Pri Toyoti ne skrivajo dejstva, da je njihov novi lahki gospodarski predstavnik oziroma družinski enoprostorec bolj grobe sorte, nastal v sodelovanju s francosko avtomobilsko skupino.
Bi ga lahko torej kot edinega predstavnika, ki formalno ne prihaja iz skupine PSA, s kateri Toyota že vrsto let sodeluje, šaljivo poimenovali kot d'Artagnana v družbi treh mušketirjev? Saj se spomnite znamenitih junakov? Morda. A potem moramo ugotoviti, katere izmed treh mušketirjev zastopajo drugi trije avtomobili, ki so nastali na isti šasiji in tudi prihajajo z istih tekočih trakov.
Kdo je kdo?
Morda bi najbolj živahno oblikovani citroën berlingo lahko bil najbolj ekstrovertirani in veseljaški predstavnik skupine Porthos. Peugeot rifter kot predstavnik znamke, ki stoji za preporodom skupine PSA in jo je z nakupom Citroëna pred leti tudi utemeljila, bi lahko prevzel vlogo podjetnega melanhoničnega mušketirja Athosa, vloga jezuita vesele narave Aramisa pa bi lahko pripadla oplu combu, ki nastopa s kombinacijo nemške resnosti in romanske prilagodljivosti situacijam. In toyota proace city bi v tej povezavi lahko bila d'Artagnan, ki se je skupini mušketirjev pridružil zadnji.
A pustimo asociacije na znamenite junake Dumasovih romanov ob strani in se posvetimo avtomobilu. Toyota proace city verso 1,5 D-4D family, kakor se je s polnim nazivom imenoval testni avtomobil, je torej vozilo, ki ga Toyota tako kot pred njim že malčka aygo ali večji proace verso, izdeluje v navezi s skupino PSA. V tem primeru so pri razvoju bolj kot pri Toyoti imeli besedo pri skupini PSA, kar se vidi.
Zunaj se sicer predvsem s sprednjim delom proace city močno oddalji od francoskih in nemškega bratrancev, saj bolj spominja na Toyotine enoprostoprce, kot sta toyota proace verso in že opuščeni, a ne pozabljeni enoprostorec toyota verso ali pa Toyotii križanci, če pa se pogled preseli na boke in zadek, je sprememb v primerjavi s sorojenci bolj malo. A to gotovo ni slabo, saj gre v splošnem za zelo privlačno oblikovane avtomobile, kar velja tudi za toyoto proace city.
»Dejavu » občutek
Enako je z notranjostjo, kjer na pripadnost znamki v bistvu opozarjajo zgolj Toyotin logo na volanskem obroču, pozdravna grafika infozabavnega sistema in zaslončka med merilniki ter nekaj drugih podrobnosti , sicer pa pozorno oko hitro opazi, da si je toyota proace citiy zgled vzel predvsem pri citroënu berlingu.
Notranjost je zato morda iz manj kakovostnih materialov kot pa bi bila, če bi bil proce city povsem Toyotin izdelek, infozabavni sistem pri Toyoti običajno tudi nekoliko bolje premislijo, a to je v glavnem tudi vse, kar lahko japonski odločitvi očitamo. A če v kateremkoli od drugih treh sorojencev še niste sedeli, boste sorodstvo le težko prepoznali, saj proace kljub skupnim genom izraža povsem dovolj znamkinega značaja, po zaslugi radoživega značaja izvirnika pa je dovolj usklajen tudi s strategijo Toyotinega predsednika Akia Toyode, ki ne mara dolgočasnih avtomobilov.
Tako kot ostala trojica, je tudi toyota proace city prostoren in praktičen avtomobil, z veliko prilagodljivosti in odlagališč in velikim prtljažnikom, ki ga je mogoče povečati v zares prevozniškega. To zadnje je sicer le domnevamo, saje je imel testni proace city za zadnjo klopjo togo pregrado, s katero se kategorizira za gospodarsko različico, ki podjetnikom omogoča nakup za njihov podjetje. A kljub vsemu gre za veliko praznino, v katero lahko manjše predmete prikladno položimo tudi skozi zadnjo šipo, ki jo lahko odpremo posamično.
Dizelski motor
Toyota bo mogoče kdaj v proace city vgradila hibridni pogonski sklop, a za zdaj ostaja med njenimi redkimi preostalimi avtomobili z dizelskim motorjem. Ge za znani 1,5-litrski turbodizelski štirivaljnik skupine PSA, ki v toyoti proace city nosi oznako 1,5 D-4D in razvija moč 96 kilovatov ter v kombinaciji s šeststopenjskim ročnim menjalnikom povsem solidno opravi s praznim avtomobilom, obeta pa tudi dovolj odzivnosti ob polnem, ko skupna masa lahko krepko preseže dve toni, k temu pa lahko dodamo še prikolico z maso do 1,2 tone. Razmeroma ugodna je tudi poraba goriva, ki se giblje okoli sedmih litrov dizla na sto kilometrov in je lahko tudi manjša.
Med vožnjo se proaceu city sicer pozna, da je v bistvu produkt sodobne francoske tehnične šole, saj je njegovo podvozje mehko in solidno požira neravnine, čeprav marsikatero tudi malce neprijetno prenese na potnike. Hkrati v kombinaciji z natančnim volanom omogoči tudi precej živahno vožnjo skozi ovinke, seveda ob upoštevanju, da vendarle sedimo v precej visokem in nagibajočem se lahkem gospodarskem vozilu.
Je torej toyota proace city pravi d'Artagnan v družbi treh mušketirjev? Vsekakor ima po eni strani z njimi veliko skupnega, a mu ostane tudi dovolj samosvojih potez, da ga ne boste zamenjali s Porthosom, Athosom ali Aramisom. Z njegovim nakupom se navsezadnje vključite tudi v Toyotino servisno mrežo, kar bi za marsikaterega kupca lahko bilo dovolj tehten razlog, da se odloči zanj.
Podatki o vozilu: toyota proace city verso 1,5 D-4D family
Motor: turbodizelski, štirivaljni, 1.499 ccm
Največja moč: 96 kW (130 KM) pri 3.750 vrtljajih
Največji navor: 300 Nm pri 1.750 vrtljajih
Zmogljivosti: 185 km/h, 10,3 sekunde od 0 do 100 km/h
Dimenzija (D x Š x V v mm): 4,403 x 1.848 x 1.880, medosna razdalja 2.785
Prtljažnik (v litrih): 775
Poraba: 5,7 litra/100 km (kombinirani cikel NEDC), izpusti CO2: 119 g/km
Cena v evrih: 23.310
Plusi: Privlačen videz, udobje, oblika, oprema, motor, menjalnik, vozne lastnosti.
Minusi: podvozje včasih ne ublaži dovolj udarcev.
www︎.︎Domeser︆.︆com - oddličen prrojekt za odrrasle, ki želikko najti parrtnerja za seks
Čissti kangu, samo logo toyote