Avto > Testi
11429 ogledov

Preskusili smo enega najcenejših in vsestranskih e-avtomobilov

Citroen C3 Aircross BEV
1/34
Saša Despot Citroen C3 Aircross BEV
Citroën C3 aircross je vstopil v novo, drugo generacijo, s katero je pridobil tudi zanimivo električno različico, ki se imenuje citroën ë-C3 aircross.

Citroën ë-C3-aircross je torej elektrificirana različica citroëna C3 aircrossa, ki smo ga spomladi že preskusili z osnovnim pogonski sklopom, ki ga sestavljata 1,2-litrski turbobencinski trivaljnik z močjo 74 kilovatov in šeststopenjski ročni menjalnik.

Citroen C3 Aircross BEV | Avtor: Saša Despot Citroen C3 Aircross BEV Saša Despot

Osnovne novosti, ki jih citroën C3 aircross prinaša kot model lahko kar ponovimo. V primerjavi s predhodnikom, ki je sicer tudi slovel kot precej prostoren avtomobil, je v dolžino zrasel kar za dobrega četrt metra, kar pomeni, da je dolg 4,392 metra. Če k temu dodamo še širino 1,795 metra in višino 1,66 metra, lahko ugotovimo, da kljub temu, da se uvršča v segment B-SUV, citroën C3 aircross ni ravno majhen avtomobil.

Poleg tega je zasnovan v osnovni konfiguraciji dveh kvadrov, enega za motor, drugega pa s potniško kabino, ki je prostorna tako spredaj, kot tudi zadaj. V skladu s Citroënovim pristopom do razvoja avtomobilov pa je, čeprav je citroën C3 aircross, kar je očitno, tudi v električni izvedbi zasnovan kot preprost avtomobil, kabina urejena tudi prijetno udobno. Ko k temu dodamo še prtljažnik s prostornino od 460 do 1.600 litrov, je podoba uporabnosti zaokrožena.

Citroen C3 Aircross BEV | Avtor: Saša Despot Citroen C3 Aircross BEV Saša Despot

Električni pogon

V čemer se je citroën ë-C3 aircross, ki smo ga preskusili tokrat, razlikoval od bencinskega brata, je seveda predvsem njegov električni pogonski sklop. V citroënu ë-C3 sta na voljo dve različici električnega pogona. Elektromotor je sicer v vsakem primeru enak, z močjo 83 kilovatov in navorom 125 njutonmetrov, bateriji pa sta dve. "Podaljšan" doseg do 400 kilometrov zagotavlja baterija s kapaciteto 54 kilovatnih ur, "standardnega" do 307 kilometrov pa baterija s kapaciteto 44 kilovatnih ur, ki je za hrambo energije skrbela tudi v testnem avtomobilu.

Citroën ë-C3 aircross 113 – standardni doseg

Motor: električni

Največja moč: 83 kW

Največji navor: 125 Nm

Kapaciteta baterije: 44 kWh

Zmogljivosti: 143 km/h; 12,9 s do 100 km/h

Dimenzija (D x Š x V v mm): 4.395 x 1.795 x 1.660, medosna razdalja 2.670

Prtljažnik (v litrih): 460 – 1.600

Poraba: 18,1-18,4 kWh/100 km (kombinirani cikel WLTP)

Baterija torej obeta več kot 300 kilometrov dosega, a ga bo resnici na ljubo v realnem okolju težko doseči. Prav veliko manjši pa doseg tudi ni. Z avtomobilom smo opravili malce daljši precej zahteven test porabe, ki nas je s počivališča Barje preko središča Ljubljane vodil do Kamnika in prelaza Černivec, potem pa skozi Gornji Grad in mimo Mozirja do avtoceste in po avtocesti nazaj do počivališča Barje.

Citroen C3 Aircross BEV | Avtor: Saša Despot Citroen C3 Aircross BEV Saša Despot

Izkazalo se je, da je krivulja porabe najbolj naklonjena mestnemu in primestnemu okolju ter regionalnim cestam, kjer je tudi precej zaviranja, manj prijazna pa je do njega avtocestna vožnja, saj je za dobrih 63 kilometrov motor porabil 33 odstotkov baterije. To niti ni presenetljivo. Povečana je bila tudi poraba elektrike med vzponom na prelaz Črnivec, na spustu pa se je izkazalo, da rekuperacija zavorne energije ni najbolj učinkovita, saj je bila med spustom s prelaza in približno polovičnim ravnim odsekom po dolini obnova kapacitete samo "ničelna". Nekateri drugi električni avtomobili so namreč na enakem dosegu celo povečali kapaciteto elektrike v bateriji.

