Avto > Testi
1306 ogledov

Fordova večna mladenka s tehniko prihodnosti

Ford Fiesta mHEV
1/30
Saša Despot
Ford fiesta je v sedanji generaciji na trgu že od leta 2017, a to ne pomeni, da ne more dobiti še kaj novega. Najnovejša pridobitev je blagi hibrid.

Fiesta je torej že precej pri koncu življenja trenutne generacije, a po kratkem druženju z njo lahko povem, da se ji leta prav nič ne poznajo in da je še vedno zelo svež, živahen, udoben in predvsem privlačen  avtomobil, ki se ga ne bi branil niti v svoj garaži.

Ford Fiesta Active Nov trend Avto Test ford fiesta active: tale se ne ustavi kar tako

Ford Fiesta mHEV | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Po novem pa je tudi malce bolj prijazen okolju. V testni fiesti je namreč že domačemu 92-kilovatnemu trivaljniku z delovno prostornino dobrega litra pomagal blagi hibrid, integrirani starter-generator. Zagonski elektromotor torej, ki lahko opravlja tudi vlogo generatorja elektrike in ki je z motorjem povezan preko jermena. Celotni sklop deluje pri 48-voltni električni napetosti.

Dva načina

Takšen blagi hibrid, ki ga pri Fordu označujejo s kratico mHEV, lahko deluje na dva načina. V prvem načinu elektromotor bencinskemu doda navor 24 njutonmetrov in mu tako predvsem v času »turbo luknje«, preden »prime« turbo polnilnik torej, pomaga pri pospeševanju in ga deloma razbremeni.

Ford Fiesta mHEV | Avtor: Saša Despot Saša Despot

V drugem načinu elektromotor najvišjemu navoru bencinskega motorja, ki znaša 170 njutonmetrov in je na razpolago v širokem območju med 1.500 in 4.500 vrtljaji, doda še 20 njutonmetrov, in mu tako pomaga, ko ga ta zares potrebuje veliko.

Ford Fiesta ST Avto Ima komaj za plastenko, a želi izprašiti male rakete

Obe vrsti pomoči se ne poznata toliko pri boljših pospeških, ki jih resnici na ljubo zares ne občutite, ampak bolj pri malce manjši porabi goriva. Preko prsta se poraba zmanjša za pet do deset odstotkov, kar je malce težko preveriti v praksi, zato bomo morali navedbi kar zaupati.

Ford Fiesta mHEV | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Pomembno vlogo elektromotor opravlja tudi med križarjenji po avtocesti, tako imenovanim »coastingom«, ko za nekaj časa lahko celo ugasne bencinski motor, pri vzdrževanju hitrosti pa s kratkim vključevanjem avtomobilu pomaga elektromotor. Seveda pa elektromotor med pojemki pridobiva tudi elektriko, ki jo shrani v baterijo, potem pa porabi za pomoč bencinskemu motorju in napajanje pomožnih naprav.

Krilato kolesce in baterija

Zanimivo je tudi, kako blagi hibrid na svoje delovanje opozarja voznika. Na armaturni plošči se namreč tedaj, ko z delovanjem pomaga bencinskemu motorju, izriše slikica kolesa s krilcem, med polnjenjem baterije pa slikica baterije. Merilniki so sicer v današnji poplavi digitalnih armaturnih plošč prava osvežitev, saj so povsem klasični, z digitalno dobo pa jih povezuje le majhen črnobeli zaslonček na tekoče kristale.

Ford Fiesta mHEV | Avtor: Saša Despot Saša Despot

»Klasičen« je tudi menjalnik, saj gre za preskušeno šeststopenjsko ročno napravo, ki deluje natanko tako, kot od Forda tudi pričakujemo. Prestavljanje je namreč hitro, natančno in zanelsjivo, prestavna razmerja pa so varčevalno dolga a ne predolga. In skupaj v sodelovanju z natančnim volanom in solidnim podvozjem, ki je kos različnim terenom in tudi v glavnem poskrbi za solidno blaženje, gotovo pripomore k dinamiki, ki smo je bili pri fiesti že od nekdaj vajeni. Seveda pa vse skupaj poteka tudi v sodelovanju z živahnim trivaljnikom, nad katerim se gotovo nismo pritoževali niti prej, okrepljen z blagim hibridom pa je postal še malce bolj živahen.

Ford Focus ST ST poln trikov Avto Focus ST kot zadnja krona legendarnega podrazreda

V notranjosti je seveda fiesta takšna, kot vse druge fieste trenutne generacije, ki smo jih preskusili doslej, saj blagi hibridni dodatki niso v ničemer vplivali na razporeditev prostora. Ergonomija voznikovega delovnega prostora je še vedno odlična, soliden je tudi infozabavni sistem SYNC3, enako kot za voznikovo je dobro poskrbljeno tudi za sovoznikovo udobje, le zadaj je treba odraslim sprejeti nekaj prostorskih kompromisov. Prtljažnik pa je tudi nekje v razrednem povprečju.

Ford Fiesta mHEV | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Če vam je torej fiesta všeč in bi radi uživali tudi dobrobiti (blage) hibridizacije, je takšna prav gotovo dobra izbira. Testna z opremo titanium, v kateri najdete marsikaj, sicer stane malce manj kot devetnajst tisočakov in pol, kar bi mogoče lahko koga malce odvrnilo, manj opremljena hibridzirana fiesta pa je na voljo že manj kot sedemnajst tisočakov.

Ford Ranger Raptor Mad Max Avto Preizkusili smo razvpiti športni poltovornjak

ford fiesta 1.0 ecoboost hybrid 92 kW (125KM) mHEV

Motor: bencinski, trivaljni, 998 ccm

Največja moč: 92 kW (125 KM) pri 6.000 vrtljajih

Največji navor: 170 Nm pri 1.500-4.500 vrtljajih

Zmogljivosti: 203 km/h, 9,4 sekunde od 0 do 100 km/h

Dimenzija (D x Š x V v mm): 4.068 x 1.783 x 1.498, medosna razdalja 2.493

Prtljažnik (v litrih): 303 – 984

Poraba: 4,0 litra/100 km (kombinirani cikel NEDC), izpusti CO2: 92 g/km

Cena v evrih: 19.360

Ford Fiesta mHEV | Avtor: Saša Despot Saša Despot

ford evos, šanghaj Avto Je Ford napovedal mondeovega naslednika?
Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.