Avto > Testi
6129 ogledov

Izboljšave za avto, ki ima zelo zveste lastnike

Suzuki Vitara
1/34
Saša Despot Suzuki Vitara
Manjše znamke, še posebej japonske, Mitusbishi, Honda, Mazda in pa Suzuki, ki se s prodajo ne umeščajo med najbolj množične pri nas, imajo v Sloveniji praviloma zelo zveste kupce. Vitara, Suzukijev SUV B razreda je tipičen primer, zakaj nanj prisegajo slovenski vozniki. Poleg cene je to še zanesljivost, zmogljiv štirikolesni pogon, cena, enostavnost za uporabo, s katero je povezana tudi zmernost.

Zmernost je v času velikih zaslonov, številnih piskajočih in svetlečih zadev v avtomobilu, pa tudi oblikovnih zakonitosti, kot so detajli in uporaba različnih materialov, pri lepem številu voznikov še vedno iskana v avtomobilskem svetu. Vitara se prav v ničemer ne šopiri, ne v dizajnu ne v naprednih sistemih, v ničemer. Stavi na klasiko. Na trgu je že pravi veteran, ki je prejel že več posodobitev.

Suzuki Vitara | Avtor: Saša Despot Suzuki Vitara Saša Despot

Nazadnje lani, ko so v veljavo stopile nove zakonitosti, ki jih predpisuje EU. Spremembe se izkazujejo v podrobnostih, a mestnemu križancu, v katerega so zaljubljeni tudi gobarji in smučarji, ki radi zavijejo izven asfalta, to pomaga, da ostaja v koraku s časom.
Medtem ko je Suzuki nedavno predstavil novo generacijo swifta, ki smo ga že testirali, so v kategoriji športnih terencev modernizirali popularen SUV vitara. Pri četrti generaciji je to že druga prenova, ki je prišla devet let po lansiranju. Prvi se je zgodil leta 2020.

Suzuki Vitara | Avtor: Saša Despot Suzuki Vitara Saša Despot

Trenutno lahko res govorimo o spodobni prenovi. Spredaj so bili spremenjeni odbijač, LED dnevne luči in mreža hladilnika. Obvezna vožnja v takih primerih je razširitev nabora dizajnov platišč in barv karoserije. V notranjosti je bistvena sprememba zaslon infozabavnega sistema, ki ima po novem 9-palčno diagonalo, kar pomeni, da je v koraku s časom. Infotainment sicer vključuje tudi navigacijo. Ločljivost zaslona ne navduši, a zadostuje za običajno uporabo. Kakovostnejši prikaz bi bil lahko tudi pri prikazu slike s kamere za vzvratno vožnjo.

Suzuki Vitara | Avtor: Saša Despot Suzuki Vitara Saša Despot

Pomembna je tudi prisotnost varnostnih pomočnikov, vključno s prilagodljivim tempomatom, izboljšanim avtonomnim zaviranjem, nadzorom utrujenosti voznika in zaznavanjem prometnih znakov.

Prilagodljivi tempomat, avdio sistem in telefoniranje je mogoče upravljati z volana. Potovalni računalnik prikazuje informacije med klasičnimi merilniki na armaturni plošči, pri čemer iz plošče, na kateri so merilniki, še vedno štrli stikalo, ki so ga drugi proizvajalci začeli umikati v začetku stoletja.

Suzuki Vitara | Avtor: Saša Despot Suzuki Vitara Saša Despot

Uporabnost pred zadnjimi trendi

Vitara tudi po drugi prenovi ostaja v prvi vrsti avtomobil, ki bo voznikom všeč zaradi preprostosti in preglednosti. Trda plastika na vratih in na spodnjem delu armaturne plošče zna pokvariti vtis, vrh armaturne plošče pa je iz mehke plastike. Voznik in sopotnik lahko komolce naslonita na oblazinjeno površino. Volanski obroč je prav tako prijeten na dotik, posebno pohvalo pa si zaslužijo udobni sedeži, oblazinjeni v kombinaciji semiša in umetnega usnja.

Suzuki Vitara | Avtor: Saša Despot Suzuki Vitara Saša Despot

Hvalimo upravljanje klimatske naprave in gretja, ki ima ločeno upravljalno ploščo pod zaslonom na dotik. Tipičen retro element vitare je analogna ura med sredinskimi zračniki.

Zares bosta na zadnjih sedežih prijetno potovala dva potnika, zasilno trije. Ko je zadaj, pa tudi spredaj sedel prijatelj, ki v višino meri 185 centimetrov, mu nad glavo ni ostalo praktično nič prostora. Še posebej, ker je imela testna vitara tudi panoramsko strešno okno. Prtljažni prostor ima prostornino 375 litrov, kar je zgolj povprečno, po zlaganju hrbtišča zadnjih sedežev se transportna zmogljivost poveča na 1.120 litrov. Zloženi sedeži ustvarijo ravno površino z dvojnim dnom prtljažnika.

