Če smo še pred desetletjem novinarji kot po pravilu poleti preizkušali kabriolete različnih velikosti, znamk in modelov, so danes postali tudi v naših vrstah prava redkost. Ohranjajo jih eksotični proizvajalci vozil, ki s ceno hitro presežejo 200.000 evrov, pa tudi premijske avtomobilske znamke. Med njimi je tudi Mini, ki s svojimi vozili stavi na gokart občutek in uživaštvo, tudi z vetrom v laseh. In mini cooper S cabrio je čistokrvni predstavnik kabrioletov, kot smo jih poznali. Z mehko in povsem električno zložljivo streho.
Minijev kabriolet ostaja avto za uživače, sploh z zmogljivim dvolitrskim štirivaljnim motorjem, ki ob pritiskanju stopalke za plin lepo zaprede, vozniku pa z natančnim volanom in zabavnim podvozjem ponuja obilo uživaških trenutkov.
Zadaj za male nogice
Tudi v tej generaciji mini cabrio torej ostaja zvest tekstilni strehi, ki jo je v našem primeru krasila slavna britanska zastava (union Jack), ki je zaščitni znak vozil znamke Mini. Čeprav vozilo v dolžino meri le 3,82 metra, medosje pa je raztegnjeno na zgolj 2,49 metra, ima v kabini vgrajene štiri sedeže. Na zadnja sedeža se vstopa skozi prednja bočna vrata. Cooper cabrio je namreč na voljo v trivratni izvedenki. Če imate otroke, kot v mojem primeru, to še gre, le vstavljanje otroških sedežev je malo bolj zoprno. Otroci zlahka dostopajo do zadnjih dveh sedežev, tudi za noge desetletnice in sedemletnice je bilo dovolj prostora. Drugače je, ko mora zadaj sedeti odrasel človek. Prostor zadaj je zelo omejen. Enako velja za prtljažnik. Z zloženo streho sprejme 160 litrov, z zaprto pa 55 litrov več. V prtljažni prostor se dostopa skozi tretja vrata na tečajih.
Notranjost preizkušenega avtomobila je znana. Kljub temu, da prihaja nova generacija vozil Mini, ki smo jo na Žurnal že spoznali na BMW in MINI dnevih v Münchnu, pa še vedno deluje premijsko, tako z materiali, kot kakovostjo izdelave. K temu so pripomogli predvsem sedeži s prešitim usnjem, poznan okrogel zaslon, ki ostaja zaščitni znak vozil Mini, in, ki glede na okoliščine spreminja barvo okvirja. Sistem, ki prikazuje navigacijo, radio in druge zahteve sodobnega časa, lahko upravljate preko znanega vrtljivega gumba, kar še vedno hvalimo. Voznik ima v rokah eleganten volan in pred očmi zelo dober projekcijski zaslon.
Dva obraza
Kabriolet je vsekakor avto z "dvema obrazoma". Enega pokaže s spuščeno in drugega s postavljeno streho. S postavljeno streho nudi veliko manj zabavnih trenutkov, čeprav je streha iz visokokakovostnih materialov in obljublja trajnost. Vdora zunanjega hrupa v kabino ne more preprečiti. V hladnejših jutrih ali večerih je treba tudi prej vklopiti ogrevanje kabine. Ko streho s pritiskom na stikalo hitro zložimo, pa pokaže tisti atraktiven in zabaven karakter. Za varnost je dobro poskrbljeno. Vozilo ima vgrajene varnostne loke, ki se pokažejo le, ko je v nevarnosti prevrnitev avtomobila. Do takrat ne pokvari videza.
Zlaganje strehe tudi med vožnjo
Zlaganje tekstilne strehe je povsem samodejno. Vozniku ni več treba ničesar sprostiti ali zavarovati. Samo drži za stikalo in streha bo izginila, ali pa se prikazala. Upravljanje s streho je možno do hitrosti 30 km/h in traja 18 sekund. Če zadaj ni potnikov, lahko posadka spredaj nad sedežema zadaj namesti usmerjevalnik zraka, ki preprečuje vrtinčenje zraka v notranjosti. Vožnja po mestu tudi s spuščenimi stekli ni problem. Veter v laseh je nekoliko bolj izrazit, a predvsem v poletnih dneh s čepico ali klobukom na glavi paše topel piš. Če le ni prevroče.
Po izvleku stranskih stekel se sunki vetra bistveno zmanjšajo. In to v tolikšni meri, da se lahko s tako sestavljenim avtomobilom pelješ tudi po avtocesti. Vendar pa je raven aerodinamičnega hrupa tam že višja. Bodo pa v kolonah na svoj račun prišli tisti, ki radi uživajo v zavistnih pogledih.
Gokart z vetrom v laseh
Vožnja brez strehe je imela še eno prednost. Bolje lahko slišite zvok 2,0-litrskega turbobencinskega motorja. Pogonski agregat ima moč 131 kW (179 KM), tudi navora je veliko - 280 Nm. V kombinaciji s hitrim dvosklopčnim samodejnim menjalnikom, ki moč prenaša na prednji kolesi, je to dovolj za pospešek od 0 do 100 km/h v 6,9 sekunde in največjo hitrost 230 km/h.
Motor v sodelovanju z izpušnim sistemom dela čudeže, saj dobesedno zaigra simfonijo za avtomobilskega navdušenca. Poraba v mestu je okoli devet litrov, kombinirana poraba 7,8 l/100 km. Vendar vozilo nismo veliko prezkušali v "eco" načinu. Avto ima le 44-litrski rezervoar, zato so obiski bencinskih črpalk pogostejši.
Kabrioleti imajo pogosto težavo s togostjo karoserije, ki se izgubi ob odstranitvi strehe. Proizvajalci kabrioletov zato dodajajo ojačitve preostalim delom karoserije. Tudi v tem primeru ni bilo nič drugače, mini pa je na ta način pridobil 150 kilogramov. Skupna masa vseeno komaj presega 1,3 tone.
Kljub dodatni teži se med hitro vožnjo skozi ovinke in neravnine ne obnaša nič bolj okorno. Mini je vendarle gokart in to se čuti tudi pri kabrioletu. Vozne lastnosti res odlične. Še posebej v ovinkih s kakovostnim asfaltom. Kratka medosna razdalja pri velikih hitrostih sicer sili voznika, da z izjemno natančnim volanom vozilo »lovi« po voznem pasu, kar je tudi čar tega vozila.
Pod črto
Mini je pripravil eleganten kabriolet z zelo dobrimi voznimi zmogljivostmi. Poleg tega se v njem lahko vozijo štiri osebe, čeprav je zadaj primeren za mlajše otroke. Smisel kabrioleta je še vedno smisel za estetiko in uživanje v vetru v laseh, tudi pomladanskem ali jesenskem.
Cena najcenejšega in najšibkejšega Minijevega kabrioleta (mini cooper) se začne pri 30.900 evrih. Preizkušani model mini cooper S stane od 37.300 evrov naprej, v našem primeru je cena z vsemi dodatki segla do 46.670 evrov. Tisti, ki želijo še več, pa lahko posežejo po kabrio različici mini john cooper works (170 kW/231 KM), ki v osnovi stane vsaj 44.600 evrov.
Prvi pogoj je zanesljivost ,kar mini nikakor ni,pravtako ne BMW,vam pa dobro plačajo reklamo zgleda
Grd in neuporaben.
Kakšne trditve: stanje v koloni pod vročim soncem pa res ni prijetno v kabrioletu in močno dvomim, da bi nekdo voznika cabria zavistno gledal iz klimatiziranega avta.