Ko sem pohodil stopalko za plin, je sopotnikom vzelo dih. Da, dizli še niso rekli zadnje besede, vsaj dokler jih ne bo omejila ali prepovedala zakonodaja. Še posebej po tem, ko sem sopotnikom pojasnil, kako varčen je lahko najbolj zmogljiv dizelski stroj v BMW petici.
Nova BMW petica ni le poslovna limuzina. To je lahko v različici M 550d s štirikolesnim pogonom xDrive dvoživka - brutalni stroj za na dirkališče na eni strani, ali ekonomični potovalnik s porabo sedmih litrov na drugi strani – in to kljub moči, ki presega 400 konjskih moči in navoru 760 Nm.
Dvoživka
BMW je dizelskemu stroju v novi generaciji namenil še turbino več, zdaj ima kar štiri. Najboljše pa je, da je to, razen cene, zelo racionalno vozilo kar zadeva porabo, udobje in prilagodljivost.
Čas avtomobilske revolucije, ko o dizlih več ali manj poslušamo le slabšalnice, slavospeve pa namenjamo hibridizaciji in elektrifikaciji, v praksi - na cesti – več kot očitno še ni nastopil. Dizli so še zmeraj tu in avtomobilski proizvajalci za zdaj v njihov razvoj še vedno namenjajo lepe vsote denarja. Res je, prav BMW je v primeru svojega priključnega hibrida 530e že dokazal, da je lahko naložba v baterijsko vozilo bolj smiselna, kot v dizelsko, a na drugi strani so Bavarci z najzmogljivejšim dizelskim modelom M 550d s štirikolesnim pogonom xDrive pokazali, da čas dizlov še ni prišel h koncu.
Mala črka d pomeni, da je pod dolgim motornim pokrovom nove petice dizelski motor, oznaka 550, pa, da je spodaj nekaj "hudičevo zmogljivega".
Pod motornim pokrovom je šestvaljni twinpower turbo motor s 400 konjskimi močmi in kar 760 Nm navora. In, smo že omenili, BMW inženirji so število turbin vgrajenih v M550d dvignili na štiri! Pri čemer v tovarni obljubljajo povprečno porabo 5,9 litra na 100 km in emisije 154 gramov na prevožen kilometer. Kot kakšen dizelski „hot hatch“.
Dizajn ne izdaja kaj je pod motornim pokrovom
Elegantna zunanjost, kljub M dodelavam, ne izdaja, da gre za športnika. Z izjemo širokih izpušnih cevi na zadku in poudarjenih karoserijskih elementov ter velikih platišč, celo prej izkazuje poslovnost kot športnost.
Tako kot zunanjost tudi notranjost ne nakazuje, da gre za avtomobil z brutalnimi voznimi zmogljivostmi. Vse je v znamenju luksuza in udobja. Usnje vrhunske kakovosti najdemo na volanu, sedežih, armaturni plošči, ki je digitalizirana. Sedeži ponujajo več vrst masaže, in pri tem poudarjamo, da nas v zadnjico ne špika, ampak električno gnani mehanizmi resnično gnetejo hrbet in zadnjico. Kar je pri BMW že običajno, bi si na zadnjih sedežih želeli še več prostora za noge, medtem, ko prtljažnik ponuja več kot dovolj prostora za štiričlansko družino – tistemu, ki tudi to ni dovolj, pa si lahko izbere karavansko izvedenko z enako motorizacijo.
Občutki so ... vprašajte sopotnike
A bistvo vozila je motor in z njim povezane vozne zmogljivosti. Štiri turbine so dokaz za najbolj izpopolnjeno inženirsko tehnologijo. Zdaj je v primerjavi s predhodnikom že najbolj nežen dotik noge s stopalko za plin izražen z odzivnostjo, ki jo voznik in potniki čutijo s potiskom v hrbet in cmokom v grlu. Če imajo popolnoma električni avtomobili ves navor dosegljiv že od nič vrtljajev dalje, se tudi pri BMW 550d vse odvija zelo podobno. Že pri tisoč vrtljajih, ko je na voljo 332 Nm navora se sopotniki v avtomobilu niso več smehljali. Pri 2000 vrtljajih so s silovitim sunkom v hrbet ostali povsem tiho, ko sta se vklopili še tretja in četrta turbina, so srce začutili nekje pri grlu. Občutili so, kaj v praksi pomenijo številke na kartonu s tehnično specifikacijo vozila. Petica se je izstrelila kot dirkalni konj na startu dirke. Digitalni merilniki stotico na zaslonu izrišejo po 4,4 sekunde, pri tem zaradi štirih turbin moči nikoli ne zmanjka, vse do najvišjih vrtljajev. Prav to je njihova prednost, saj se odpirajo tako, da je navora in moči dovolj vse od 1.000 vrtljajev, pa do rdečih številk. Največja moč je pri 4.400 vrtljajih, takrat pa se boste peljali že zelo, zelo hitro.
Zdaj ima dve turbini namenjeni potisku v nizkih vrtljajih, nato pa še visokotlačni turbini, ki poskrbita, da je pospeševanje maksimalno tudi v najbolj strme avtocestne klance. V vseh primerih, naj si bo to pospeševanje na kratkih ravninah ali dolgih avtocestnih klancih, motorju nikoli ne pojame sapa, dodatno stabilnost pa zagotavlja prenos navora na vsa štiri kolesa. Kot hitri vlak se obnaša na avtocesti, pri čemer je zaradi odlične izolacije notranjosti in uglajenega motorja, hrupa v kabini zelo malo.
A pri takih avtih štejejo podrobnosti in nekaj zelo pomembnega vseeno manjka. Tista možnost bočnih sunkov, ki jih omogoča klasični M5 s pogonom zgolj na zadnji par koles. V Münchnu te opcije za čuda niso dopustili. So se pa hvalevredno posvetili zvoku šestvaljnika. Pritisk na tipko sport ga še okrepi, brbotanje takrat pridobi dodatne nizke frekvence, ki božajo ušesa v in izven avta.
4,4 sekunde od 0 do 100 km/h, poraba pa komaj dobrih sedem litrov, no povprečna, ob dinamični vožnji poskoči tja proti desetim litrom in malo čez. Izjemno, kot je izjemna tudi cena, ki je z dodatki poskočila preko 120 tisoč evrov.
Podatki o vozilu: BMW M550d xDrive
Motor: 2.993 cm3, šestvaljni, turbo dizelski
Največja moč: 294 kW (400 KM) pri 4.400 vrt/min.
Navor: 760 Nm med 2.000 in 3.000 vrt./min.
Poraba na testu: 9,2 litra/100 km (mešani cikel), normni izpust 159 g CO2/km.
Zmogljivosti: 250 km/h, 4,4 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena: 96.800 € (testni), 122.959 € (testni z dodatki)
Plusi: vozne lastnosti, tehnika, motor, menjalnik, asistenčni sistemi;
Minusi: premalo športen dizajn, cena;
lavdan, direkt za te naše luknje. Najboljš da kupiš avto za 100 jurjev ker malo žre... Itak je pa vožnja v teh peticah nemogoča, ko bi s tal vstajal je ko moraš not in ven, preglednost nikakršna. Mogoč za iz… ...prikaži več Munchna v Frankfurt vsako jutro in popoldne nazaj, za vse ostalo...
Zelo praktičen na naših cestah in omejitvah.
ko crkne 3 in 4ta turbina obmolkne še voznik, ne samo sopotnik...