Suzuki Vitara | Avtor: Saša Despot Suzuki Vitara Saša Despot

Zahteve Evropske unije glede količine izpustov ogljikovega dioksida silijo proizvajalce avtomobilov v elektrifikacijo agregatov. Z letom 2025 si začela v EU veljati nova, strožja pravila, zato bo prihodnja vitara električna.

Blagi hibrid in štirikolesni pogon dobra kombinacija

Suzuki je pred dobrimi štirimi leti izbral pot blagega hibrida, gre za najenostavnejši način uporabe električne energije za pogon. Osnova je 48-voltno vezje s starter-generatorjem, ki shranjuje energijo v majhni litij-ionski bateriji. Prednost sistema je boljše delovanje sistema start-stop, bolj gladek občutek speljevanja in možnost rekuperacije energije pri zaviranju.

Suzuki Vitara | Avtor: Saša Despot Suzuki Vitara Saša Despot

Čeprav se sliši zakomplicirano, pa to na voznika v ničemer ne vpliva. Vse deluje samodejno, v katerem načinu avtomobil deluje, pa voznik med vožnjo spremlja na instrumentni plošči ali grafiki potovalnega računalnika. Sistem ne rekuperira energije med zaviranjem, ampak samo pri zmanjševanju hitrosti. Pogonski sistem je torej z vidika uporabnika bližje klasičnim motorjem z notranjim zgorevanjem kot hibridom.

Glavno vlogo ima bencinski turbo štirivaljnik s prostornino 1,4 litra. Ima moč 95 kW (129 KM) in navor 235 Nm. Zahvaljujoč temu 1.245 kilogramov težka vitara od 0 do 100 km/h pospeši v 10,2 sekunde in doseže največjo hitrost 190 km/h. Moč motorja na obe osi pogona AllGrip prenaša šeststopenjski ročni menjalnik, ki prestavlja tekoče, a bi lahko imel nekoliko krajše prestavne razdalje. Tudi zato je vožnja prilagojena za umirjene voznike.

Suzuki Vitara | Avtor: Saša Despot Suzuki Vitara Saša Despot

Ker je masa majhna, je pričakovano tudi poraba goriva zelo zmerna, kljub štirikolesnemu pogonu. Tudi podvozje je umerjeno zelo udobno, ni športen avto, zna se tudi malo bolj nagniti v ovinku. Volan je presenetljivo natančen in prijeten za uporabo.

Suzukijev ponos je štirikolesni pogon AllGrip, ki ponuja štiri načine vožnje. Poleg osnovnega načina Auto, lahko voznik izbere način za sneg ali način Lock, ki zaklene enakomerno porazdelitev pogonske sile med obema osema. Na voljo je tudi športni način. Vendar to samo izostri reakcijo na pritisk na stopalko za plin. Je pa to uporabno pri prehitevanju ali vzpenjanju, saj osnovni način Auto deluje tudi kot način eco in drži motor pod nadzorom.

Suzuki Vitara | Avtor: Saša Despot Suzuki Vitara Saša Despot

Hibridna tehnologija je pozitivno vplivala na porabo bencina v mestu. Izven mesta je bila poraba 5,2 l/100 km. Najmanj varčna je vožnja po avtocesti. Motor deluje pri 2.750 vrt/min, poraba bencina pa doseže 7,8 l/100 km. Skupno se je kombinirana povprečna poraba ustalila pri 6,8 l/100 km.

Eden cenovno ugodnejših s štirikolesnim pogonom

Osnovna cena mehko-hibridne suzuki vitare je 21.900 evrov. V tem primeru pa motor poganja samo sprednjo os. Najcenejša vitara s štirikolesnim pogonom stane 25.350 evrov. Preizkusili smo vozilo v opremi elegance top s štirikolesnim pogonom, kar je vrh ponudbe med mehkimi hibridi, katerega osnovna cena je 26.350 evrov. Oprema vključuje praktično vse, kar Suzuki ta hip ponuja, tudi samodejno klimatsko napravo, ogrevanje prednjih sedežev, navigacijo, kamero za vzvratno vožnjo, prilagodljiv tempomat, izbirnik načina vožnje ali pomočnika za vožnjo navzdol.

Suzuki Vitara | Avtor: Saša Despot Suzuki Vitara Saša Despot

Prednost suzuki vitare je tudi prisotnost varnostnih pomočnikov. Poleg prilagodljivega tempomata se voznik lahko zanese na nadzor mrtvih kotov ogledal, opozarjanje na prečkajoča vozila pri vožnji vzvratno, asistenta za preprečevanje naleta ali ohranjanje voznega pasu.

Pod črto – cena za vitaro s štirikolesnim pogonom je zelo dobro razmerje med ceno in dobljenim.

Suzuki Vitara | Avtor: Saša Despot Suzuki Vitara Saša Despot

dezurni@styria-media.si