spredaj nima namenskega prostora za shranjevanje.
Pospešek, ki potnike prilepi na sedež
Vozili smo BMW xDrive60, kar v prevodu pomeni, da ima dva elektromotorja s skupno močjo 400 kW in navorom 765 Nm. To v praksi pomeni, da s pospeškom navduši. Tudi zaradi velikega navora, ki je na voljo v hipu. Tudi, ko v avtu sedijo štirje potniki in je prtljažnik napolnjen s prtljago, potnikom pospešek vzame sapo. Iz mirovanja do 100 km/h pospeši v 4,6 sekunde, še nekaj dodatnih sekund je potrebnih do največje hitrosti, ki je omejena na 200 km/h.
Elektromotorji navdušijo z linearnostjo, kar pomeni, da je avto odziven ob pospešku iz mirovanja, ali ko je treba počasno vozilo prehitevati v klanec navzgor, pa tudi na avtocesti. Zdi se, da nikoli ne zmanjka moči. Tu zagotovo prekaša dizelskega X5. Mi je pa pri iX všeč njegov potovalni potencial, saj je vožnja z njim zares udobna. Kljub 23 palčnim pnevmatikam je odlično filtriral vožnjo po slabem asfaltu, še bolj je zaradi zračnega vzmetenja navdušil na makadamu, tudi med ovinki pa se kabina ne ziba pretirano.
Njegovo domače okolje je dolga avtocesta. Vožnja je nadvse udobna in tiha, prav nobene potrebe ni, da bi izbrali še brutalnejšo različico M70 xDrive. Če dodamo še odlične asistenčne sisteme, ki praktično sami ob stalnem nadzoru voznika upravljajo zavoro, plin, volan in menjalnik, je potovanje enostavno.
Tisti, ki radi vozite dinamično, boste uporabljali športni način, v katerem sicer amortizerji ojačajo, nagibaje je minimalno, podvozje pa dobro sodeluje z elektroniko štirikolesnega pogona xDrive, ki zna hitro porazdeliti moč med osema. A to ni športen avto. Omenili smo sedeže, pa tudi volan deluje zelo umetno – želeli bi manj poseganja elektronike v kriljenje.
Še nekaj smo opazili, kar zna biti manjša težava, ki pa jo rešujejo številne kamere, ki olajšajo parkiranje na testnih prostorih. V ozkih parkirnih hišah ali starejših garažah nam sicer pomaga krmiljene zadnje osi, zato je pri manevriranju bolj okreten, kot bi nakazovale njegove dimenzije, je pa lahko ovira njegova dolžina in širina, ko ga je treba potisniti na ozko parkirno mesto.
400 avtocestnih kilometrov povsem realnih
Med testom, v toplih jesenskih dneh, smo preizkušali različne nastavitve rekuperacije, ki je prilagodljiva in zmore v najmočnejšem načinu ustaviti avtomobil do mirovanja. Hvalimo. Poraba je še posebej pri električnih vozilih zelo odvisna od voznikove "težke noge!", v primeru iX pa ima velik vpliv tudi velika masa vozila. V mestnem in primestnem prometu smo namerili 17 do 18 kWh/100 kilometrov (potovalni računalnik je ob 100-odstotno napolnjeni bateriji pokazal 630 kilometrov dosega). Na avtocesti je bila poraba pri 130 km/h okoli 25 kWh/100 km, na celotnem odseku avtoceste, vključujoč dela na cesti, v dolžini 100 kilometrov pa okoli 21 kWh/100 kilometrov, kar ustreza dosegu, večjemu od 500 kilometrov vožnje.
Električna arhitektura je 400 V, kar je stopnico pod novo tehnologijo, ki jo prinaša iX3 (800 V). To pomeni nekaj počasnejše polnjenje. Na 300 kW Petrolovi polnilnici v BTC smo dosegli hitrost polnjenja 196 kW, kar je zelo dobro. V idealnih razmerah polurni postanek pomeni dodatnih 400 kilometrov vožnje, realno pa smo sicer zelo veliko baterijo z neto kapaciteto 109 kWh v 20 minutah napolnili za dodatnih 50 kW oziroma za 44 odstotkov. Za polnjenje doma je priporočljivo uporabljati stensko polnilno postajo. Standardni vgrajeni polnilnik z močjo 11 kW dopolnjuje opcijska različica z močjo 22 kW, ki je primerna za hitrejše polnjenje na trifaznih stenskih polnilnicah.
Pod črto
BMW iX xDrive60 je lahko udobna in hitra alternativa tudi za daljše poti. Do Münchna ali Dunaja več kot en 20-minutni postanek na hitri polnilnici ne bo potreben. Dobra novica za poslovne uporabnike, kjer vse več podjetij zapoveduje, da je lahko edino vozilo, ki ga vozijo v službene namene električno.
Cena je seveda premijska – za različico iX xDrive60 je treba po ceniku brez ugodnosti za električna vozila (nična boniteta) odšteti vsaj 99.990 evrov, kar je štiri tisočake nad dizelskim X5 xDrive40d.
500 kilometrov dosega na avtocesti, oz. 400 realnih? Mogoče v optimalnih pogojih, ne verjamem pa, da bi ta štromarski BMW v zimskih mesecih in vožnji po omejitvah na avtocesti zmogel kaj več od 300 kilometrov!? Predvidevam, da se bo tudi… ...prikaži več v optimalnih pogojih večina lastnikov težko približala obljubljenim rezultatom!? Je pa BMW na pravi poti, da SUV električne izvedenske postanejo alternativa bencinskim, ampak pri hitrosti vmesnega polnjenja jih čaka kar nekaj dela, glede na kitajsko konkurenco.
Zdej se je pojavila še električna švabska "rena", kot, da ze prejšnje v obliki bencinarjev in dizel smrduhov ni zadost ?
Navedba BMW 701 kilometer, vaša navedba:"100% baterija" 630 kilometrov dosega, na avtocesti več, kot 500 kilometrov...pa še cena...4000 več, kot za dizel...japajade..