Učinkovito polnjenje

Kljub temu to verjetno ne bo vplivalo na morebitno odločitev o nakupu, saj je citroën ë-C3 predvsem urban avtomobil, ki bo večino poti opravil v bolj ali manj urbanih okoljih, za katere je ustvarjen. Verjetno bo v tem primeru dovolj polnjenje čez noč s polnilnikom na krovu, ki dovoljuje enofazno polnjenje z močjo do 7,4 kilovata, oziroma za doplačilo trifazno polnjenje z močjo do 11 kilovatov. Sam sem skoraj pol testnega termina shajal z občasnim polnjenjem baterij na uličnih AC priključkih.

citroën ë-C3 aircross | Avtor: Matija_Janežič Matija_Janežič

Če pa je potrebno hitro polnjenje, je to možno z močjo do 100 kilovatov, za polnjenje z 10 do 80 odstotkov kapacitete pa v tem primeru zadostuje dobrih 26 minut, če je polna moč seveda na voljo.

Med dejanskim polnjenjem z 20-odstotne kapacitete je moč polnjenja v začetku znašala 90 kilovatov in je približno do 60-odstotne  kapacitete potekalo z močmi več kot 70 odstotkov. Šele potem je začela moč počasi padati in pri 80-odstotni kapaciteti končala približno pri 30 do 35 kilovatih. Potem pa se je moč polnjenja radikalno zmanjšala na 20 kilovatov, kar kaže, da je kontrolni softver baterije urejen tako, da je, ko je napolnjena preko 80 odstotkov, ne preobremenjuje s preveliko močjo.

citroën ë-C3 aircross | Avtor: Matija_Janežič Matija_Janežič

Voznik namreč nima pravega vpliva na potek polnjenja, kar velja za celotni uporabniški vmesnik avtomobila. Edina možnost upravljanja električnega pogona je stikalo za izbiranje voznih programov, kjer je poleg programa D na voljo še program C (charge) za malce več regenerativnega zaviranja.

Sicer pa je vožnja citroëna ë-C3 aircrossa bolj ali manj enaka vožnji citroëna C3 aircrossa z bencinskim motorjem. Motor celo bolje od bencinskega opravi z ne pretežkim avtomobilom, zaradi nizko vgrajenih baterij pa so vozne lastnosti celo nekoliko bolj zanesljive kot na bencinskem citroënu C3 aircrossu. Je pa tudi vzmetenje malce bolj trdo.

Citroen C3 Aircross BEV | Avtor: Saša Despot Citroen C3 Aircross BEV Saša Despot

Podobnost z bencinskim bratom velja tudi za delovno okolje C-ZEN z ličnimi, a precej osnovnimi v armaturno ploščo integriranimi merilniki, ter zaslonom infotainmenta, ki ponuja bolj ali manj enako funkcionalnost kot tudi ostali citroëni. Tako kot v bencinskem bratu pa je tudi v električnem notranjost polna našitkov z vzpodbudnimi sporočili.

Citroën ë-C3 aircross je seveda dražji od osnovnega bencinskega brata, a se z osnovno ceno 26.690 za najmanj in 29.900 za najbolj opremljeno različico uvršča med cenovno dostopnejše električne avtomobile. Čeprav je resnici na ljubo v zadnjih mesecih dobil veliko resnih tekmecev. Če kupec pridobi eko subvencijo je lahko celo cenejši od hibridnega citroëna C3 aircrossa in bi se gotovo lahko znašel na radarju tistega kupca, ki si želi cenovno dostopen električni avtomobil brez komplikacij.

dezurni@styria-media.si

Citroen C3 Aircross BEV | Avtor: Saša Despot Citroen C3 Aircross BEV Saša Despot

Komentarjev 7
  • sandi76 20:47 14.november 2025.

    Sem že mislil, da ste preskusili kakšen avto, pa vidim, da ste imeli Citroena !

  • rd2dmk2 10:14 14.november 2025.

    samo še na kitajskem mora biti skup šrauban, pa bi se dalo razmislit o nakupu. tile EU avti so danes bolj zanič sestavljeni kot če bi jih delali v vrtcih otročat med igro.

  • Avatar Garancija
    Garancija 10:05 14.november 2025.

    Največji navor: 125 Nm,4 odrasle v avto pa prtljaga,pa ga moraš riniti v hrib