Avto > Testi
2642 ogledov

Dva atraktivna mercedesa, ki sta pogosta tudi na naših cestah

Mercedes Benz CLA
1/54
Saša Despot
Še pred prihodom nove generacije, smo preizkusili dva kompaktna mercedesa, s katerima je znamka prestižnih vozil napadla predvsem mlajše kupce. Poleg atraktivne oblike, je za oba modela značilna tudi bolj dinamična, športna vožnja. Mercedesu je pri CLA coupeju in CLA shooting braku tudi v množičnem in cenejšem segmentu uspelo ohraniti premijski duh. To lahko občutite v vožnji, vidite pa tudi v dizajnu, izdelavi in naboru vgrajenih tehnologij.

Mercedes je pred dobrimi desetimi leti presenetil na trg ponudil atraktiven kompaktni model CLA coupe, pod obliko katerega se je podpisal vodja zunanjega oblikovanja pri Mercedesu Slovenec Robert Lešnik. Zaradi zapeljive oblike so mu hitro nadeli vzdevek Baby CLS. Po večjem modelu CLS, ki velja za enega najlepših vozil znamke Mercedes-Benz vseh časov. Dve leti kasneje je sledila še karavanska različica CLA shooting brake z bolj uporabnim prtljažnikom. Od leta 2019 je na trgu druga aktualna generacija, ki so jo v vmesnem obdobju tudi posodobili. Že marca pa so v Rimu pred nami razkrili novo generacijo, ki bo revolucionarna in na ceste prihaja še letos.

Mercedes Benz CLA | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Mercedes Benz CLA | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Oba modela, CLA coupe in CLA shooting brake, sta del družine kompaktnih vozil, ki jih je Mercedes namenil pomlajevanju klientele, saj v primerjavi z modeli s črkami od C naprej tudi cenovno odstopajo navzdol. Oba avtomobila smo še pred prihodom nove generacije CLA, dinamično zapeljali na poligonu varne vožnje.

Ključne lastnosti mercedesa CLA kupeja in CLA shooting brake 

  • Oblikovni posebnež - kupe s štirimi vrati brez okvirjev ali športni karavan shooting brake
  • Infotainment sistem MBUX (Mercedes-Benz User Experience): vključuje glasovno upravljanje, intuitivno upravljanje zaslona na dotik in širok spekter digitalnih funkcij, ki delujejo s pomočjo umetne inteligence
  • Povsem digitalni instrumentni panel: Digitalni zaslon z visoko ločljivostjo, ki nadomešča tradicionalne analogne merilnike
  • Povečana prostornost: Kljub kompaktnim dimenzijam ponuja dovolj prostora za potnike v sprednjem in zadnjem delu
  • Dobra vodljivost in agilnost, kar omogoča enostavno vožnjo tako v mestih kot tudi na odprtih cestah. Izpostavljamo natančen volan in športno podvozje
  • Možnost izbire Air Body Control (zračno vzmetenje), ki omogoča prilagodljivo trdoto podvozja za optimalno udobje vožnje ali športno dinamiko, odvisno od želja voznika.

Mercedes Benz CLA | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Mercedes Benz CLA | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Mercedes Benz CLA | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Mercedes Benz CLA | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Poudarek pri obeh CLA-jih je bil na športnem videzu in tudi dinamični vožnji. Oba modela imata serijsko komfortno podvozje - opcijsko znižano komfortno ali pa podvozje s prilagodljivim blažilnim sistemom. Prav tako lahko kupci serijsko računajo na sistem neposrednega krmiljenja, v paketu voznih asistentov pa vozilo dobi še aktivni krmilni sistem. Kar zadeva tehnične in pogonske rešitve pa gre za kopiranje razreda A in B.

