Prenovljeni fiat 500L vztraja v razredu manjših enoprostorcev, torej razreda, ki ima glede na prodajne trende zgolj dve možnosti - da izumre, ali pa da se čim bolj zlije s priljubljenim videzom križancev oziroma športnih terencev. V italijana je val novih nakupnih navad na polno pljusknil nekje na sredi življenjskega cikla, zato je logično, da skuša rešiti, kar se še da.
Prenova retro zunanjosti je ravno pravšnja, da ostaja na strani svežine - lične dnevne LED luči, malce zategnjen obraz, prilagojen videz ostalih svetil … Bolj mi ugaja tudi znotraj - nov volan pušča dober vtis, upravljanje klimatizacije je enostavno, ročica menjalnika je bližje in tudi sedenje se je izboljšalo. Še vedno pa nimam kam nasloniti komolcev - naslonjalo na levih vratih je predaleč, desni komolec se na ozkem počivalu počuti kot na salamoreznici.
Škoda, da jim ni uspelo ujeti duha sodobnosti, ki ga izžareva serijski Uconnect sistem, še pri merilnikih pred volanom - informacije na njem se prikazujejo po načelu veliko-in-malo. Oziroma ko je podatek o stopnji nastavljivosti prednjih žarometov tako pomemben, da se mora stalno kazati pred očmi, medtem ko pri iskanju precej pomembnejših informacij napenjaš oči.
Vsakodnevna uporabnost? Tu je 500L zelo močan. Znotraj deluje precej večji kot navzven in prav zlahka je prvi avto za do štiričlansko in racionalno družino, ki je ne moti obilica trde plastike in ne ravno kakovostna obdelava spojev, oziroma v vsej tej robustnosti vidi celo prednost. V pomoč je vzdolžno pomična zadnja klop in velikih 400 litrov prtljažnika z nastavljivim dnom.
Najvišja razpoložljiva oprema cross, ki jo je imel testnik, spominja na tisto, kar počne Dacia s svojo blagovno znamko Stepway, torej dajanje videza off-road zmogljivosti. Pri 500L crossu je nekoliko višje podvozje še dopolnjeno z grobimi pnevmatikami in programom za prenos moči na spolzki podlagi. Tudi plazenje navzdol obvlada. Da, takšen 500L cross je lahko prav verodostojna skrižana alternativa.
Vožnja? Pričakovanja naj bodo zmerna, o kakšnem polaganju ovinkov bi težko govoril zaradi precej ohlapnega volana in vpetja koles. Precej bolje se počuti v mestnem vrvežu, visok položaj sedenja, velike steklene površine, vzvratna kamera z ostro sliko, oglate mere in še mehki program delovanja volana so njegova močna orožja.
Testni avto je bil opremljen z najmočnejšim, 1,6-litrskim dizelskim motorjem, ki je sposoben na avtocesti avto pognati v pravi dir. Gladkost prestavne ročice sicer rada zaostaja, je pa tak pogon zelo dober za pogosta potovanja med slovenskimi pokrajinami. Poraba je ostala pod šestimi litri, kar je dober rezultat, a nič izjemnega.
Cena najbogatejšega paketa opreme cross in najmočnejšega dizelskega motorja z vnaprej obljubljenim popustom presega 20 tisoč evrov. Huh, pogled na cenike pravih križancev, denimo suzukija vitare ali dacia dusterja, oziroma uporabnih manjših enoprostorcev, denimo honde jazz, kaže, da se 500L ne bo prodajal sam od sebe. Potrebno bo zagreti prava čustva. No, saj Italijani to včasih znajo.
Podatki o vozilu (fiat 500L cross)
Motor: 1.589 cm3, turbo, dizel, štirivaljnik
Moč: 88 kW (120 KM) pri 3.750 vrt/min.
Navor: 320 Nm pri 1.750 vrt./min.
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.276 × 1.800 × 1.679, medosna razdalja 2.612
Prtljažnik (v litrih): 400 -1.480
Poraba na testu: 5,9 litra/100 km (mešani cikel), izpusti CO2: 114 g/km
Zmogljivosti: 183 km/h, 11,5 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena v evrih: od 22.490 (osnovni, brez popusta)
PLUSI: dobrodošla prenova v detajlih, notranja prostornost in uporabnost, živahen motor, terenska oprava.
MINUSI: še vedno neprepričljiva volan in vožnja, detajli, ki štejejo, cena.