Mercedes Benz CLA | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Mercedes Benz CLA | Avtor: Saša Despot Saša Despot

CLA coupe je namenjen kupcem, ki želijo izstopati. Čeprav smo v pričakovanju nove generacije, je aktualni model zaradi brezčasne oblike še vedno šik in moderen. Pokrov motorja je nižji, bolj plosk (raven), ožji so žarometi. Motorna maska je nagnjena za 5 stopinj, s čimer so oblikovalci naredili še bolj izrazit nos morskega psa. Poznavalci modela bodo takoj opazili še spremenjene zračne odprtine, kupci pa si lahko v korist še bolj dinamične podobe omislijo AMG dodatke. AMG Bodystyling prinaša AMG sprednji in zadnji odbijač ter AMG bočne pragove, maska hladilnika ima kromirane vstavke, platišča s podpisom AMG so za palec večja in merijo 18-palcev, dodan je športni zavorni sistem s perforiranimi diski na sprednji osi in seveda znižano komfortno podvozje.

Mercedes Benz CLA | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Mercedes Benz CLA | Avtor: Saša Despot Saša Despot

K dinamični podobi poskrbi še razširjen zadek, predvsem na račun širših kolotekov. Zadaj so širše tudi dvodelne luči, prtljažna vrata so večja in omogočajo lažje natovarjanja, saj je širina nakladalne odprtine večja za kar 26,2 centimetra, registrska tablica pa je pomaknjena navzdol.

Športni karavan kot uspešen eksperiment

Vse našteto do C stebrička velja tudi za shooting brake, t. i. športni karavan. Leta 2015 je šlo za eksperiment brez tekmecev. In kot kaže, je eksperiment uspel, saj je avantgardni karavan uspel ubraniti svoje mesto tudi po menjavi generacij. Osnova je 4-vratni kupe z, za kompaktno vozilo, radodarno medosno razdaljo 2,73 metra. Vendar je v primeru shooting brake različice zadek povsem drugačen. Podaljšana streha in tretja stranska okna naredijo CLA shooting brake športno "odrezan" karavan.

Mercedes Benz CLA | Avtor: Saša Despot Saša Despot
Mercedes Benz CLA | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Spredaj je maska "Sharknose" z negativnim naklonom, ki prav tako spominja na nos morskega psa, z diamantnim učinkom in značilnim reliefom na sprednjem pokrovu motorja kot pri CLA coupéju. Ozke so tudi zadnje luči, ki segajo globoko v prtljažna vrata, in prostor za registrsko tablico, ki je v primerjavi s kombilimuzino in limuzino pomaknjena v odbijač. Tudi v primer CLA shooting lahko kupci izbirajo med oblikovno linijo progressive in športno AMG Line. Prvi krepi tehnološki, drugi pa športni poudarek. Boj z zračnimi linijami v vetrovniku se je končal s koeficientom Cd 0,26, kar je tri stotinke šibkejši rezultat kot pri CLA.

Vendar pa je povečanje formata pozitivno vplivalo na notranjost. Sprednji potniki imajo 35 mm več prostora za komolce in do 44 mm več prostora zadaj. Za noge je spredaj in zadaj še malenkost več prostora. V primeru shooting brake gre tudi za malenkost lažje vstopanje, zlasti na zadnje sedeže.

Mercedes Benz CLA | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Največji bonus pa je prtljažni prostor. Sprejme do 505 litrov tovora, 45 več kot kupe CLA. Kupci bodo cenili tudi lažje natovarjanje večjih predmetov v prtljažnik, ki je posledica razširjene vhodne odprtine.

Premijsko vzdušje v kabini

Notranjost obeh modelov je sicer povsem poenotena z ostalimi modeli v kompaktnem razredu znamke Mercedes-Benz. Oblikovalcem je uspelo ustvariti resnično razkošno vzdušje. Izbor materialov, njihova sestava in obdelava detajlov so vredni znamke Mercedes-Benz. Osvetljene reže za zrak turbine so videti fantastično, prav tako usnjena armaturna plošča. Ergonomija je zelo dobra. Čeprav sedeži niso večji od standardnih za ta razred, so zelo udobni. Takoj vam bo všeč trikraki volan, čeprav se je na njegove kapacitivne gumbe treba kar navaditi. Deluje zanesljivo. Izbirna ročica menjalnika je, kot je že leta v navadi, na desni strani volanskega droga, brisalce pa za spremembo upravljamo na levi.

Mercedes Benz CLA | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Tudi z informacijsko-razvedrilnim sistemom MBUX ne zaostajata za razkošnejšimi razredi C ali E. Dva povezana 10,25-palčna zaslona ustvarjata neprekinjen zaslon. Površina je manjša, vendar je zaslon pregleden. To velja tudi za podrobno grafiko. Izbirate lahko med klasičnimi, športnimi ali pomanjšanimi prikazi. Navigacija se lahko projicira neposredno pred voznika. Osrednji zaslon na dotik se odziva zelo hitro. Meniji so pregledni in logični.

AMG notranjost pa prinaša športne sedeže z oblazinjenjem v Imitaciji usnja, večfunkcijski športni volan v nappa usnju, tudi predpražniki nosijo oznako AMG, seveda so vgrajena tudi športna pedala za boljši občutek pod podplati, ko se vozimo hitreje.
V vsakem primeru se v CLA sedi zelo športno, kar pomeni nizko. To vpliva tudi na boljše občutke med hitrim vijuganjem med ovinki. 

Mercedes Benz CLA | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Občutek za volanom zelo športen

Pod pokrovom coupeja in shooting brakea je bil 4-valjni dizel z oznako 200d. To je dvolitrski motor, ki nagovarja širok krog kupcev, predvsem na račun racionalnosti porabe goriva, pa tudi moči. Čeprav na papirju pod motornim pokrovom le 150 konjskih moči, pa se ne boste pritoževali nad pomanjkanjem dinamike v avtomobilu. Temu pritrjuje tudi podatek o dobrih osmih sekundah za pospešek od 0 do 100 km/h. In ima dovolj moči tudi pri večjih hitrostih, tako da prehitevanje ni težava. Cenili boste porabo goriva, ki jo lahko brzdate krepko pod šestimi litri plinskega olja na 100 kilometrov. K dinamiki svoje pristavi še osemstopenjski samodejni menjalnik, ki prestavlja natančno in hitro.

Mercedes Benz CLA | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Ko vklopimo način voznega programa sport, to prinaša bolj dinamične nastavitve. To pomeni prilagojeno odzivanje sklopke, menjalnik prestavlja v višjih vrtljajih, volan hipoma otrdi. Ker smo lahko preizkusili tudi podvozje s prilagodljivim blažilnim sistemom, se v programu sport opazi tudi rahla prilagoditev glede trdote vzmetenja. Podvozje je v obeh primeri dobro izolirano pred hrupom pnevmatik.

In v CLA-ju se boste vozili predvsem uživaško. Malo je podoben športnemu avtomobilu. Tako kupe kot karavan sta stabilna v ovinkih in zelo okretna. Tisti, ki želi še več ima na izbiro široko paleto pogonskih možnosti, od zmogljivejšega dizla, do štirikolesnega pogona in tudi AMG modelov s pospeškom pod štirimi sekundami od 0 do 100 km/h.
Dobro pa se znajde tudi na avtocesti. Všeč nam je bilo predvsem to, da aerodinamičnega hrupa tako rekoč ne opazi, tudi podvozje je izjemno tiho, zato je lahko to tudi dober potovalnik.

Mercedes Benz CLA | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Zaključek

Ocenjevanje mercedes-benz CLA shooting brake je malo bolj težavno, kot za kupeja, saj na trgu ni neposrednega tekmeca, s katerim bi ga lahko primerjal. Avto je prav gotovo posebnež. Je pa njegov dizajn atraktiven, kot velja tudi za kupeja. Vendar pri obeh ne gre le za stilski videz, temveč tudi za zelo dobre vozne lastnosti, zvočno izolacijo in spodobno udobje.

dezurni@styria-media.si